OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Volkswagen Sharan (1995–2010)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Vnútorná priestornosť

Variabilný interiér

Komfortný a istý podvozok

Úsporné vznetové motory

O vozidle

Prvá generácia Volkswagenu Sharan, veľkého MPV značky, vydržala vo výrobe skutočne dlhých 15 rokov. A to napriek tomu, že auto patrí k najmenej spoľahlivým Volkswagenom i autám svojej triedy vôbec. Jeho súrodenec Ford Galaxy vydržal vo výrobe tiež dlho, ale úplne nová so Sharanom už nespriaznemá generácia, ho nahradila v roku 2006. Sharan mal ešte jedného súrodenca, tým bolo MPV Alhambra so značkou Seat. Vzhľadom k prítomnosti týchto dvoch vozidiel na trhu je pozícia Sharanu ako jazdenky trochu komplikovaná. Hoci sa autá odlišujú iba v detailoch, aj Ford preberá väčšinu pohonných jednotiek od VW, ceny Sharanu sú o trochu vyššie ako u súrodencov. Ale je potrebné podotknúť, že väčšina porúch na vozidle nie je finančne priveľmi náročná a ich opravy by mali byť vcelku jednoduché, takže prevádzkové náklady zostávajú príjemne nízko. Teda, ak majitelia zvolia verziu so vznetovým motorom pod kapotou, benzínové jednotky majú vzhľadom k vysokej pohotovostnej hmotnosti Sharanu naozaj vysokú spotrebu. Avšak späť k spoľahlivosti. U Sharana hnevá elektrická výbava, častou poruchou trpí aj vykurovacia sústava. Potrápiť dokáže tiež najsilnejší motor, šesťvalec VR6. Sharan si zaslúži aj pochváliť. A to predovšetkým za priestorný a variabilný interiér s odnímateľnými sedadlami. Tie sú síce trochu tvrdšie, ale poskytujú cestujúcim dobrú oporu. Zo Sharanu je aj veľmi dobrý výhľad a tiež celková orientácia okolo vozidla.

Aby taký dlhý modelový cyklus vydržal, prekonal Sharan dve modernizácie. Tá prvá, výraznejšia, prišla v roku 2000 a auto pri nej dostalo novú, pre VW vtedy typickejšiu, menej vajčíkovitú, provu. Menila sa aj paleta motorov, turbodiesely 1.9 TDI so vstrekovaním pomocou rotačného čerpadla tu nahradili novšie motory TDI-PD, ktoré sú mechanicky menej odolné. Ďalšia modernizácia prebehla koncom roku 2003, vizuálne tentokrát už bola menej nápadná.

 

U prvej verzie prevažovali v ponuke prekvapivo zážihové motory a to v pomere 3:2. Základný dvojliter s 85 kW, tisícosemstovka turbo so 110 kW alebo motor 2.8 VR6 so 128 kW však nepatrí k vyhľadávaným alternatívam, predovšetkým kvôli vysokej spotrebe. U dvojlitra sa k nej pridáva zlá dynamika, u VR6 zase nespoľahlivosť. Turbodiesely TDI zastupovali verzie s výkonom 66 a 81 kW, nie je nutné pripomínať, že lepšou voľbou pre ťažký automobil je tá silnejšia z jednotiek. Po prvej modernizácii posilnil šesťvalec VR6 na 150 kW a okrem základného TDI so 66 kW boli dostupné aj silnejšie verzie s 85 a 96 kW (silnejšie až od roku 2003). Po druhej modernizácii zmizol z ponuky najslabší turbodiesel a naopak rozšírila sa ponuka na opačnom konci výkonového spektra. Motor 1.9 TDI-PD mohol mať až 110 kW, pred koncom výroby potom tento agregát nahradil nový dvojliter TDI s výkonom 103 kW. Silnejšie motory v ponuke bolo možné kombinovať s pohonom všetkých kolies a v niektorých prípadoch aj s automatickými prevodovkami.

Výbava

Rozsah výbavy u Sharanu môže byť naozaj široký, platí však, že aj lacnejšie verzie na tom nie sú zle. Pochopiteľne viac zaujímavých prvkov nájdeme u novších vozidiel, kde priznala pokrok predovšetkým bezpečnostná výbava. Na druhej strane autá z posledných rokov výroby môžu úrovňou použitej výbavy zaostávať za koncepčne modernejšími konkurentmi.

Design

Volkswagen Sharan prišiel v čase svojho vzniku na trh s karosériou jednoduchých, v rohoch zaoblených tvarov. Toto prevedenie sa ukázalo byť ako vcelku nadčasové a s postupnými modernizáciami tak Sharan prežil vo výrobe 15 rokov. Vzhľad auta je možno trochu usadlý, to však u MPV vôbec nemusí vadiť. Interiér, ktorý bol riešený jednoducho a účelne, taktiež estetikou nenadchne, no stále pôsobí celkom hodnotne. 

Spotreba

Z hľadiska spotreby nemá zmysel do Sharanu voliť iné motory než turbodiesely. Tie majú aj u veľkého a ťažkého auta príjemne nízke nároky na prísun paliva. Pravým opakom sú zážihové motory, najväčším žrútom je pochopiteľne šesťvalec VR6.

Jazdné vlastnosti

V dobe svojho vzniku mal Volkswagen Sharan veľmi dobrý podvozok, aj to ho možno udržalo vo výrobe tak dlho. Jazdné vlastnosti sú nezáludné a isté, auto netrpí prílišnými náklonmi v zákrutách a pritom je pre posádku stále pohodlné.

Bezpečnosť

Nárazové testy Euro NCAP absolvoval Sharan až v roku 1999 a výsledok bol vtedy len priemerný. Za ochranu posádky dostal Sharan trojicu hviezdičiek, čo je z dnešného hľadiska podpriemerný výsledok, obzvlášť ak uvážime konštrukčný vek vozidla a jeho zameranie na prepravu väčšieho množstva osôb. Lepšie je voliť mladšie prevedenia, ktoré majú výrazne vylepšenú bezpečnostnú výbavu.

Praktickosť

Sharan prvej generácie je veľmi praktické auto, ktoré poteší variabilným interiérom. Môžu v ňom byť dve alebo tri rady sedadiel, vozidlo tak pojme päť alebo sedem cestujúcich. Obidve zadné rady možno vynímať, takže sa zo Sharanu dá v prípade potreby vytvoriť aj naozaj schopný sťahovák. V konfigurácii pre plné obsadenie má batožinový priestor objem iba 265 litrov, len s dvoma radmi sedadiel je napokon prepravná kapacita obrovská.

Komfort

Veľké MPV ponúka posádke naozaj nadbytok miesta a cestujúci sa tu tak cítia veľmi príjemne. Komfort odpruženia je tiež na veľmi dobrej úrovni, trochu tvrdšie sú napokon sedadlá. To nemusí každému vyhovovať pri dlhých cestách, na ktoré je Sharan predurčený. Na druhej strane poskytujú sedadlá veľmi dobrú oporu.

Prevádzkové náklady

Ak do Sharanu zvolíte ako pohonnú jednotku vznetový motor, náklady na palivo tým udržíte na minime. Benzínové prevedenia sú z tohto hľadiska úplne nevhodné. Sharan patrí k najmenej spoľahlivým autám svojej kategórie, avšak väčšina porúch nie je zásadného mechanického charakteru.

Volkswagen Sharan

Ďalšie vozidlá


Vážime si vášho
súkromie

Aby pre vás bolo prezeranie našich stránok čo najpohodlnejšie, využívame súbory cookies. Cookies nám slúžia na zlepšovanie našich služieb a zároveň vám vďaka nim dokážeme lepšie ponúknuť obsah, ktorý pre vás môže byť zaujímavý a užitočný.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 53 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
Google hodnotenie   4,5
Najlepšie hodnotený
predajca ojazdených vozidiel
na Slovensku.

S priemerným hodnotením
zákazníkov všetkých našich
pobočiek 4,5 hviezdičky.