OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Toyota Auris (2012–súčasnosť)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Dobrý vnútorný priestor

Spoľahlivosť

Jazdný komfort

Atraktívny dizajn

Dobre fungujúce hybridné prevedenie

O vozidle

V roku 2012 sa na trhu objavila druhá generácia Toyoty Auris. Automobilka s ňou veľa zmenila prístup k svojmu kompaktnému modelu. Doteraz nevýrazný a nudný dizajn nahradili úplne nové, a veľmi dynamické tvary aj prikrčenejšia silueta. Vzhľad Aurisu nemusí opäť sadnúť každému, pre veľa záujemcov bude až príliš kontroverzná a radikálna, avšak oproti predchádzajúcej nude ide o zaujímavú zmenu. Veľké zmeny sa odohrali aj v interiéri, kde hrá hlavnú úlohu dosť kolmá palubná doska. Tá pôsobí mohutným dojmom, a posádka, ktorá sedí podstatne nižšie ako pri predchádzajúcom prevedení, tak môže mať až športový pocit. Opäť však toto riešenie nebude vyhovovať každému. Navyše z hľadiska prevedenia niektorých detailov má konkurencia v použitých materiáloch aj spracovanie mierne navrch. Zníženie druhej generácie Aurisu sa neprejavilo negatívne na vnútornom priestore pre posádku. Tá jednoducho sedí nižšie, takže má stále nad hlavou aj pred kolenami dostatok miesta. Batožinový priestor má objem 360 litrov, čo je skôr priemer. Napokon komu to nestačí, môže po prvýkrát pri Aurise siahnuť po kombíku Touring Sports, s naozaj solídnym objemom 530 litrov.

Z jazdného hľadiska si Auris medzigeneračne tiež polepšil. Opäť tu platí, že silnejšie verzie majú vyspelejšiu viacprvkovú nápravu, slabšie len obyčajnú vlečnú. Avšak v praxi sa šetrí len pri základných motoroch, silnejšie majú pokročilejšie riešenia. Aj tak dokáže byť Auris trochu nervózny na sériu nerovností, spôsobuje to celkovo tuhšie naladenie podvozka. Trochu tým klesá jazdný komfort aj ovládateľnosť na limite pri jazde na rozbitej vozovke. Na kvalitnom teréne je však auto veľa stabilné.

Zaujímavou oblasťou sú pohonné jednotky. Zatiaľ čo v prípade dizajnu aj jazdných vlastností sa Toyota nechala strhnúť súčasným športovejším trendom, pri motoroch sa módou downsizingu japonská automobilka nenechala pomýliť. Benzínové motory tak sú atmosférické. Základom je jednotka 1,33 Dual VVT-i s výkonom 73 kW. Druhým stupňom potom 1,6 Valvematic s 97 kW. Spotreba sa oproti minulej generácii trochu umiernila, aj tak však na moderné downsizované motory stráca - treba ich viac vytáčať, spotreba trochu rastie a pritom dynamika nie je tak dobrá ako pri preplňovaných motoroch súperov. Diesely zastupujú motory 1,4 D-4D s výkonom 66 kW a naozaj nízkou spotrebou, a dvojliter D-4D s 91 kW a solídnou dynamikou. Vrcholom ponuky je potom hybridné benzínové prevedenie, ktoré kombinuje úsporný motor 1,8 litra a elektromotory s celkovým maximálnym výkonom 100 kW. V praxi funguje hybridný pohon veľmi dobre, a vie ponúknuť spotrebu aj o niečo nižšiu ako silný turbodiesel.

Výbava

Základná výbava Aurisu je vcelku bohatá, a výrobca navyše od začiatku predaja ponúkal výhodné balíčky niektorých prvkov výbavy. Nájsť tak bohato vybavené auto nie je príliš zložité. Už od základu je dostupná klimatizácia, elektrické predné okná ako aj vyhrievané zrkadlá, alebo ovládanie palubného počítača a audiosystému na volante.

Design

Z hľadiska dizajnu je druhá generácia Toyoty Auris doslova revolúciou. Auto prináša podstatne dramatickejšie a dynamickejšie tvary, ako bežné, doteraz vyrábané Toyoty kedy mali. Ale predovšetkým trochu kontroverzné tvary zadku sa nemusia páčiť každému.

Spotreba

Auris chce na zákazníkov hľadajúcich čo najúspornejšie vozidlo útočiť predovšetkým hybridným prevedením, ktoré v praxi funguje naozaj dobre, a vie byť aj úspornejšie ako silný diesel, to všetko navyše s automatickou prevodovkou. Aj diesely sú samozrejme veľmi úsporné. Bežné benzínové prevedenia voči minulej generácii spotrebu krotia, ale tá je stále trochu vyššia, než vie vykúzliť najlepšia konkurencia.

Jazdné vlastnosti

V druhej generácii sa Auris vydal cestou tuhšieho podvozku, a celkovo agilnejšieho a športovejšieho nastavenia. Väčšinou to funguje, ale na rozbitých cestách je auto trochu nervózne a horšie sa kontroluje. Riadenie je presné a má príjemne priamy prevod, avšak v bežných rýchlostiach veľmi preposilované, a teda bez spätnej väzby. 

Bezpečnosť

Z nárazových testov Euro NCAP si Auris odviezol v roku 2013, teda podľa najprísnejších kritérií, plný počet piatich hviezdičiek. Posádku chráni automobil naozaj dobre, a to tak vďaka robustnej konštrukcii karosérie, ako bohatej bezpečnostnej výbave, v ktorej nemôže chýbať šestica airbagov.

Praktickosť

Predchádzajúci Auris bol pomerne praktický automobil s vyššou stavbou. Výrazne znížená druhá generácia pritom praktickosť nezahadzuje. Sedí sa tu nižšie, a tak je miesta aj nad hlavami stále dostatok, len sedáky vzadu by mohli trochu lepšie podopierať stehná. Batožinový priestor mierne povyrástol na 360 litrov, kombi však vie ponúknuť skvelých 530 litrov.

Komfort

Druhý Auris oproti prvej generácii trochu pritvrdil podvozok, napriek tomu v bežných jazdných režimoch komfort netrpí. Tlmenie je ale horšie na sérii nerovností, auto tú znervóznie, a od podvozku sa občas ozývajú rázy. V tomto je teda správanie podobné prvej generácii s komfortnejším podvozkom.

Prevádzkové náklady

Aj naďalej by mal byť Auris jedným z najspoľahlivejších vozidiel vôbec. Prevádzkové náklady by sa tak mali držať v priaznivých medziach, benzínové motory však predsa len vyžadujú trochu väčší prísun paliva. Hybrid a diesely sú veľmi úsporné. Auris druhej generácie je mladý automobil, ktorý často môže byť ešte v záruke, a Toyota tiež ponúka cenovo priaznivý plán servisných prehliadok. Niektoré opravy však môžu vyjsť drahšie.

Toyota Auris



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií