OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Subaru Impreza (2000–2007)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Skvelé jazdné vlastnosti

Stály pohon všetkých kolies

Vodičsky zábavné výkonné verzie

Dobrá výbava

Spoľahlivosť

O vozidle

Subaru Impreza je medzi automobilovými znalcami pojem. Je to žijúca relyová legenda, a úchvatná imidž pretekárskeho auta jej ostáva aj dlho po tom, čo sa už továrenský tím Subaru majstrovstiev sveta v rely nezúčastňujú. V čase, keď sa vyrábala druhá generácia Imprezy, bol špeciál napríklad v rukách Petera Solberga jednou z ozdôb svetových súťaží. Možno aj preto je druhá generácia Imprezy medzi fanúšikmi tak cenená, je to pravoverný závodiak. Tá pravá Impreza v prevedení WRX, alebo skôr ideálne WRX STi, potom najskôr bude mať tmavo modrú metalízu a zlatá kolesá. Avšak to je len jedna stránka Imprezy, model sa predával aj v podstatne obyčajnejších prevedeniach než v tých s výkonom medzi dvoma a tromi stovkami koní.

Kým namyslené verzie Subaru Impreza, obľúbené medzi fanúšikmi sú veľmi nápadné autá, ktoré si doslova hovoria o pozornosť, bežné verzie sú naopak vcelku nenápadnými vozidlami, ktoré často záujemcom o ojazdený automobil ani neprídu na myseľ. Pritom aj základná Impreza má svoje nesporné kvality, vďaka ktorým jej ľahko odpustíte jej nedostatky. Teda poporiadku. Subaru Impreza druhej generácie je automobil nižšej strednej triedy s veľmi špecifickým charakterom. Na rozdiel od väčšiny kompaktných vozidiel zoženiete Imprezu len v prevedení sedan a kombi, hatchback prišiel na rad až v tretej generácii. Podobne ako drvivá väčšina ostatných vozidiel tejto japonskej značky je potom Impreza vybavená permanentným pohonom všetkých kolies a pod kapotou nájdeme výhradne ležaté motory boxer s protibežnými piestami. Tieto dva dôležité konštrukčné prvky spolu s celkovo kvalitne odvedenou prácou japonských podvozkárov znamenajú, že má Impreza aj v základných verziách vynikajúce jazdné vlastnosti. Nečakajte, že budete so základným modelom rezať zákruty v drifte, to naozaj slabšie motory nedovolia, auto je však neskutočne isté a dobre ovládateľné na akomkoľvek povrchu, riadenie je presné, a komunikatívne. Vďaka nízko položeným plochým motorom má navyše Impreza aj nízke ťažisko, čo sa prejavuje na malých náklonoch v zákrutách. Podvozok je pri bežných modeloch tiež príjemne komfortný, pri športových variantoch už však prevláda tuhosť. O bežnej Impreze by mal uvažovať každý, kto hľadá kompaktné vozidlo a veľkú časť svojich ciest strávi na horských cestách. Istota a ovládateľnosť vozidla sú tu ďaleko dôležitejšie než napríklad fakt, že interiér Imprezy nie je práve z najvydarenejších, aspoň čo sa estetiky týka, priestornosť auta je celkovo len priemerná. Mimochodom, krásavcom Impreza nie je ani z vonka, zvláštnosťou je, že druhú generáciu možno zohnať rovno v troch rôznych verziách dizajnu. Z počiatku dostala druhá Impreza veľké okrúhle svetlomety, v roku 2002 pri prvom facelifte potom prišla trochu konzervatívnejšia maska pripomínajúca väčší model Legacy, a v roku 2005 dostala predok mierne zložitejší, avšak celkovo umiernenejšiu štruktúru, ktorá sa odvoláva na leteckú minulosť značky.

A teraz už k motorom. Základom pre Imprezu sa postupom času stal štvorvalec s objemom 1,5 litra a výkonom 77 kW. Od neho predovšetkým kvôli kombinácii pohonu všetkých kolies nemožno očakávať dynamické zázraky, auto však zvládne bez problémov, a vie jazdiť s rozumnou spotrebou. Benzínový atmosférický dvojliter má výkon solídnych 92, a neskôr dokonca 118 kW, a s ním vybavená Impreza už vie jazdiť pekne svižne. Často však za cenu vyššej spotreby, chuť po otáčkach motor nezaprie. Potom už nastupujú silné prevedenia WRX a WRX STi. Tá prechádzala postupnou evolúciou. Vo WRX najprv nájdeme dvojliter nadopovaný na 165 kW, v neskorších modeloch po druhom facelifte ide už o motor 2,5 litra s výkonom 169 kW, a výrazne väčším krútiacim momentom. Aj silnejšie WRX STi dostalo najprv dvojliter našponovaný na výkon ohromujúcich 195 kW. Po druhom facelifte zavítal pod kapotu motor 2,5 litra, vyladený na 206 kW. Zmieňovať pri týchto verziách vysokú spotrebu paliva asi nie je príliš nutné.

Výbava

Impreza býva dobre vybavené auto, v ktorom si zákazníci nemohli príliš voliť z rôznych prvkov príplatkovej výbavy. Preto nie je treba pri kúpe ojazdeného vozidla toľko hľadieť na konkrétnu výbavu toho ktorého vozidla.

Design

Ani druhá generácia Subaru Impreza nie je ktovieaký krásavec, ide skôr o špecifický automobil. Na druhú stranu, zákazníci si môžu vyberať rovno z trojice prevedení provy autá, auto totiž prešlo dvoma faceliftami. A tak je možné vybrať si Imprezu, ktorá je bližšie vášmu vkusu, celkom ľahko. Športové varianty WRX a WRX STi majú pochopiteľne množstvo okázalých doplnkov.

Spotreba

Iste, pri silných motoroch s výkonom cez dve stovky koní sa tak nejako vysoká spotreba paliva predpokladá, avšak pri Impreze je treba počítať s mierne vyššou spotrebou, aj u obyčajných verzií. Je to dané permanentným pohonom všetkých kolies aj tým, že napríklad atmosférický dvojliter má rád otáčky, čo jeho apetít zvyšuje. Diesely v druhej generácii Imprezy chýbajú.

Jazdné vlastnosti

Jazdné vlastnosti Imprezy sú jednoducho skvelé. Famózne vyváženie auta, nízke ťažisko vďaka motoru boxer, a permanentný pohon všetkých kolies prepožičiavajú autu isté správanie, a veľmi ľahkú ovládateľnosť. Auto počúva vodiča na slovo. Skvelé je, že to platí pre všetky verzie Imprezy, nie len pre ostré prevedenia. Tie idú pochopiteľne v schopnostiach podvozka do extrému.

Bezpečnosť

Prvé dve generácie Subaru Impreza nikdy neprešli nárazovými testami Euro NCAP. Dá sa však očakávať, že by si tieto automobily neviedli úplne zle, druhá generácia je z konštrukčného hľadiska, aj z hľadiska výbavy, vcelku moderné vozidlo. Hlavnou devízou je však aktívna bezpečnosť v podobe pohonu všetkých kolies, a skvelých jazdných vlastností vozidla.

Praktickosť

V interiéri druhej generácie Imprezy je len priemerne miesta, a ani batožinový priestor sa nemôže chváliť ktovieako rekordnými objemami. Sedan odvezie maximálne 395 litrov batožiny, kombi je na tom so základným objemom 356 litrov horšie, ale sedadlá pri ňom idú na rozdiel od sedanu aspoň sklápať, a kufor je lepšie využiteľný.

Komfort

Vo verziách WRX a WRX STi nie je Impreza rozhodne žiadnym komfortným vozom, tu ide predovšetkým o jazdné vlastnosti. Jazdný komfort je však znesiteľný. Bežné verzie sú však podstatne komfortnejšie, a zvládajú filtrovanie nerovností veľmi dobre. Dobré je aj odhlučnenie bežných prevedení, komfort však nezvyšuje celkové spracovanie interiéru.

Prevádzkové náklady

Subaru Impreza je veľmi spoľahlivý automobil s preverenou technikou, aj napriek tomu je potrebné počítať s vyššími prevádzkovými nákladmi. Prípadné opravy môžu byť nákladnejšie. Servisná sieť nie je tak široká, takže ceny sú opäť vyššie ako pri konkurencii. A v neposlednom rade nájdeme určite úspornejšie autá, než je Impreza. Samozrejme športové verzie vedia z peňaženky odčerpávať viac peňazí nielen kvôli nárokom na palivo, ale tiež napríklad na pneumatiky a náplne motora.



Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií