Bratislava, 7. marca 2017 – Trendom dnešnej doby je rozvoj automobilov s alternatívnymi pohonmi, ktoré šetria naše peňaženky a prírodu. Ženy oproti mužom v tejto oblasti zaostávajú. Preferujú radšej autá jazdiace na benzín alebo naftu. Cítia sa v nich bezpečnejšie. Pocit bezpečia je i dôvodom prečo sa stále častejšie obzerajú po SUV autách, v ktorých prospech mierne klesá obľuba klasických kombíkov či hatchbackov. Vyplýva to zo štatistík najväčšieho predajcu ojazdených vozidiel AAA AUTO.
Pocit bezpečia a dôraz na rodinu sú tiež dôvodmi, prečo stále častejšie siahajú po SUV autách. „Dopyt žien po SUV automobiloch sa u nás za posledných päť rokov takmer strojnásobil. Veľký nárast obľuby zaznamenávame i pri MPV autách. Od roku 2012 sa zvýšil o 28 %. V ich prospech poklesol záujem o klasické hatchbacky, kombíky či sedany. Tie sa ale i naďalej držia na prvých troch priečkach pri nákupoch žien,“ doplňuje Topolová.
|
2012
|
2013
|
2014
|
2015
|
2016
|
1.
|
Hyundai Santa Fe
|
Kia Sportage
|
Kia Sportage
|
Kia Sportage
|
Kia Sportage
|
2.
|
Hyundai Tucson
|
Nissan Qashqai
|
Nissan Qashqai
|
Nissan Qashqai
|
Nissan Qashqai
|
3.
|
Toyota RAV 4
|
Toyota RAV 4
|
Hyundai Tucson
|
Toyota RAV 4
|
Hyundai ix35
|
4.
|
Kia Sportage
|
Hyundai Santa Fe
|
Hyundai Santa Fe
|
Hyundai ix35
|
Nissan Juke
|
5.
|
Honda CRV
|
Kia Sorento
|
Toyota RAV 4
|
BMW X5
|
Dacia Duster
|
Trendu značky Škoda podliehajú ženy rovnako ako muži. Za posledných päť rokov je škodovka jednoznačne ich prvou voľbou. O druhú priečku v obľube žien sa behom piatich rokov priebežne delí Peugeot či Volkswagen. Z modelov stále vedie Fabia, na druhom mieste sa drží Octavia. Na treťom mieste a strieda C3 od Citröenu s Focusom a v tomto roku s Golfom od Volkswagenu. V minulom roku sa do prvej päťky prebojoval i Opel Astra.
Ženy stále viac kladú dôraz i na komfort jazdy. Ich záujem o automobily s automatickú prevodovku za posledných päť rokov vzrástol takmer o 90 %. Častejšie tiež volia i autá s pohonom 4x4. Oproti minulosti preferujú výkonnejšie autá. Kým v rokoch 2012 a 2013 u nich viedli autá s výkonom 55 kW, dnes to sú výkony 77 kW.
Skupina AAA AUTO pôsobí na trhu už 25 rokov. Prevádzkuje sieť viac ako 40 pobočiek v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku a v Maďarsku. Počas svojej existencie už obslúžila vyše 1,9 mil. zákazníkov. Skupina predá ročne takmer 70 000 vozidiel a je tak najväčším predajcom ojazdených áut v strednej a východnej Európe. Predáva tiž zánovné vozidlá pod obnovenou značkou Mototechna, pod ktorú sústredila ponuku "zánovných" automobilov. Verejnosť zvolila spoločnosť už druhý krát najlepším predajcom ojazdených automobilov v ankete Autobazár roka 2016. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-poľský investičný fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna sú oficiálnym partnerom Slovenského futbalového zväzu. |