OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Volvo XC60 (2008 – súčasnosť)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Atraktívny dizajn

Špičková úroveň bezpečnosti

Výborné jazdné vlastnosti

Dobrý jazdný komfort

O vozidle

Volvo XC60 je stredne veľké prémiové SUV, ktoré vzniklo ako odpoveď na BMW X3, alebo Mercedes GLK. Automobilka ním zároveň potvrdila výraznú zmenu v dizajne. Na rozdiel od skorších tvarovo jednoduchých vozov je XC60 veľmi dynamicky tvarovaný kúsok, ktorý v podstate odštartoval súčasnú vlnu nového dizajnu vozidiel švédskej značky (dá sa polemizovať, že tú odštartoval typ C30, ktorý je však trochu na pol cesty). Veľmi dynamické línie dodnes nemajú v triede stredných SUV obdobu, XC60 je svalnaté a veľmi dynamické, a zároveň naozaj pekné. A to pritom dynamický vzhľad nie je tým hlavným, čo XC60 ponúka. Okrem vysokej kvality spracovania, a až luxusne prevedeného interiéru (vzhľadovo je však oproti zovňajšku možno trochu strohý) je hlavnou témou pri XC60 vysoká bezpečnosť. Volvo tu prvýkrát uviedlo celý rad špičkových bezpečnostných systémov, vrátane City Safety, schopného zabrániť akejkoľvek kolízii pri rýchlosti do 30 km/h, a pri vyšších rýchlostiach aspoň zmierni následky. To je však len špička ľadovca, bezpečnostných systémov je celá kopa a aj vďaka nim patrí aj po rokoch od začatia výroby XC60 k najbezpečnejším automobilom nielen svojej triedy, ale aj celkovo.

Ako sme už písali, interiér síce svojou estetikou trochu zaostáva za exteriérom, je však kvalitne spracovaný, pôsobí príjemným a robustným dojmom a poskytuje posádke nielen dostatok miesta, ale aj pohodlie. Osobitnú pochvalu si zasluhujú veľmi komfortné sedadlá so špičkovou oporou pre telo, a veľmi slušným bočným vedením. To sa bude hodiť v zákrutách, v nich totiž podáva XC60 prekvapivo dobré výkony. Auto sa zbytočne nenakláňa, jazdné vlastnosti sú veľmi isté a podvozok vydrží aj veľmi hrubé zaobchádzanie. Na hrane sa pochopiteľne dostavuje nedotáčavosť, no veľmi dobre čitateľná. Jazdným prejavom teda XC60 o mnoho nezaostáva za svojím vzhľadom a znesie porovnanie s ostatnými prémiovými zástupcami triedy.

Pilierom ponuky pohonných jednotiek sú turbodiesely, benzínové jednotky sú v ponuke len dve, a to veľmi silné. V oboch prípadoch ide o preplňované šesťvalce – jeden s objemom 3,2 litra a výkonom 175 kW, druhý trojlitrový s 210 kW. Faceliftovaná verzia uvedená v roku 2012 dostala obmenenú ponuku motorov. Dvojlitrový motor T5 má 177 kW, trojliter T6 posilnil na 224 kW, vo verzii Polestar dokonca na 242 kW. Naftovým základom bol spočiatku päťvalec 2,4 D s výkonom 120 kW, jeho silnejšia verzia mala 129 kW. Silnejšie sú potom prevedenia s označením D5, najprv s výkonom 136 a neskôr 151 kW z dvojito preplňovaného päťvalca. Po facelifte sa ako základ ponúka štvorvalec D3 s výkonom 100 kW, silnejší motor D4 má síce rovnaký objem, ale päť valcov a výkon 120 kW. V prevedeniach s pohonom všetkých kolies sa však objavuje pod zhodným označením motor 2,4 so zhodným výkonom. Jeho verzia označovaná D5 potom dáva výkon 158 kW a továrenská úprava Polestar prinesie výkon až 169 kW.

Výbava

Volvo XC60 dostalo už od základných prevedení veľmi dobrú výbavu, ktorá sa navyše postupne vylepšovala. Vozy z roku 2008 napríklad majú len bežnú manuálnu klimatizáciu, o rok neskôr sa už do štandardu dodávala digitálna duálna. Súčasťou štandardnej výbavy sú aj mnohé bezpečnostné systémy na čele so City Safety, ktorý je schopný zabrániť kolízii do rýchlosti 30 km/h.

Design

Volvo XC60 patrí k najatraktívnejším stredným prémiovým SUV. Ide o vozidlo výrazných tvarov s veľmi pekným a pritom mohutným dizajnom. Jeho dynamické prevedenie odštartovalo novú vlnu dizajnu švédskej automobilky. V roku 2012 prešlo XC60 faceliftom, ktorý dal autu novú tvár, bližšie novším modelom a celému budúcemu smerovaniu značky.

Spotreba

Volvo XC60 je stredne veľké SUV doslova napchaté špičkovou technikou. To sa prejavuje na jeho relatívne vysokej hmotnosti, ktorá krotí tak dynamický prejav motorov, ako zvyšuje ich apetít. Spotreba síce nie je prehnane vysoká, ale niektorí súperi dokážu byť úspornejší. XC60 stretneme takmer výhradne s dieselovými motormi, smädné zážihové agregáty sú zriedkavé.

Jazdné vlastnosti

Volvo XC60 má prekvapivo schopný podvozok a jazdnými vlastnosťami sa radí na špičku svojho segmentu. Podvozok dovolí vodičovi naozaj hrubé zaobchádzanie a správanie bude stále veľmi dobre čitateľné, avšak s postupne sa dostavujúcou nedotáčavosťou.

Bezpečnosť

Úplne na absolútnu špičku automobilovej produkcie patrí Volvo XC60 v oblasti bezpečnosti. Svojich konkurentov prekonáva ponukou bezpečnostných systémov aj ich praktickými schopnosťami. V nárazových testoch Euro NCAP si vozidlo celkom pochopiteľne vyslúžilo maximálne hodnotenie piatich hviezdičiek, a to rovno dvakrát, tak podľa staršej metodiky v roku 2008, ako aj podľa modernejšej v roku 2009.

Praktickosť

Stredne veľké SUV ponúka posádke dostatok miesta vo všetkých smeroch, ovšem pochopiteľne sa svojou praktickosťou nemôže vyrovnať väčším modelom. Aj v rámci konkurencie nájdeme o trochu priestornejšie vozidlá, pri Volve sa prejavuje dôraz na bezpečie a jeho mohutná konštrukcia. Batožinový priestor však pojme veľmi solídnych 490 litrov nákladu.

Komfort

Volvo XC60 poskytuje tiež veľmi dobrý jazdný komfort. Pochvalu zasluhuje odhlučnenie vozidla a celkovo plavné správanie podvozku, hoci konkurencia dokáže byť predsa len o chĺpok lepšia. Interiér je veľmi komfortne vyhotovený a zvláštnu pochvalu si zaslúžia špičkové sedadlá s výbornou oporou pre telo i dobrým bočným vedením.

Prevádzkové náklady

Aj napriek inštalácii moderných turbodieselov nemožno počítať s tým, že by bolo Volvo XC60 ktovieako úsporným automobilom. Spotreba sa drží v celkom rozumných medziach, ale vzhľadom k vysokej hmotnosti neklesne nikdy pod úroveň, ktorú vie konkurencia dosiahnuť o trochu ľahšie.

Volvo XC60



Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií