OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Subaru Legacy (2009–súčasnosť)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Pohon všetkých kolies

Výborný vnútorný priestor

Spoľahlivosť

Silné motory

Dobré jazdné vlastnosti

Výborná výbava

O vozidle

Subaru Legacy piatej generácie nadväzuje na celkom úspešný a obľúbený model štvrtej generácie. Opäť je k dispozícii ako sedan a kombi, výrobca tentokrát trochu zjednodušil celkovú ponuku verzií. Cenník Subaru je tak na našom trhu veľmi jednoduchý, Legacy je aspoň v poslednej dobe ponúkané v jedinom stupni výbavy – v tom však nájdeme v podstate úplne všetko, priplácať sa musí len za niekoľko prvkov. Bohato vybavené a spoľahlivé Legacy vyrábané od roku 2009 zatiaľ nie je na trhu ojazdených vozidiel celkom bežné. Je to dané tým, že väčšinou spokojní majitelia sa vozidla nezbavujú príliš často, a ak sa Legacy v ponuke ojazdených vozidiel objavia, nehľadá nového kupca dlho. Piata generácia totiž ku kladom tej predchádzajúcej ešte niečo málo pridáva. Napríklad batožinový priestor oboch verzií konečne povyrástol na úroveň, ktorú je možné v strednej triede považovať za veľmi solídnu. Zlepšenia sa dočkali aj sedadlá, ktoré sú ešte pohodlnejšie než v predchádzajúcom prevedení. Interiér si tiež polepšil z hľadiska kvality. Stále síce jasne spoznáme, že sedíme v Subaru, ale použité materiály sú podstatne kvalitnejšie a celkový dizajn pôsobí tentoraz hodnotnejším dojmom. Mimochodom, v oblasti estetiky sa posunul dopredu aj exteriér vozidla. Opäť platí, že Subaru ide svojou vlastnou nezameniteľnou cestou a Legacy si len tak s niečím nepomýlite. Dizajn je skôr elegantný, s ľahkým športovým nádychom, predchádzajúce prevedenie v sebe malo trochu viac individuality a luxusu. Aj piate Legacy si ponechalo výborné jazdné vlastnosti dané vyspelým podvozkom, špičkovým pohonom všetkých kolies a nízko položeným ťažiskom vďaka motorom Boxer. Tentokrát je Legacy naladené celkovo trochu komfortnejšie, aj keď medzi jednotlivými verziami je tu rozdiel. Variant s preplňovaným motorom 2,5 litra má napríklad hydraulický posilňovač riadenia miesto mäkšieho elektrického, a podvozok je trochu športovejšie naladený.

Ponuka motorov pre piatu generáciu Legacy je trochu užšia, v zásade si však vyberie každý. Základom je dvojliter s výkonom 110 kW, rovnaký výkon poskytne aj jediný turbodiesel v ponuke s rovnakým objemom. Turbodiesel sa vyznačuje priaznivou spotrebou paliva a Legacy v tejto verzii stiera deficit predchádzajúcej generácie v podobe vyššej spotreby oproti vozidlám s pohonom len jednej nápravy. Silnejší motor 2,5 l ponúka na papieri výkon nezaujímavých 123 kW. Lenže u Subaru sú papierové hodnoty tak trochu klamaním telom, pružné a točivé motory so zamatovým chodom totiž autám udeľujú naozaj dobrú dynamiku. A pritom tým nijako netrpí spotreba, ako dokazuje aj dvojapoliter, ktorý je spojený výlučne s bezstupňovou prevodovkou Lineatronic. Takto vybavené Legacy je nielen veľmi komfortné, ale aj dynamické a úsporné. Vrcholom je preplňovaný motor 2,5 litra vo verzii GT. Má výkon veľmi solídnych 195 kW. Jeho spotreba je už však skutočne vyššia. Základná a najsilnejšia benzínová jednotka sa však na našom trhu ponúkala iba krátko.

Výbava

Cenník Subaru Legacy je veľmi jednoduchý a stručný. V posledných rokoch už snáď ani stručnejší nemôže byť, Subaru ponúka len jediný stupeň výbavy, v ktorom nechýba prakticky nič z prvkov, ktoré si môže zákazník bežne priať. Pri hľadaní ojazdených vozidiel tak nemusí výbava záujemcu príliš trápiť.

Design

Na linky Subaru Legacy je nutné si asi trochu zvykať, každopádne ide o svojrázne tvarovaný automobil, ktorý sa v súčasnej produkcii nedá so žiadnym iným pomýliť. Možno nie je navrhnutý úplne podľa európskeho vkusu, ale originálne detaily a celkovo vyvážené proporcie si určite zaslúži pozornosť.

Spotreba

Legacy je veľký automobil strednej triedy s permanentným pohonom všetkých kolies, preto sa dá očakávať, že spotreba bude vyššia. Ale Subaru sa podaril malý zázrak. U dieselu príjemne nízka spotreba neprekvapí, ale to, že sa dá úsporne jazdiť aj s nepreplňovanými benzínmi (tým viac v spojení s automatom CVT), to už prekvapenie je. 

Jazdné vlastnosti

Hoci sa Subaru Legacy piatej generácie zameralo viac na komfort, jeho jazdné vlastnosti stále vďaka výbornému vyváženiu vozidla patria na vrchol triedy. Pohon všetkých kolies dovoľuje vykružovat zákruty s veľkou presnosťou a istotou a pochopiteľne tiež vynikajúcou trakciou.

Bezpečnosť

V nárazových testoch Euro NCAP získala piata generácia Subaru Legacy plný počet piatich hviezdičiek. Robustná konštrukcia a prakticky kompletná bezpečnostná výbava vrátane bočných a hlavových airbagov ochráni posádku v prípade havárie. Skvelý pohon všetkých kolies potom vnáša ďalší prvok bezpečia do samotnej jazdy.

Praktickosť

Piatej generácii Subaru Legacy je podarilo výrazne zapracovať na priestornnosti interiéru. Miesta pre posádku je tu tak naozaj dostatok, hlavné zlepšenie je však v batožinovom priestore. Sedan si polepšil na solídnych 486 litrov, a kombi dokonca veľmi dobrých 526 litrov pre batožinu.

Komfort

Piata generácia Legacy sa na cestovný komfort zamerala viac, než tomu bolo doposiaľ. Jazdné vlastnosti tým utrpeli len málo a posádka získala. Voz sa dokáže cez nerovnosti prenášať veľmi pokojne a ani séria výmoľov ho nerozhodí. K veľmi dobrému komfortu prispieva tiež kvalitné prevedenie interiéru. A osobitnú pochvalu si zaslúžia pohodlné a rozmerné sedadlá s dobrou oporou.

Prevádzkové náklady

Legacy má prekvapivo úsporné motory, ak teda nebudeme počítať verziu s najsilnejším agregátom 2,5 GT. Celkové prevádzkové náklady drží v priaznivých medziach aj spoľahlivosť auta. Napriek tomu je potrebné v prípade nutných opráv počítať s trochu vyššími výdavkami za starostlivosť aj diely.

Subaru Legacy



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií