OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Suzuki Splash (2008–súčasnosť)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Presné riadenie a radenie

Dobré jazdné vlastnosti

Úsporné motory

Elegantný dizajn

Dobrý vnútorný priestor

O vozidle

Suzuki Splash v roku 2008 nahradilo na trhu starnúcu model Wagon R +. Podobne ako pri ňom aj v tomto prípade má malé Suzuki dvojča so značkou Opel – opäť nesie označenie Agila. Obidve vozidlá sa líšia len minimálne, Suzuki dostalo trochu jednoduchší a konzervatívnejší dizajn. Aj tak však môžeme vzhľad japonského minivozidla hodnotiť veľmi kladne, je to pekné malé auto, ktoré nebude príliš rýchlo starnúť. Opäť sa malé Suzuki predáva už od základu v päťdverovom prevedení, čo voči jeho súperom zvyšuje praktickosť. Okrem dizajnu exteriéru si zaslúži pochvalu aj interiér – je síce vyrobený z lacnejších materiálov, avšak na pohľad pôsobia plasty celkom hodnotne a veľmi dobré je celkové spracovanie. Interiér je tiež útulný a pekný, palubná doska zaujme niekoľkými detailmi a je pekne prehľadná. Suzuki Splash má trochu vyššiu stavbu karosérie, ktorá umožňuje aj vyššiu posed cestujúcich. Tí tak majú na kolená, ale aj nad hlavou dostatok miesta. V praxi je Splash štvormiestny automobil, tretí cestujúci vzadu by trpel kvôli malej šírke vozidla. Batožinový priestor udáva Suzuki trochu väčší ako pri Opely, oproti 224 litrom je ich tu 236. Praktických rozdielov tu však veľa nie je. Po sklopení sedadiel udáva Suzuki kapacitu 526 litrov – to je však hodnota po hranu okien, pri zarovnaní nákladu po strop sa bude kapacita podobať 1050 litrom z Opelu Agila. Od svojho európskeho súrodenca sa Agila výraznejšie líši aj výbavou. Úplne základné modely ju mali veľmi základnú a bohužiaľ zákazníci nemohli za jednotlivé prvky príliš priplácať. Preto sa pri najlacnejších automobiloch nevyskytuje klimatizácia. Na druhú stranu vyššie stupne výbavy prekvapia aj veľmi zaujímavými prvkami výbavy, ako sú napríklad bočné, alebo dokonca aj hlavové airbagy vpredu. Za tieto prvky si nechával Opel priplácať. Celkovo zvolilo Suzuki v prípade modelu Splash lepšiu cenovú politiku, a vozidlo je tak na našich cestách bežnejšie než Opel, a dodnes je v ponuke.

Po stránke jazdných vlastností a pohodlia, malý automobil prekvapí. Má dobrú stabilitu a v zákrutách sa chová čitateľne a celkom hravo, ocenenie si zaslúži presné riadenie a tiež radenie. Auto sa však v zákrutách dosť nakláňa, čo je dané relatívne komfortným naladením podvozku. Ten tak aspoň zvláda celkom dobre filtrovať nerovnosti a krotí inak vrodenú nervozitu malého vozidla.

Na rozdiel od Opela sa Suzuki pri pohone Splashu spolieha len na zážihové motory. Paleta tak obsahuje dve jednotky namiesto troch. Základom je trojvalec s objemom 1 liter a výkonom 48 kW. Na malé auto je už toto dostačujúca pohonná jednotka s rozumnou hospodárnosťou. Lepšie vodičské zážitky však prinesie štvorvalec s objemom 1,2 litra so solídnym výkonom 63 kW. Jeho spotreba rastie oproti trojvalci len minimálne a dynamika aj celkový komfort sú podstatne vyššie. Základný trojvalec je na trhu ojazdených vozidiel predsa len bežnejším zjavom.

Výbava

Výbava Splashu dosť záleží na konkrétnom prevedení auta. Základné verzie totiž majú výbavu chudobnú, lepšie stupne výbavy však prinášajú aj celkom zaujímavé komfortné prvky. Pri najlacnejších prevedeniach chýba klimatizácia, za ktorú sa nedalo ani priplatiť, drahšie modely ju majú a pridávajú k tomu až šesť airbagov a ďalšie prvky.

Design

Dizajn Suzuki Splash je vydarený, auto vyzerá veľmi elegantne a moderne. Oproti sesterskému Opelu je Splash skôr konzervatívnejší, avšak stále pekný. Veľmi vydarené je aj celkové prevedenie interiéru, ktoré pôsobí tiež moderne a celkom originálne.

Spotreba

Motory pre pohon Suzuki Splash boli zvolené veľmi dobre, s malým autom si hravo poradí aj najslabší trojvalec. Silnejší štvorvalec potom uspokojí aj dynamickejšie vodiča, pritom spotreba ostáva príjemne nízka. Možno aj preto Suzuki nikdy vo svojom najmenšom modeli neponúklo vznetový motor.

Jazdné vlastnosti

Splash má veľmi solídne jazdné vlastnosti. Auto sa síce v zákrutách celkom nakláňa, avšak jeho správanie je veľmi dobre čitateľné a Agila ochotne drží stopu. Riadenie je pritom príjemne presné a tuhé, a aj radenie si zaslúži pochvalu, takže vodič má auto celkovo veľmi dobre pod kontrolou.

Bezpečnosť

V roku 2008 získalo japonské miniauto Suzuki Splash v nárazových testoch organizácie Euro NCAP štvorhviezdičkové hodnotenie. To je solídny výsledok, ktorý môže byť podporený aj slušnou bezpečnostnou výbavou. V závislosti na prevedení má totiž Splash buď dva, štyri, alebo rovno šesť airbagov.

Praktickosť

Medzi malými autami nájdeme aj praktickejšie autá, avšak Splash na tom rozhodne nie je zle. Mierne vyššia stavba karosérie dovoľuje posadiť cestujúci viac vzpriamene, a tak je tu dostatok miesta aj pre kolená vzadu. Batožinový priestor s objemom 236 litrov je pre danú triedu štandard, po sklopení je kapacita slušných 526 litrov – počítané po hranu okien.

Komfort

Aj napriek malému rázvoru náprav a vyššej stavbe karosérie nie je Suzuki Splash pri jazde žiadnym uskákaným vozidlom. Komfort tlmenia je prekvapivo dobrý, a auto si s rozbitou cestou poradí s gráciou. Dobré je aj odhlučnenie motora a posádka má k dispozícii solídny priestor.

Prevádzkové náklady

Suzuki Splash je vcelku jednoduchý a dostatočne spoľahlivý automobil s nízkymi prevádzkovými nákladmi. Začína to už pri samotných motoroch, ktoré sú dynamické a úsporné, ceny servisu aj náhradných dielov sa tiež pohybujú vo viac než prijateľných medziach.

Suzuki Splash



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií