OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Subaru Legacy (2003–2009)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Pohon všetkých kolies

Výborný vnútorný priestor

Spoľahlivosť

Silné motory

Dobré jazdné vlastnosti

Dobrá výbava

O vozidle

Subaru Legacy je tradičným veľkým modelom japonského špecialistu na vozidlá s pohonom všetkých kolies. Ide o sedan alebo kombi na pomedzí strednej a vyššej strednej triedy a jeho špecialitou je práve pohon všetkých kolies, ktorý ponúka len veľmi málo konkurentov. Model vyrábaný od roku 2003 je už štvrtou generáciou Legacy. Auto si za dobu svojej existencie získalo výbornú povesť spoľahlivého a robustného vozidla s dostatkom miesta pre posádku a vysokou úrovňou bezpečia. Tá je daná práve náhonom na všetky kolesá, ktorý u Subaru funguje stále výhradne na mechanickom základe a nepotrebuje k fungovaniu komplikovanú elektroniku. Permanentný pohon všetkých kolies je výhodou na vozovkách so zníženou adhéziou a dovoľuje vozidlu tiež používať silné motory, ktoré tak nemajú žiadne problémy s trakciou. Rozhodne si ho s iným autom nepomýlite. Navyše vozidlá značky Subaru nie sú na našich cestách ktovieako časté, takže Legacy pôsobí aj trochu výnimočným dojmom. V interiéri je dobre vidieť pozície na rozmedzí tried. Čo sa spracovania týka, to je na veľmi dobrej úrovni, avšak použité materiály a celkový dizajn zodpovedajú skôr strednej triede. Luxus vyššej strednej triedy tu nečakajme. To však neznamená, že by celkovo interiér nepôsobil hodnotným dojmom, Subaru jednoducho vyznáva jednoduchší a menej okázalý štýl. Naopak výbava vozidiel môže byť veľmi bohatá, to však platí aj pre rad ďalších zástupcov strednej triedy.

Okrem pohonu všetkých kolies sú pre Subaru úplne typické tiež ploché motory Boxer. Tými je samozrejme Legacy vybavené a na výber je vcelku široká ponuka jednotiek. Základom je dvojlitrový motor, ktorý má výkon 110 kW, v roku 2006 bola táto jednotka modernizovaná a dostala výkon 121 kW. Vzhľadom k veľkosti vozidla a pohonu všetkých kolies prekvapí u tohto dostatočne silného agregátu aj vcelku priaznivá spotreba paliva. Ďalší výkonový stupeň predstavuje štvorvalec 2,5 litra s výkonom 127 kW. Najsilnejšia alternatíva je trojlitrový šesťvalec Boxer s výkonom 180 kW, ktorý sa vyznačuje nebývalo zamatovým chodom a ohromnou silou, jeho spotreba je však pochopiteľne dosť vysoká. Diesel môžeme pod kapotou Legacy nájsť jediný a Subaru jeho uvedenie trvalo až do roku 2008. Motor má vcelku štandardný výkon 110 kW, vzhľadom ku koncepcii s protiľahlými piestami je však neobyčajne kultivovaný a krútiaci. S Legacy si hravo poradí a pritom spotreba zostáva vo veľmi príjemných medziach. 

Výbava

Subaru Legacy má od základných prevedení veľmi dobrú výbavu. V štvrtej generácii nájdeme v štandarde napríklad automatickú duálnu klimatizáciu, elektricky vyhrievané a sklopné zrkadlá, tempomat a ďalšie komfortné prvky. Vyššie výbavy potom pridávajú ďalšie lákavé prvky naviac a na trhu bývajú vcelku dobre zastúpené.

Design

Vzhľad Subaru Legacy je veľmi svojský a originálny. Auto patrí síce medzi konzervatívnejších zástupcov svojej triedy, ale tvary nepôsobia fádne a sú nadčasové. Kombi aj sedan pôsobia veľmi vyváženým dojmom a majú pekne pretiahnuté pozdĺžne linky. 

Spotreba

Subaru Legacy má tradičný permanentný pohon všetkých kolies a automobil má kvôli tomu trochu vyššiu spotrebu paliva než súperi s náhonom iba jednej nápravy. V rámci štvorkoliek je však spotreba veľmi dobrá a prekvapí aj u benzínových motorov. Výnimkou je však benzínový šesťvalec 3,0 litra s vysokým výkonom, ktorý sa v konzumácii paliva však nedokáže príliš krotiť.

Jazdné vlastnosti

Vzhľadom k pohonu všetkých kolies a vyváženému naladeniu podvozku má Subaru Legacy jedny z najlepších jazdných vlastností v triede. Jediné záludnosti čakajú na vodiča v prípade náhlej zmeny charakteru povrchu, čo však platí aj pre vozidlá s pohonom jednej nápravy. Inak je istota držania stopy a stabilita vozidla neobyčajná. Podpisujú sa na tom práve aj ležaté motory Boxer, ktoré sa podieľajú na znížení ťažiska.

Bezpečnosť

Štvrtá generácia Subaru Legacy nikdy neprešla nárazovými skúškami Euro NCAP. Vzhľadom k robustnej konštrukcii, dobrej bezpečnostnej výbave a skvelému pohonu všetkých kolies je však úroveň bezpečia naozaj vysoká.

Praktickosť

Subaru Legacy štvrtej generácie nemá ani vo verzii sedan ani kombi najväčší batožinový priestor v triede. Hodnoty 433 a 459 litrov sú skôr podpriemerné, ale môžu byť dostatočné. Dôležitý je však dostatok miesta v interiéri, kde posádka rozhodne nebude strádať. Špecialitou niektorých modelov môže byť redukčná prevodovka, ktorá je u bežných osobných kombi naozaj nezvyčajnou záležitosťou.

Komfort

Legacy ponúka okrem veľmi dobrých jazdných vlastností aj solídny jazdný komfort. Je to dané nielen dobrou schopnosťou filtrovať nerovnosti, ale aj kultivovanými a tichými motormi a solídnym odhlučnením. Interiér ponúka dostatok miesta a posádka sa tu bude cítiť pohodlne aj vďaka skvelým sedadlám.

Prevádzkové náklady

Vozy Subaru tradične patria medzi veľmi spoľahlivé a Legacy je toho dôkazom. Je to dané väčšinou preverenou a trvanlivou technikou, výnimku pravda môže tvoriť nový vznetový motor, na ktorý nebola z počiatku dostatočne dimenzovaná spojka. Preto je dobré sa na jej stav zamerať. Spotreba paliva je trochu vyššia ako u bežných vozidiel, avšak väčšinou nijako zásadne vysoká.



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií