Touchit: Obchod s jazdenkami je hlavne matematika, hovorí šéf inovačného laboratória AuresLab

Základné pravidlo v obchode velí: kúpiť lacno, predať drahšie. S rastúcou konkurenciou na trhu a väčšími nárokmi zákazníkov ale táto jednoduchá poučka už dávno nestačí. Hlavne v obchode s ojazdenými autami je tak dôraz na efektivitu a technologický pokrok čím ďalej väčší. Rastúca dôležitosť sledovania trendov, analýzy dát a následná predikcia robí z obchodu s jazdenkami stále zložitejší matematický úkon, s ktorým stále viac pomáha umelá inteligencia. Tvrdí to Stanislav Gálik, výkonný riaditeľ inovačného laboratória AuresLab, ktoré patrí do skupiny AURES Holdings.

Vzhľadom k tomu, že holding vlani predal viac než 83 tisíc vozidiel, ja zapojenie komplexného analytického aparátu potrebné, jednak z hľadiska ďalšieho rastu, ako  aj zaistenia bežnej prevádzky,“  uviedol Stanislav Gálik, pod ktorým AuresLab vyvíja aplikácie a nástroje, ktoré chod predajného kolosu zefektívňujú. 

Premenných, ktoré musí predajca zohľadňovať, je mnoho a ich zladenie je na celom obchode najnáročnejšie. „Začíname hneď pri výkupe, kedy si okrem technického stavu overujeme, ako dlho pravdepodobne bude trvať, než auto znovu predáme, a aká ja jeho potencionálna cena. Pomocou dátovej analýzy sme schopní tieto hodnoty určiť veľmi presne,“ pokračuje Gálik.

Pri výpočte vychádzajú z aktuálneho dopytu a ponuky daných modelov, ale zohľadňujú aj potencionálnu zostatkovú hodnotu vozidla, teda za koľko ho môže zákazník predať po niekoľkých rokoch užívania. „Pokiaľ si hodnotu drží dobre, môžeme ho predať za vyššiu cenu, pretože zákazník ho môže rovnako dobre speňažiť neskôr. To sa týka napríklad áut značky Škoda, Volkswagen alebo Toyota,“ vysvetľuje Petr Vaněček, prevádzkový riaditeľ siete autocentier AAA Auto. Určiť, ako bude vozidlo držať hodnotu, je podľa neho jedna z najnáročnejších úloh. 

Do rovnice potom vstupujú aj náklady na údržbu naskladnených áut a ich príprava na predaj. „Na každé auto vychádzajú náklady niekoľko eur denne. Avšak, keď máte na sklade tisíce áut, nie je to zanedbateľná čiastka,“  hovorí Gálik. Preto s týmito úlohami už takmer rok pomáha umelá inteligencia vyvinutá v AuresLabe, ktorá podľa neho zefektívnením priniesla niekoľkopercentné úspory.

Aplikácia dokáže napríklad v reálnom čase zohľadniť zmieňované premenné a porovnávať ich s aktuálnou situáciou na trhu a následne dynamicky upravovať cenu jednotlivých vozidiel. „Pokiaľ by sme na toto množstvo operácií mali najímať ľudí, potrebovali by sme novú budovu plnú matematických expertov,“  vysvetľuje Gálik. S pomocou modernej technológie pritom stačí menší tím IT špecialistov. Umelá inteligencia riadi aj skladové zásoby, pričom reaguje a predpovedá aktuálny záujem na jednotlivých pobočkách a podľa toho riadi presúvanie áut.

 

 
 
 



Vážime si vášho
súkromie

Aby pre vás bolo prezeranie našich stránok čo najpohodlnejšie, využívame súbory cookies. Cookies nám slúžia na zlepšovanie našich služieb a zároveň vám vďaka nim dokážeme lepšie ponúknuť obsah, ktorý pre vás môže byť zaujímavý a užitočný.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 0 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
Google hodnotenie   4,5
Najlepšie hodnotený
predajca ojazdených vozidiel
na Slovensku.

S priemerným hodnotením
zákazníkov všetkých našich
pobočiek 4,5 hviezdičky.