Podľa čoho si vyberajú autá začínajúci vodiči?


Ženy vodičky sa orientujú podľa farby, mladí muži chcú skôr výkon

 

Bratislava – Pre väčšinu motoristicky založených mladých ľudí je vodičský preukaz po dosiahnutí plnoletosti dôležitý ako vstup do dospelého života. Mladí absolventi autoškôl patria však do najrizikovejšej skupiny čo sa týka nehodovosti. Pri výbere prvého vozidla však dochádza k zásadným rozdielom v požiadavkách na vozidlo u mužov a žien.

 

Pre dievčatá do 25 rokov je zásadná farba vozidla a jeho praktickosť, chlapci viac riešia výkon motora a auto berú ako prestíž. Podľa štatistík najväčšieho predajcu ojazdených automobilov v strednej Európe AAA AUTO, kde si ročne kúpi svoje prvé auto okolo 6 000 mladých, je najobľúbenejšou značkou u začínajúcich vodičov Škoda.

 

Podľa najnovších štatistík AAA AUTO medzi najpredávanejšie modely, po ktorých siahajú násťroční vodiči, sú vozidlá typu hatchback s benzínovým motorom a manuálnou prevodovkou. "Začínajúci vodiči dávajú vo veľkej väčšine prednosť jazdenému vozidlu z jednoduchého dôvodu. Menšie škrabance a odreniny ich patria k zácviku mladého vodiča do praxe. Avšak to neznamená, že si kúpia čokoľvek. Mladí vodiči sú naopak stále viac náročnejší a vozidlo ich musí aj do veľkej miery reprezentovať. Obzvlášť muži hľadia na výkon motora a vyhľadávajú športovejší typy vozidiel. Dievčatá sa orientujú na vzhľad a farbu, avšak vo väčšej miere zohľadňujú aj praktickosť a bezpečnosť," uviedla generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová.

 

Najväčšie percento mladých zákazníkov v AAA AUTO tvoria muži, a to 73,7%. Takmer polovica začínajúcich vodičov si najprv zaobstará hatchback, kde preferuje benzínové prevedenie s manuálnou prevodovkou. Zo značiek je najpopulárnejšia značka Škoda,  nasleduje Volkswagen a Ford. U dievčat víťazí model Škoda Fabia, u chlapcov Škoda Octavia. Dievčatá viac dbajú na farbu, a nie je tak divu, že po štandardne obľúbenej striebornej dominuje červená farba. Mladí muži sú viac klasickí a preferujú modrú šedú a čiernu farbu.

 

Najpredávanejšie modely áut v AAA AUTO u teenagerov za posledný rok a pol podľa pohlavia:

 
CHLAPCI
Škoda Octavia
12,3%
Škoda Fabia
10,2%
VW Passat
4,8%
VW Golf
4,6%
Ford Focus
3,7%
Opel Astra
3,0%
Renault Megane
2,4%
Ford Mondeo
2,3%
Mazda 3
2,0%
Škoda Felicia
2,0%
 
 
 
 
 
 
 
DIEVČATÁ
Škoda Fabia
14,3%
Škoda Octavia
7,2%
VW Golf
3,7%
Peugeot 206
3,2%
Citroen C3
2,7%
VW Passat
2,7%
Ford Focus
2,6%
Renault Megane
2,6%
Opel Astra
2,3%
Suzuki Swift
2,0%
 

Mladí vodiči sú však aj rizikovou skupinou vodičov, pričom majú veľký podiel na dopravnej nehodovosti. Za rok 2015 zavinili vodiči s najnižšou praxou približne 31% nehôd a podpísali sa pod 31% ťažkých a 33% ľahkých zranení. "Najčastejšou príčinou nehôd spôsobených vodičmi s praxou do dvoch rokov je neprimeraná rýchlosť jazdy. Každý novopečený vodič by teda vo vlastnom záujme mal nabehnúť aspoň 3 000 km pod dohľadom skúsenejšieho vodiča a mal by dbať na to, že až po najazdení 100 000 km sa môže považovať za skúseného. S tým súvisí i výber vozidla, ktorý by nemal podceniť ani vodič začiatočník," uviedol Roman Budský z Tímu cestnej bezpečnosti. Odborníci tínedžerským vodičom vzhľadom na ich skúsenosti odporúčajú zaobstarať si automobil s objemom 1,2l. „Množstvo motorov je v prevedení TSI, takže aj jazda v takomto automobile je svižná, príjemná a pre začínajúcich vodičov hlavne bezpečná a kontrolovateľná," uzavrela Karolína Topolová.

 
 
 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

 

UK logo pôsobí na trhu už 24 rokov. Prevádzkuje sieť viac ako 40 pobočiek v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku a v Maďarsku. Počas svojej existencie už obslúžila vyše 1,75 mil. zákazníkov. Auditované výnosy skupiny v roku 2014 predstavovali 437 mil. eur., firma predala 63 613 áut. Skupina predá ročne vyše 63 000 vozidiel a je tak najväčším predajcom ojazdených áut v strednej a východnej Európe. Od roku 2012 predáva vozidlá tiež pod obnovenou značkou Mototechna, pod ktorú sústredila ponuku "zánovných" automobilov. Značka AAA AUTO sa podľa štúdie agentúry Ogilvy & Mather umiestnila medzi desiatimi najlepšími českými značkami po novembri 1989. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-poľský investičný fond Abris Capital Partners.

 

    




Vážime si vášho
súkromie

Aby pre vás bolo prezeranie našich stránok čo najpohodlnejšie, využívame súbory cookies. Cookies nám slúžia na zlepšovanie našich služieb a zároveň vám vďaka nim dokážeme lepšie ponúknuť obsah, ktorý pre vás môže byť zaujímavý a užitočný.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 0 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
Google hodnotenie   4,5
Najlepšie hodnotený
predajca ojazdených vozidiel
na Slovensku.

S priemerným hodnotením
zákazníkov všetkých našich
pobočiek 4,5 hviezdičky.