OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Volkswagen Up! (2011 – súčasnosť)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Agilné jazdné vlastnosti

Elegantný dizajn

Pružné a úsporné motory

Dobrý vnútorný priestor

Zaujímavé prvky výbavy

O vozidle

Volkswagen Up! je jedným z trojice takmer identických malých koncernových modelov takzvané New Small Family. Vzniká spoločne so súrodencami Škoda Citigo a Seat Mii v továrni u nás na Slovensku. Na našom trhu je práve predovšetkým kvôli pôsobeniu Škody podstatne menej obvyklým javom a v bazároch býva zatiaľ vzácnosťou. Avšak aj napriek identickej technike a veľmi podobnej výbave má Up! odlišnosti, ktoré môžu pri výbere minivozidiel hrať úlohu.

Stále ide o naozajstný moderné mestské miniauto, ktorý má ponúknuť prekvapivo dobrú úžitkovú hodnotu. Ceny sú oproti Škode mierne vyššie, avšak miestami je lepšia aj výbava. Navyše Up! je z trojice sesterských modelov vzhľadovo asi najzrorumiteľnejším a najatraktívnejším kúskom. I keď sú základné tvary karosérie zhodné so súrodencami, iné riešenie bočného panelu je trochu odľahčenejšie a čelná maska malého VW vyzerá zo všetkých troch príbuzných asi nejsympatickejšie. Ak teda hľadáte esteticky zaujímavé mestské miniauto, Up! môže byť prekvapivo skvelou voľbou.

Jednoduché základné tvary karosérie ocení predovšetkým posádka vo vnútri vozidla. Tu je totiž na danú kategóriu prekvapivo dosť miesta, malý Up! v oblasti priestoru pre ramená dokonca prekonáva aj niektoré o triedu väčšie autá. Ani miesta na hlavou, alebo pre kolená tu nie je málo, hoci samozrejme štvorica dlháňov bude v tomto vozidle cestovať trochu so sebazaprením. Interiér pôsobí veľmi solídnym dojmom, avšak prekvapia tu niektoré lacné detaily ako vynechanej lakovania na zraku primárne ukrytých miestach (napríklad v batožinovom priestore), nemožnosť stiahnutia okna spolujazdca z miesta vodiča, a niektoré ďalšie podobné zbytočnosti, ktoré síce ušetrili pri návrhu a výrobe vozidla pár korún, ale sú otravné. Na druhú stranu napríklad batožinový priestor má na danú triedu rekordný objem 251 litrov, a auto môže prekvapiť niektorými naozaj pozoruhodnými a veľmi praktickými prvkami výbavy. Hoci sú za príplatok, ceny bývajú celkom rozumné, takže sa pri ojazdených autách môžete s nimi stretnúť. Ide predovšetkým o bezpečnostný systém City Safe Drive, ktorý dokáže zamedziť kolízii pri rýchlosti do 30 km/h, alebo praktickú prenosnú navigáciu, ktorá sa vie prepojiť s palubným systémom vozidla.

Jazdné vlastnosti VW Up! sú veľmi agilné, no je vozidlo tiež príjemne ľahké. V zákrutách tak s ním je zábava, správanie je takmer motokárové a podvozok dobre sedí. Pritom netrpí jazdný komfort, hoci je jasné, že malý automobil má v tlmení nerovností vrodené nevýhody. Pod kapotou nájdeme zbrusu nový trojvalcový motor s objemom jeden liter. V základnom prevedení má výkon 44 kW, čo síce nevyzerá ako mnoho, avšak je nečakane pružný, a tak pre Up! plne dostačuje. Navyše sa chváli naozaj nízkou spotrebou paliva. Silnejšia verzia s 55 kW pridá trochu na dynamike, ale pocitovo nie je zlepšenie tak výrazné, ako sa zdá z papierových údajov. Zaobstarať sa dá tiež prevedenie s pohonom na CNG, to potom má 50 kW.

Výbava

Výbava VW Up! je v základe o niečo málo bohatšia ako pri sesterskej Škode Citigo, avšak väčšina vlastností je autám spoločná. Základné verzia nemajú ani klimatizáciu alebo stabilizačný systém ESP či elektrické sťahovanie okien. Dôraz je tu kladený skôr na bezpečnostnú výbavu, komfortné a praktické prvky sú skôr vo vyšších stupňoch a za príplatok. Jednotlivé autá sa tak môže do značnej miery líšiť. Naozaj dobre vybavená autá však nemajú u konkurencie obdobu.

Design

Hoci dizajn VW Up! používa rovnaké základné tvary ako Citigo, celkovo pôsobí malý Volkswagen ďaleko sympatickejším dojmom než konzervatívne tvarovaná škodovka. Snaha maximálne využiť obostavaný priestor sa tu tak stretáva s prekvapivo elegantnými tvarmi.

Spotreba

Pod kapotou malých koncernových modelov New Small Family nájdeme výborný, prekvapivo kultivovaný trojvalec 1,0 litra s výkonom 44 alebo 55 kW. Motor je predovšetkým v slabšej verzii naozaj príjemne úsporný. Kto chce sporiť ešte viac, môže hľadať verziu s pohonom na CNG s výkonom 50 kW.

Jazdné vlastnosti

Z hľadiska jazdných vlastností patrí Volkswagen Up! a jeho súrodenci na vrchol triedy malých automobilov. Relatívne široký rozchod kolies dáva vozidlu v zákrutách istotu, náklony sú primerané a ovládanie jednoduché. Up! sa dobre drží asfaltu a dokáže byť zábavný.

Bezpečnosť

To, že ide o moderné vozidlo, dokazuje Up! aj veľmi dobrou úrovňou ochrany posádky. Základná výbava tak obsahuje nielen čelné, ale aj kombinované bočné airbagy, ktoré ochránia aj hlavu cestujúcich vpredu. V nárazových testoch Euro NCAP si auto v roku 2011 vyslúžilo plné skóre piatich hviezdičiek a patrí k najbezpečnejším v segmente. Naviac prekvapí napríklad príplatkovým systémom City Safe, ktorý je schopný zabrániť kolízii pri rýchlosti do 30 km/h.

Praktickosť

Jednoduché tvary karosérie prinášajú posádke vnútri VW Up! až nečakané množstvo miesta. Tiež batožinový priestor s objemom 251 litrov patrí na špičku triedy, avšak dojem trochu kazí vysoká nakladacia hrana a fakt, že priestor je skôr hlboký ako dlhý. Po sklopení sedadiel ale Up! pojme prekvapivo slušné množstvo nákladu.

Komfort

Hoci ide o veľmi malý automobil, poskytuje Up! prekvapivo dobrý jazdný komfort. Podieľa sa na tom tak dobre naladený podvozok, ako aj kultivovaný motor s dobrým odhlučnením za jazdy. Vzhľadom k veľkosti auta tu však určité ústupky očakávať musíte.

Prevádzkové náklady

Malé a relatívne jednoduché auto sa vyznačuje naozaj príjemne nízkymi prevádzkovými nákladmi. Začína to už u nás najnižšou sadzbou povinného ručenia, pokračuje príjemne nízkou spotrebou kultivovaného trojvalca a končí pri nenáročnom servise.

Volkswagen Up!



Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií