OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Subaru GX3 Justy (2004 – 2007)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Spoľahlivosť

Pohon všetkých kolies

Solídny vnútorný priestor

Dobrý jazdný komfort

Silné motory

O vozidle

Japonská automobilka Subaru tradične na európskom trhu ponúka malý automobil, ktorý nepochádza z jej dielní. Auto nesie pomenovanie Justy, a zatiaľ čo model vyrábaný do roku 2004 bol preznačkovaným Suziki Swift s pohonom všetkých kolies, prevedenie vyrábané v rokoch 2004 – 2008 je dvojníkom vtedajšej druhej generácie Suzuki Ignis. Aj v tomto prípade dostalo malé Subaru pohon všetkých kolies, ale nie klasický z vlastných dielní, avšak jednoduchšiu verziu z dielní Suzuki, ktoré pohon 4x4 dodávalo aj pre svoj model Ignis. Justy je až na detaily zhodné s druhým Ignis. Má teda netypickú koncepciu, jeho karoséria je vysoká, a vyššia je aj svetlá výška, auto je tak v podstate takým miniatúrnym SUV. 

Konkurentov má Justy ešte menej než Ignis, malých áut ponúkaných s pohonom všetkých kolies je na trhu naozaj málo. Jediným skutočným súperom mu tak je Fiat Panda 4x4. Justy ponúka prekvapivo solídny priestor pre posádku, a to práve vďaka vysokej stavbe karosérie a vzpriamenému posedu. Na zadných sedadlách síce nie je prebytok miesta pre kolená, ale aj dospelý cestujúci sa sem vcelku bez problémov usadí. Opäť platí, že batožinový priestor je výrazne menší ako pri trochu rozmernejších konkurentoch, jeho 236 litrov je na prepravu väčšieho množstva batožiny málo. Je to daň za pohon všetkých kolies. Avšak vďaka sklopným sedadlám sa Justy môže premeniť aj v priestorný prepravník s veľmi solídnou celkovou kapacitou 1 100 litrov. Interiér ako taký neprekvapí kvalitou použitých materiálov alebo spracovaním. Justy ako taký je však dobre trvanlivý automobil s vysokou mierou spoľahlivosti.

Jazdné vlastnosti sú celkom solídne, avšak auto neposkytuje príliš veľa jazdného komfortu. Odpruženie je tentoraz tuhšie, čo síce eliminuje náklony v zákrutách, ale znamená to trochu väčšie poskakovanie na nerovnostiach, ktorých filtrácia nie je na príliš dobrej úrovni.

Pod kapotou Subaru Justy nájdeme zhodné jednotky ako pri druhej generácii Ignis. Základom je tisíctristovka VVT, ktorá dáva výkon veľmi solídnych 69 kW. Autu udeľuje slušnú dynamiku a spotreba pritom zostáva zachovaná v rozumných medziach, je však trochu hlučnejšie. Väčšina záujemcov o malé Subaru s pohonom všetkých kolies si s týmto motorom vystačila. Silnejšia tisícpäťstovka s výkonom 73 alebo 80 kW je výnimočným zjavom. Jej dynamika nie je o mnoho lepšia ako pri slabšom motore, a spotreba pritom rastie trochu výraznejšie. Turbodiesel, ktorý malo k dispozícii Suzuki Ignis, sa do Justy nedodával.

Výbava

Subaru Justy nebolo práve lacným vozidlom svojej triedy. Aj napriek tomu nie je možné počítať s príliš dobrou výbavou, celá rada vozidiel na trhu nemá ani klimatizáciu, na druhú stranu zohnať vozidlo s ňou tiež nie je príliš zložité. Viac zaujímavých prvkov však očakávať nemožno, ďalšia výbava sa pohybuje v štandardných medziach triedy.

 

Design

Subaru Justy vycházející z druhé generace Suzuki Ignis je docela neobvyklý vůz. Auto patří spíše k těm konzervativnějším a i přes svou netypickou stavbu není nijak výrazně nápadné, ale nelze mu upřít určitou originalitu pojetí. To platí i pro interiér, kde ovšem vládnou méně kvalitní materiály s  obyčejnějším zpracováním.  

Spotreba

Subaru Justy vychádzajúce z druhej generácie Suzuki Ignis je celkom neobvyklé vozidlo. Auto patrí skôr k tým konzervatívnejším, a aj cez svoju netypickú stavbu nie je nijako výrazne nápadné, ale nemožno mu uprieť určitú originalitu poňatia. To platí aj pre interiér, kde však vládnu menej kvalitné materiály s obyčajnejším spracovaním.

 

Jazdné vlastnosti

Subaru Justy sa dodávalo iba v prevedení s pohonom všetkých kolies. To znamená dobrú trakciu a istotu na takmer každom povrchu. Jazdné vlastnosti sú solídne, ale na nerovných cestách ovplyvnené nervóznou zadnou jednoduchou nápravou. V rámci možností však auto v zákrutách dobre drží stopu a príliš sa nenakláňa.

 

Bezpečnosť

Subaru Justy ani druhá generácia Suzuki Ignis nikdy neprešli nárazovými testami organizácie Euro NCAP. Bezpečnostná výbava auta aj konštrukcia je solídna, kladom pohonu všetkých kolies je aj väčšia stabilita a istota auta za premenlivých podmienok. Aj tak však bude ochrana cestujúcich skôr len priemerná.

Praktickosť

Subaru Justy poskytuje posádke prekvapivo solídny priestor. Samozrejme skôr pre štyroch, piaty pasažier by sa vzadu cítil stiesnene. Batožinový priestor má objem 236 litrov, čo je však stále celkom málo. Po sklopení sedadiel je však kapacita solídna, Justy prevezie celkom 1 147 litrov nákladu.

 

Komfort

Po Suzuki Ignis nezdedilo Subaru Justy príliš veľa komfortu. Môže za to fakt, že podvozok je naladený na tuhšiu nôtu, a teda je vozidlo trochu nervóznejšie a tiež filtrovanie nerovností nie je zďaleka príkladné. Ani interiér celkovo príliš náladu nevylepší, materiály sú lacnejšie a spracovanie má do príkladného tiež ďalej.

 

Prevádzkové náklady

Justy je vcelku jednoduchý a robustný automobil so solídnou spoľahlivosťou. Silnejšie motory, pohon všetkých kolies a menej častý výskyt vozidla však znamenajú mierne zvýšené prevádzkové náklady oproti obvyklejším vozidlám najmenšej kategórie.

 



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií