OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Suzuki Baleno (1995–2002)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Spoľahlivosť

Nízke ceny

Komfortné sedadlá

Pružné a úsporné motory

Nulový záujem zlodejov

O vozidle

Suzuki Baleno je na našich cestách pomerne vzácnym automobilom. V čase jeho aktívneho života sa ho automobilka snažila presadzovať voči klasickým modelom nižšej strednej triedy, v skutočnosti je však Baleno súperom skôr pre malé autá s rôznymi karosárskymi variantmi. Toto Suzuki sa totiž vyrábalo ako hatchback, sedan a taktiež kombi, ktoré je v triede malých vozidiel asi najmenej bežné. Hatchback sa mimochodom na trhu ponúkal len krátko, sedan a kombi boli komerčne úspešnejšie varianty. Sedan a kombi ponúka nielen viac priestoru pre batožinu, ale taktiež pre posádku a sú ďaleko praktickejšie. Čo sa miesta pre pasažierov týka, vpredu je všetko úplne v poriadku, vzadu je na danú veľkosť auta tiež ponuka celkom slušná, hoci nad hlavou by ho mohlo byť viac. Veľkú pochvalu si zasluhujú pohodlné a celkom veľkorysé sedadlá. Tým však asi interiér zásobu svojich kladných stránok vyčerpal. Použité plasty sú veľmi obyčajné a ich kvalita je možno ešte menšia ako pri súdobých kórejských automobiloch. Ergonómia tiež nie je úplne skvelá, ovládanie ventilácie za pomoci tlačidiel nie je ideálna, volant je veľa veľký, aj keď jeho veniec má malý priemer. Pritom estetika je celkom slušná, na druhú stranu na celom Balene sa už výrazne prejavuje jeho vek, súdobí konkurenti dnes pôsobia modernejším dojmom. No možno aj kvôli nezajímavému vzhľadu Baleno vlastne vôbec nepriťahuje zlodejov. Výbava je rozumná v komfortnej oblasti, no bezpečnostná je naozaj minimálna. Veľa áut nemá ani airbagy, hoci modely po modernizácii, ku ktorej došlo v roku 1999, už nimi vybavené sú. Práve tak pribudlo s modernizáciou ABS a niektoré ďalšie prvky, ktoré do modernizácie chýbali.

Z jazdného hľadiska je Baleno celkom nezaujímavým autom. V zákrutách auto príliš nedrží zvolenú stopu, v priamom smere môže mať relatívne ľahké auto s pridanou zadnou časťou trochu problémy s trakciou. Pritom ani jazdný komfort nie je ktovieaký, podvozok na nerovnostiach znervóznie a rázy sa prenášajú do kabíny. Príliš veľa pozornosti nevenovali konštruktéri ani odhlučneniu automobilu.

Ponuka motorov bola celkom jednoduchá, kto by hľadal turbodiesely, musí pátrať po novších vozidlách vyrobených od roku 2000. Agregát 1,9 TD má však výkon 55 kW a hrubý prejav, na trhu je veľkou vzácnosťou. Bežne sa stretneme s benzínovými agregátmi. Základom je tisíctristovka so slušným výkonom 63 kW, ktorá sa dodávala iba do hatchbacku a sedanu. Pre pohon stačí a je celkom úsporná. Silnejšia tisícšesťstovka má výkon 72 kW, neskôr v roku 1999 o kilowatt menej. Motor síce vyžaduje viac práce s radiacou pákou (radenie pritom nie je veľmi presné), no vie byť opäť celkom úsporný. Od spomínaného roku 1999 je tento agregát jedinou motorizaciou pre sedan a kombi. Pred týmto rokom sa do nich dodával ešte agregát 1,8 litra s výkonom 89 kW.

Výbava

Pred modernizáciou v roku 1999 malo Suzuki Baleno len slušnú komfortnú výbavu, zohnať auto s elektrickým balíkom, klimatizáciou a ďalšími prvkami nie je ťažké. Chýbali však airbagy, ABS a ďalšie prvky, avšak po modernizácii už sa stali bežnou súčasťou.

Design

Je trochu paradoxné, že v čase aktívneho modelového života bol jedným z hlavných argumentov pre jeho voľbu dizajn. Dnes vyzerá sympaticky snáď len sedan, no celkovo auto pôsobí trochu zastaralejším dojmom než súdobí súperi.

Spotreba

Suzuki Baleno zoženiete v drvivej väčšine prípadov so zážihovými motormi, najčastejšie so tisícšesťstovkou, ktorá bola od roku 1999 pre sedan a kombi jedinou motorizaciou. Spotreba sa drží v rozumných medziach.

Jazdné vlastnosti

Jazdnými vlastnosťami Baleno rozhodne neexceluje. Relatívne ľahké auto s mäkko naladeným podvozkom opúšťa v zákrute zvolenú stopu celkom skoro, predovšetkým kombi a sedan (obzvlášť naložené) potom môžu mať ťažkosti s trakciou prednej nápravy.

Bezpečnosť

Do modernizácie, ku ktorej došlo v roku 1999, malo Suzuki Baleno predovšetkým len veľmi základnú bezpečnostnú výbavu, naraziť možno na exempláre ktoré nemajú ani ABS, ani airbag vodiča. Novšie vozidlá sú na tom lepšie. V nárazových testoch Euro NCAP dostalo v roku 1998 vozidlo iba dve hviezdičky, pričom jedna mu bola dodatočne prečiarknutá.

 

Praktickosť

Vo vnútri Suzuki Baleno je relatívne solídna ponuka miesta. Celkovo ide však len o priemerne praktický automobil. Trojdverový hatchback má celkom malý batožinový priestor, a hoci sedan a kombi vyzerajú oveľa priestornejšie, objem batožinového priestoru 350 a 375 litrov nie je vôbec rekordný.

Komfort

Hoci má Suzuki Baleno mäkký podvozok, veľa jazdného komfortu neponúka. Kladnou stránkou sú predovšetkým pohodlné a rozmerné sedadlá. No odhlučnenie, filtrovanie nerovností alebo kvalita plastov v interiéri zaostávajú za konkurenciou.

Prevádzkové náklady

Medzi kladné stránky Suzuki Baleno sa radí predovšetkým spoľahlivosť. Auto je trvanlivé a jeho nenáročná technika netrpí zásadnými ťažkosťami. Spotreba motorov je tiež vcelku solídna a Baleno sa predáva za priaznivé ceny.



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií