Farba automobilu – okno do duše jeho majiteľa

Farba automobilu často napovie, kto sedí za jeho volantom

 
Našťastie sú už dávno preč časy, keď si zákazník mohol vybrať akúkoľvek farbu auta, pokiaľ to bola čierna. Automobilky ponúkajú okrem základnej palety ďalšie desiatky farieb, ktoré napomôžu individualizovať vzhľad ich výrobkov podľa priania zákazníkov. Ľudia si farby skutočne užívajú. Ženy, ale i muži.
 
Na cestách stretávame vozidlá lakované do stoviek odtieňov. Pri výbere farby automobilu noví majitelia prihliadajú k tomu, akú značku a model vozidla si zaobstarávajú, neraz hrajú úlohu i momentálne módne trendy. „V každom prípade však farba ledačo napovie o osobnosti jeho majiteľa a tiež o tom, ako chce byť vnímaný okolím,“ hovorí Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.
 
Tradične bývajú jasné a sýte farby (ako napríklad ohnivo červená či kanárikovo žltá) spájané s osobami mladistvého ducha, športovo založenými, neraz však i agresívnymi. Rafinované zafarbenia, ako je krikľavo zelená či naopak tmavo modrozelená, majú ostatným povedať, že majú čo do činenia s človekom estetického založenia. Farby jemne pastelové či neutrálne zasa demonštrujú povahu vyrovnanú, z časti si zakladajúcu na luxuse. Tmavé odtiene sú v obľube u ľudí vyrovnaných, osobnostne silných, zakladajúcich si na sofistikovanom spôsobe života.
 
Podľa dlhodobých štatistík najväčšieho predajcu ojazdených automobilov, skupiny AAA AUTO sa farebná paleta predávaných áut príliš v čase nemení, i keď výnimky potvrdzujú pravidlo. „Napríklad v roku 2012 bol pomer áut s metalízou a bez nej 66 percent k 34 percentám v prospech metalických lakov. Rovnaký pomer zostáva i v tomto roku. U tradičných farieb – čiernej, bielej a striebornej – zostávajú pomery dlhodobo takmer rovnaké, ale napríklad pri v súčasnosti módnych farbách, ako sú hnedá a vínová, sledujeme nárast o niekoľko percentných bodov, a to hlavne u zákazníkov z radov žien,“ hovorí generálna riaditeľka skupiny AAA AUTO Karolína Topolová.
 
Stručný prehľad hlavných farieb automobilov a súvisiacich osobnostných charakteristík ich majiteľov ponúkame v prílohe. Prirodzene sa nejedná o autoritatívny a nespochybniteľný materiál. Avšak základom je štúdia renomovaného Pantone Color Institute zhmotňujúca dlhodobé celosvetové skúsenosti jeho odborníkov. „Pri výbere farby automobilu hrá úlohu mnoho faktorov. Osobnostná charakteristika jeho majiteľa je jedným z tých kľúčových,“ uzatvára Budský.
 
psychologia farieb



Vážime si vášho
súkromie

Aby pre vás bolo prezeranie našich stránok čo najpohodlnejšie, využívame súbory cookies. Cookies nám slúžia na zlepšovanie našich služieb a zároveň vám vďaka nim dokážeme lepšie ponúknuť obsah, ktorý pre vás môže byť zaujímavý a užitočný.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 51 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
ONLINE PREDAJ
Kúpte svoj nový voz
rýchlo a jednoducho
ONLINE
  • Doprava zdarma
    Voz Vám doručíme až domov
  • 14 dní na vrátenie vozidla
    Pohodlne a bezpečne, jasný pôvod i histórie vozidla
Ponuka vozidiel