OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Hyundai Elantra (2011–súčasnosť)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Dynamický a elegantný dizajn

Dobrá výbava

Komfortný interiér

Jazdný komfort

O vozidle

Kórejský Hyundai si pri nás dal s modelom Elantra pauzu. V roku 2007 tu výrobca prestal ponúkať tretiu generáciu modelu, ktorý sa doteraz na európskych trhoch volal len Lantra. Štvrtá generácia kompaktného sedanu sa k nám nedostala predovšetkým kvôli nástupu moderného a európsky zameraného typu i30. Vracia sa sem teda až piata generácia globálnej Elantry, ktorá bola predstavená v roku 2010, a ktorá nebude na modeli i30 nijako parazitovať. Piata Elantra je totiž výhradne ponúkaná ako sedan, hoci jej dynamická karoséria vyvoláva snáď aj myšlienky na kupé. Ide ale o klasický trojpriestorový sedan, len s veľmi dynamickými líniami, ktoré sú pre súčasné modely značky typické. Dynamický vzhľad auta sa prejavuje aj v interiéri, kde však spôsobuje aj niektoré nedostatky. Teraz nehovoríme o ergonómii, ktorá je na dobrej úrovni. Máme na mysli predovšetkým miesto nad hlavou cestujúcich. Vpredu je to dobré, len sa musia pri nastupovaní vyšší vodiči a spolujazdci viac skloniť. No vzadu nie je miesta nad hlavou práve veľa, a to aj napriek tomu, že zadné operadlá sú trochu viac sklonené, aby sa pasažieri nedostali tak ľahko do kontaktu so stropom. Inak je interiér kompaktného sedanu Hyundai veľmi komfortný a potvrdzujú to predovšetkým sedadlá, ktoré poskytujú telu veľmi dobrú oporu, a dokonca aj slušný bočné vedenie.

To bude trochu potrebné, pretože aj napriek výrazne dynamickým líniám zovňajšku je podvozok Elantry naladený predovšetkým komfortne, a v zákrutách sú náklony trochu výraznejšie. Čo sa jazdných vlastností týka, tie nie sú úplne ukážkovou disciplínou auta, predovšetkým kvôli jednoduchej zadnej náprave, ktorá je nervózna nielen v rýchlejšie prechádzaných zákrutách, ale aj vo vyšších rýchlostiach na diaľnici. Od vodiča tak vyžaduje jazda trochu viac pozornosti.

Vráťme sa ešte na skok k interiéru. Elantra sa vyznačuje už od základného prevedenia solídnou výbavou, v ktorej však prekvapia niektoré nedorobky. Napríklad rádio postráda funkciu RDS, radcu radenia na prístrojovom štíte je v podstate k ničomu, pretože sa riadi len podľa otáčok, nie podľa aktuálneho zaťaženia. Zarážajúce môže pre niekoho byť aj otváranie veka batožinového priestoru. Samotné veko totiž postráda akékoľvek tlačidlo alebo napríklad klasický zámok. Možno ho otvoriť iba tlačidlom z interiéru alebo na diaľkovom ovládaní centrálneho zamykania. Vstupný otvor je, ako je pri sedanoch bežné, dosť obmedzený a do kufra zasahujú jednoducho riešené ramená veka.

Pod kapotou Elantry na našom trhu nájdeme jediný motor. Ide o zážihovú tisícšesťstovku s výkonom 97 kW. Je prekvapivo pružná a dynamická, pritom sa jej darí držať spotrebu vo veľmi priaznivých medziach – teda ak sa zbytočne neženiete za veľmi vysokými rýchlostnými priemermi. Motor je štandardne spojený so šesťstupňovou prevodovkou, za príplatok sa dodáva aj automat s rovnakým počtom stupňov.

Výbava

Už základná verzia Elantry má solídnu výbavu, v ktorej nechýba šestica airbagov a klimatizácia. Napríklad tempomat je však dostupný až v najvyššom stupni výbavy. Elantra je vozidlom s dobrým pomerom výbavy a ceny, no špičkové prvky tu nenájdeme.

Design

Hyundai Elantra je veľmi dynamicky vyzerajúci kompaktný sedan, ktorého línie môžu mnohým evokovať aj prevedenie kupé. Veľmi dynamické tvary nájdeme aj v interiéri. Elantra patrí k najatraktívnejším a najkrajším sedanom kompaktnej triedy.

Spotreba

Elantra sa celkom prekvapivo ponúka s jediným motorom. Je ním zážihová tisícšesťstovka s výkonom 97 kW, ktorá dodáva autu dobrú dynamiku a zároveň dokáže krotiť spotrebu paliva. Tá totiž stúpa k menej prijateľným hodnotám až pri snahe o vysokej rýchlostné priemery. Túto snahu pritom trochu krotí podvozok vozidla.

Jazdné vlastnosti

Jazdné vlastnosti Elantry totiž za špičkou mierne zaostávajú. Je to dané predovšetkým jednoduchou zadnou nápravou, ktorá je nervózna nielen v rýchlejšie prechádzaných zákrutách, ale aj vo vyšších rýchlostiach na diaľnici. Od vodiča tak jazda vyžaduje trochu viac pozornosti.

Bezpečnosť

Väčšina moderných automobilov kórejskej značky sa môže pochváliť maximálnym päťhviezdičkovým ziskom z nárazových testov Euro NCAP. Elantra sa ich ale vo svojej piatej generácii nezúčastnila, a tak sa môžeme len dohadovať, že globálny model na tom bude podobne ako typy vyvíjané pre náročnejších európskych zákazníkov.

Praktickosť

Už tým, že je Elantra sedanom, je jasné, že nebude patriť medzi najpraktickejšie autá. Praktickosť tiež trochu znižuje zhoršený prístup do batožinového priestoru – či už menším vekom s ramenami, ktoré do neho zasahujú, alebo aj kvôli trochu neštandardnému otváraniu. Veko totiž nemá tlačidlo alebo zámok pre otvorenie, to sa robí len pomocou diaľkového ovládania alebo tlačidla vo vozidle.

Komfort

Hyundai Elantra ponúka solídny jazdný komfort, ktorý trochu degraduje snáď len množstvo miesta nad hlavou na zadných sedadlách, a väčší sklon zadných operadiel. Podvozok je pohodlný, rovnako ako sedadlá, ktoré ponúkajú výbornú oporu. Pochvalu si zaslúži aj odhlučnenie.

Prevádzkové náklady

Elantra má prekvapivo úsporný benzínový motor, používa globálne preverenú techniku​​, a značka tiež láka na tradične dlhé záručné lehoty. To znamená, že mladé jazdené auto bude väčšinou vyžadovať len minimum investícií a bežné servisné prehliadky, ktorých ceny sú priaznivo nízke.



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií