OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Toyota Land Cruiser V8 (2008–súčasnosť)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Výborné terénne vlastnosti špičková výbava

Veľký vnútorný priestor

Komfortné odpruženie

Spoľahlivosť a výnimočná trvanlivosť

O vozidle

V roku 2008 sa objavil nástupca veľkého Land Cruiseru 100. Model, ktorý interne spadá do dvojstovkovej série, tentoraz nesie názov Land Cruiser V8. Ide opäť o mohutný luxusný off-road, ktorý má len minimum konkurencie. V podstate sa mu môže postaviť len známy luxusný Range Rover a tiež niektoré luxusné verzie Mercedesu triedy G. Tieto vozidlá spája špičková výbava s tými najluxusnejšími komfortnými prvkami, silné motory a naozaj vysoká úroveň prestíže. Zo všetkých luxusných off-roadových súperov pôsobí veľký Land Cruiser V8 asi najmenej nápadne – avšak to možno trochu s nadsádzkou, pretože takmer päťmetrový off-road s hmotnosťou cez 2,5 tony rozhodne nenápadný nie je. Auto budí rešpekt, kdekoľvek sa objaví. Aj v novom prevedení zostáva obrí Land Cruiser verný rámovej konštrukcii podvozku, ktorá zlepšuje jeho schopnosti v teréne. Oproti menšiemu prevedeniu má samozrejme trochu horšie nájazdové uhly a uhol prechodový, brodivosť 700 mm je však zhodný a celkovo je možné terénne vlastnosti považovať za výnimočné. Vodičovi pritom pomáha aj veľmi múdra elektronika a tiež hydropneumatické odpruženie, ktoré umožňuje zvýšiť svetlú výšku. Voz sa pomocou neho napríklad sám snaží dostať zo situácií, kedy uviazol takzvane „na bruchu“. Vďaka systému Crawl Control a trebárs aj kamerám sledujúcim situáciu okolo vozidla si môže mimo spevnenej cesty dovoliť naozaj veľa a pritom nie je nutné sa o vozidlo výrazne báť. Luxusný off-road pritom bude posádku aj v najdrsnejšom teréne rozmaznávať špičkovým komfortom vynikajúcich sedadiel a perfektnou výbavou. Na ceste potom môžeme očakávať predovšetkým vrcholný komfort, ktorý rušia len veľké nerovnosti, od ktorých sa ozývajú rázy, ak sa do nich dostane jedno z kolies. V zákrutách má ťažký automobil pochopiteľne svoje limity, ale správanie je nezákerné a elektronika opäť dokáže automobil včas krotiť.

Okrem luxusu a terénnych schopností je Land Cruiser V8 tiež veľmi priestorný automobil. Posádka tu má doslova nadbytok miesta vo všetkých smeroch a okrem päťmiestneho prevedenia je možné mať vozidlo aj v sedemmiestnej konfigurácii. Batožinový priestor je naďalej obrí. Päťmiestna verzia v ňom po hranu okien uvezie 909 a po strop 1266 litrov nákladu. Po sklopení sedadiel potom dokonca 2146 litrov nákladu. Pri sedemmiestnej verzii trochu z celkovej kapacity uberú sklopné sedadlá tretieho radu. V plnom obsadení sa do kufra zmestí len 259 litrov nákladu, v päťmiestnom obsadení 701 litrov (po strop 1085 litrov) a celkovo maximálne 1962 litrov.

Ako hovorí názov vozidla, pod kapotou nájdeme výhradne extrémne silné osemvalce. Benzínový motor 4,7 VVT-i dostal z počiatku výkon 212 kW, neskôr bol nahradený agregátom 4,6 VVT-i s výkonom 234 kW. Motor dodáva vozidlu až prekvapivú dynamiku, avšak je treba počítať s naozaj vysokou spotrebou paliva. Výhodnejší je silný osemvalcový turbodiesel. Ten totiž nie je v praxi takmer o nič pomalší než benzínový osemvalec a pritom sa jeho spotreba predsa len pohybuje v prijateľnejších medziach. Agregát D-4D s objemom 4,5 litra dáva výkon 195, a neskôr dokonca rovných 200 kW. Benzínový model pred modernizáciou mal päťstupňový automat, po modernizácii potom dostal šesťstupňové ústrojenstvo, ktoré bolo od počiatku pre diesel štandardom.

Výbava

Už od základného prevedenia je Toyota Land Cruiser V8 naozaj dobre vybavený automobil. Vyššie verzie potom môžu mať naozaj kráľovskú výbavu, ktorú poznáme len z tých naozaj najluxusnejších vozov. Napríklad tak môžu byť vyhrievané aj sedadlá v druhom rade, k dispozícii je pokročilý palubný systém a špičková audio aparatúra alebo kamery, ktoré uľahčujú orientáciu okolo vozidla. Platí, že benzínové auto zoženiete len v najvyššej výbave, ale aj diesely zákazníci väčšinou kupovali lepšie vybavené.

Design

Mohutný Land Cruiser V8 je predovšetkým vozom, ktorý budí rešpekt. Jeho tvary sú vcelku jednoduché a elegantné, s dĺžkou takmer päť metrov ide však o neprehliadnuteľný automobil. Veľmi hodnotne pôsobí aj interiér auta.

Spotreba

Aj keď sa oproti predchádzajúcemu prevedeniu spotreba paliva znížila, stále zostáva veľmi vysoká. Osemvalcové motory s vysokým výkonom a obrovská hmotnosť vozidla si jasne vyberajú svoju daň. Pochopiteľne je výhodnejšou alternatívou veľký turbodieselový osemvalec.

Jazdné vlastnosti

Mohutný a vysoký Land Cruiser nikdy nebude vozidlom so športovým prejavom. Jazdné vlastnosti sú tak predovšetkým také, aké byť musia – dobre čitateľné s výraznými náklonmi v zákrutách a čoskoro prichádzajúcou nedotáčavosťou, ktorá skrotí vášne vodiča skôr, než by mohlo dôjsť k väčším problémom so stabilitou. Stabilizačný systém je tiež dobre naladený.

Bezpečnosť

Ani najnovšia verzia veľkého off-roadu od Toyoty neprešla nárazovými testami Euro NCAP. Automobil, ktorý však skôr vyzerá, že by bol schopný prechádzať múrmi domov, však pochopiteľne posádke poskytne špičkovú ochranu. Podieľa sa na nej robustná konštrukcia a tiež veľmi bohatá bezpečnostná výbava, v ktorej nechýba deväť airbagov.

Praktickosť

Posádka má v Land Cruiseri V8 doslova nadbytok miesta vo všetkých smeroch a okrem päťmiestneho prevedenia je možné mať vozidlo aj v sedemmiestnej konfigurácii. Batožinový priestor je naďalej mohutný. Päťmiestna verzia v ňom po hranu okien uvezie 909 a po strop 1266 litrov nákladu. Po sklopení sedadiel potom dokonca 2146 litrov nákladu. Pri sedemmiestnej verzii trochu z celkovej kapacity uberú sklopné sedadlá tretieho radu. V plnom obsadení sa do kufra zmestí len 259 litrov nákladu, v päťmiestnom obsadení 701 litrov (po strop 1085 litrov) a celkovo maximálne 1962 litrov.

Komfort

Toyota Land Cruiser V8 sa môže pochváliť špičkovým komfortom, ktorý sa v mnohom blíži klasickým luxusným limuzínam. V tomto sa dosť podobá Range Roveru, za ktorým zaostáva len málo. Jazdný komfort vylepšuje napríklad aj hydropneumatické pruženie, ktoré má vozidlo sériovo od druhého z troch stupňov výbavy. Veľmi dobré je tiež odhlučnenie, pri jazde na diaľnici rýchlosťami výrazne za naším povoleným limitom však už predsa len úroveň hluku rastie.

Prevádzkové náklady

Aj pri novej generácii obrieho off-roadu od Toyoty je treba počítať s vysokými prevádzkovými nákladmi. Začína to už vysokou obstarávacou cenou vozidla, ktorá klesá pomalšie ako pri iných automobiloch. Vysoká je tiež spotreba motorov a pochopiteľne aj servis bude finančne dosť náročnou záležitosťou. Opäť však platí, že je veľký voz veľmi spoľahlivý a špičkovo trvanlivý.

Toyota Land Cruiser



Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií