OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Subaru Outback (2009–súčasnosť)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Zlepšená priechodnosť terénom

Výborný vnútorný priestor

Spoľahlivosť

Silné motory

Dobré jazdné vlastnosti

Výborná výbava

O vozidle

Subaru Outback štvrtej generácie je známý a tradičný crossover variant piatej generácie klasického modelu Subaru Legacy. Outback trochu prekvapivo ponukou verzií prekonáva aktuálnu šírku ponuky klasického modelu – to platí aspoň pre náš trh. Zatiaľ čo u Legacy dovozca zjednodušil ponuku na jediný stupeň výbavy, u Outbacku majú zákazníci vetší výber. Na druhú stranu to znamená, že aj u mladších ojazdených modelov je potrebné sa pri kúpe auta trochu venovať úrovni výbavy. Ale aj základné modely sú dobre vybavené a posádka nebude trpieť nedostatkom komfortu. Aj pre Outback platí to, čo pre klasické Subaru Legacy. Na trhu ojazdených vozidiel je vzácnejšie, pretože sa ho majitelia tak často nezbavujú. A ak sa Outback v ponuke ojazdených vozidiel objaví, nehľadá nového kupca dlho. Štvrtá generácia totiž ku kladom tej predchádzajúcej ešte niečo málo pridáva.

Napríklad batožinový priestor konečne povyrástol na úroveň, ktorú je možné v strednej triede považovať za veľmi solídny. Zlepšenia sa dočkali aj sedadlá, ktoré sú ešte pohodlnejšie ako v predchádzajúcom prevedení. Interiér si tiež polepšil z hľadiska kvality. Stále síce jasne rozoznáme, že sedíme v Subaru, ale použité materiály sú podstatne kvalitnejšie a celkový dizajn pôsobí tentoraz hodnotnejším dojmom. Napokon, v oblasti estetiky sa posunul vpred aj exteriér vozidla. Opäť platí, že Subaru tu ide svojou vlastnou, nezameniteľnou cestou a Outback si len tak s niečím nepomýlite. Oproti bežnému Legacy sa tu vkusný dizajn so športovým nádychom mení v mimoriadne riešenie s drsnejším vzhľadom.

Aj štvrtý Outback si ponechal výborné jazdné vlastnosti dané vyspelým podvozkom, špičkovým pohonom všetkých kolies a nízko položeným ťažiskom vďaka motorom Boxer. Outback je už tradične komfortnejší variant Legacy, a tak sa posun bežného modelu smerom k lepšiemu jazdnému komfortu v novej generácii Outbacku prejavil v podstate len tým, že jeho jazdný komfort aj vlastnosti patria na absolútny vrchol triedy zvýšených kombíkov. V zákrutách sa dajú očakávať trochu väčšie náklony a Outback je mierne hlučnejšie ako Legacy.

Ponuka motorov pre štvrtú generáciu Outbacku je trochu užšia, avšak k charakteru vozidla motory veľmi dobre sedia. Základom je benzínový agregát s objemom 2,5 litra s výkonom 123 kW, po modernizácii v roku 2012 potom motor dostal vylepšený výkon 127 kW. Tento motor je kombinovaný výhradne s bezstupňovou prevodovkou CVT s názvom Lineartronic. Aj napriek nie zrovna rekordným výkonovým parametrom a spojenia s automatickým mechanizmom však motor podobne ako v klasickom Legacy vykazuje na veľké auto prekvapivo priaznivú spotrebu paliva a aj dynamika je dobrá.  Benzínovým vrcholom, ktorý je u nás však veľmi vzácny, je v prevedení Outback šesťvalcový motor 3,6 litra s výkonom 191 kW. Tento motor sa nedodáva do bežného Legacy. Jeho spotreba je však skutočne vysoká. Obľúbená motorizácia pre Outback je dvojlitrový turbodiesel vlastnej konštrukcie Subaru. Podobne ako benzínové agregáty aj tento má koncepciu Boxer s protiľahlými piestami, a tak aj napriek relatívne priemernému výkonu 110 kW, vyniká veľmi dobrou dynamikou. Ochota vytáčať sa, napokon nie je vykúpená vysokou spotrebou paliva.

Výbava

Subaru Outback je na trhu k dispozícii v troch úrovniach výbavy, už v tej základnej je však vozidlo vybavené veľmi dobre. Pri hľadaní ojazdených vozidiel tak nemusí výbava záujemcov príliš trápiť. Štandardom je totiž duálna klimatizácia, dažďový senzor alebo automatické vyrovnávanie svetlej výšky na zadnej náprave. Vyššie stupne výbavy pridávajú lahôdky v podobe xenónov alebo navigácie a kompletného koženého čalúnenia.

Design

Asi je potrebné si trochu na líniu Subaru Outback zvykať, každopádne ide o svojrázne tvarovaný automobil, ktorý k originálnemu dizajnu bežného Legacy pridáva trochu drsnejší vzhľad. Avšak v novej generácii už nie sú optické rozdiely medzi vozidlami tak výrazné. Outback možno nie je navrhnutý úplne podľa európskeho vkusu, ale originálne detaily a celkovo vyvážené proporcie si určite zaslúžia pozornosť.

Spotreba

Outback je veľký automobil strednej triedy s permanentným pohonom všetkých kolies a vyššou svetlou výškou, preto sa dá očakávať, že spotreba bude vyššia. Ale Subaru sa podaril malý zázrak. U dieselu príjemne nízka spotreba neprekvapí, ale to, že sa dá úsporne jazdiť is nepreplňovaným benzínovým motorom v spojení s automatom CVT, to už prekvapenie je. 

Jazdné vlastnosti

Subaru Outback s vyššou stavbou a komfortným odpružením malo vždy trochu iný jazdný charakter ako Legacy. U štvrtého Outbacku a piateho Legacy sa však k sebe vozy trochu priblížili a jazdné vlastnosti terénneho variantu patria na špičku triedy. Aj napriek väčším náklonom v zákrutách dovoľuje pohon všetkých kolies vykružovat zákruty s veľkou presnosťou a istotou a pochopiteľne tiež vynikajúcou trakciou.

Bezpečnosť

Bezpečnostné testy Euro NCAP Subaru Outback štvrtej generácie neabsolvoval. Prešla nimi však prakticky technicky úplne zhodná piata generácia Subaru Legacy, ktorá získala plný počet piatich hviezdičiek. Robustná konštrukcia a prakticky kompletná bezpečnostná výbava vrátane bočných a hlavových airbagov ochráni posádku v prípade havárie. Skvelý pohon všetkých kolies potom vnáša ďalší prvok bezpečia do samotnej jazdy.

Praktickosť

Štvrtej generácii Subaru Outback sa podarilo výrazne zapracovať na priestornosti interiéru. Miesta pre posádku je tu naozaj dostatok, na zadných sedadlách sa môže Outback spoľahlivo merať napríklad so Škodou Superb. Hlavné zlepšenia je však v batožinovom priestore, ktorý teraz ponúkne 526 litrov pre batožinu.

Komfort

Štvrtá generácia Outbacku sa nemusela na cestovný komfort viac zameriavať, na rozdiel od Legacy, ten bol vlastný už predchádzajúcim verziám. Voz sa dokáže prenášať cez nerovnosti veľmi pokojne a ani séria výmoľov ho nerozhodí. K veľmi dobrému komfortu prispieva takisto kvalitné prevedenie interiéru. A mimoriadnu pochvalu si zaslúžia pohodlné a rozmerné sedadlá s dobrou oporou.

Prevádzkové náklady

V běžných verzích, které lze potkat na našich silnicích, má outback překvapivě rozumnou spotřebu paliva. Celkové provozní náklady drží v příznivých mezích i spolehlivost vozu. Přesto je nutné v případě nutných oprav počítat s trochu vyššími výdaji za péči i díly.

Subaru Outback



Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií