OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Subaru Justy (2007–2010)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Obratnosť

Živý a úsporný motor

Dobrý vnútorný priestor

Spoľahlivosť

Dobré jazdné vlastnosti

O vozidle

V rokoch 2007–2010 ponúkala automobilka Subaru zatiaľ posledné prevedenie svojho malého modelu Justy. Tentoraz išlo však o výrazný skok úplne iným smerom. Kým predchádzajúce Justy vychádzalo z malých modelov Suzuki, a vždy mali pohon všetkých kolies, pri poslednom prevedení je všetko inak. Malé Subaru totiž tentoraz vychádza z vozidla značky Daihatsu. Justy je prakticky totožné s malým modelom Sirion, odlišné sú len maska chladiča a znaky na karosérii. Sirion navyše vznikal spoločne s malým japonským modelom Toyoty, takže technika pochádza práve od tejto automobilky. Justy vo svojej nateraz poslednej generácii je pre Subaru dosť netypické aj tým, že ide o jedno z mála vozidiel značky výhradne s poháňanou iba prednou nápravou. Inú verziu ako s pohonom predných kolies sa nedá kúpiť, čo iste sklame zákazníkov, ktorí hľadajú malý automobil s pohonom všetkých kolies, ktorý by im uľahčil napríklad každodenný život v horských oblastiach. Je to trochu paradox, pretože súrodenec Justy, Daihatsu Sirion, bol na domácom japonskom trhu (a aj niektorých ďalších vybraných) k dispozícii aj vo variante s pohonom všetkých kolies. Subaru ju však z neznámych dôvodov neprevzalo.

Justy sa radí do triedy najmenších vozidiel na trhu, medzi nimi však patrí k tým najväčším autám. To sa pozitívne prejavuje na vnútornom priestore, ktorý je prekvapivo solídny. Opäť platí, že interiér však neohromí kvalitou použitých materiálov, a ani celkovým spracovaním. Na druhú stranu tiež zostáva v platnosti fakt, že je Justy veľmi spoľahlivý a mechanicky odolný automobil. Napokon, jednoduché a prevádzkovo nenáročné autá sú doménou Daihatsu. Pritom určitá konštrukčná jednoduchosť rozhodne neznamená, že by Justy malo mať zlé jazdné vlastnosti. Opak je pravdou, agilné auto má dobre nastavený podvozok, ktorý dovoľuje aj dynamickejšie radovánky v zákrutách. Správanie je veľmi dobre čitateľné a auto je pekne ovládateľné.

Čo sa pohonných jednotiek týka, má zákazník situáciu veľmi zjednodušenú. Jedinou motorizáciou, ktorú totiž pod kapotou Justy nájdeme, je litrový trojvalec s výkonom 51 kW. Ak vám jeho parametre niečo pripomínajú, tak vedzte, že ide o rovnaký oceňovaný motor, ktorý majú pod kapotou kolínske trojčatá Toyota Aygo, Citroën C1, a Peugeot 107. Práve od Toyoty až prekvapivo živý a kultivovaný trojvalec pochádza. Vďaka nemu nie je Justy rozhodne brzdou premávky a vodič si môže príležitostne užiť aj slušnú zábavu.

Výbava

Výbava Justy celkovo nepatrí ku kdovieakým prednostiam vozidla, na druhú stranu v dobe aktívnej služby bola aj vzhľadom k vyššej cene vozidla o trochu lepšia ako pri väčšine podobne zameraných konkurentoch. Ľahko tak budete hľadať vozy vybavené klimatizáciou a ďalšími základnými prvkami.

Design

Dizajn malého Subaru je elegantný a ľúbivý, pritom nijako podliezavý. To znamená, že vzhľad auta by nemal príliš zastarávať a Justy bude pôsobiť moderne a sympaticky aj po rokoch. V interiéri je situácia trochu horšia, tu opäť vládnu obyčajné a nie veľmi vzhľadné plasty.

Spotreba

Jediný ponúkaný motor, litrový trojvalec s výkonom 51 kW, je veľmi známou jednotkou, ktorá pracuje okrem iného aj pod kapotou kolínskych trojčiat. V nich, ale práve aj v Subaru Justy, sa môže pochváliť priaznivou spotrebou paliva.

Jazdné vlastnosti

Subaru Justy nie je žiadny športiak, avšak malé a relatívne ľahké auto v kombinácii s živým motorom dokáže ponúknuť prekvapivo zábavné zvezenie. Jazdné vlastnosti auta sú veľmi isté a zákruty vykružuje s veľkou chuťou.

Bezpečnosť

Samotné Subaru Justy nárazovými testami Euro NCAP neprešlo, avšak absolvoval ho jeho súrodenec, Daihatsu Sirion. To si v roku 2005 pripísalo solídne štvorhviezdičkové skóre, ktoré pre malinké vozidlo z dnešného hľadiska znamená skôr priemernú ochranu cestujúcich.

Praktickosť

Subaru Justy patrí medzi najväčšie vozidlá tej najmenšej triedy. Z hľadiska praktickosti je tiež dobré spomenúť, že sa vozidlo ponúkalo výhradne v prevedení s piatimi dverami, čo uľahčuje nastupovanie aj manipuláciu s nákladom. Justy je malé, avšak prekvapivo praktické auto. Jeho batožinový priestor má na danú triedu solídny objem 225 litrov.

Komfort

Aj napriek trochu tuhšiemu podvozku nie je Justy nepohodlným autom, naladenie je také, aby v meste na dlažbe podvozok posádku nevytriasol. Prekvapivo kultivovaný je tiež trojvalec pod kapotou, takže celkový komfort je slušný.

Prevádzkové náklady

Subaru Justy aj jeho predobraz Daihatsu Sirion sú veľmi spoľahlivé vozidlá. Je to dané vcelku jednoduchou mechanikou vozidla a použitou preverenou technikou. Motor je úsporný, takže celkové prevádzkové náklady budú nízke. Navyše, vzhľadom na technický pôvod zvládnu servis často aj v Toyote, a nie len v servisoch Subaru.



Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií