Mercedes S, 1999 a novší

Volajte zadarmo 0800 100 100denne od 8:00 do 21:00

recenzia

od 1998, modernizácia 2002

PARAMETRE
Karoséria: štvordverový sedan (dve varianty rozvoru)
Motory: zážihové vidlicové šesťvalce 3,2 V6 18V (165 kW), 3,7 V6 18V (180 kW – označenie 350), zážihové vidlicové osemvalce 4,3 V8 24V (205 kW), 5,0 V8 24V (225 kW), 5,5 V8 24V (265 kW), 5,5 V8 24V Kompressor AMG (368 kW), 5,5 V12 36V (270 kW), 6,0 V12 36V biturbo (368 kW), 5,5 V12 36V biturbo AMG (450 kW), vznetové radové šesťvalce 3,2 CDI 24V (145 a 150 kW), vznetové vidlicové osemvalce 4,0 CDI V8 32V (184 kW)
Pohon: zadné alebo všetky štyri kolesá
Rozmery: 5038x1855x1444 mm
Rozvor: 2965 mm
Batožinový priestor: 500 litrov
Palivová nádrž: 88 litrov
Oficiálny predaj v SR: áno

PLUSY
bezpríkladné odhlučnenie, neuveriteľné komfort odpruženia (hlavne airmatic), kvalita a spoľahlivosť, vynikajúci imidž, na sedem rokov rozhodne nevypadá, bezpríkladná bezpečnosť, neuveriteľne pohodlné sedačky, priestor vpredu aj vzadu, široká ponuka motorických variant, avšak všetky sú minimálne dostatočné, neskutočné zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 4,4s (S65 AMG), vynikajúca sedemstupňová automatická prevodovka (od roku výroby 2002)

MÍNUSY
pri športovej jazde vädnutie brzdového účinku, skackavý zvuk motorov CDI pri voľnobežných otáčkach, absencia verzie s manuálnou prevodovkou, sedačky majú nevýrazné bočné vedenie a pre športovú jazdu sa nehodia, pomalý nástup účinku vyhrievaných sedačiek

HISTÓRIA
1998: Predstavenie modelu s normálnym a predĺženým rozvorom vo variantách S 320, S 430 a S 500.
1999: Prvá dieselová verzia S 320 CDI, rýchle zážihové S 55 AMG a S600, nastaviteľná tuhosť odpruženia.
2000: Osemvalcový diesel S 400 CDI.
2002: Modernizácia modelu. Nová základná verzia S350, vrcholná S600 biturbo, pohon všetkých kolies pre vybrané modifikácie (4matic), ľahko zvýšený výkon motora S320 CDI, bixenónové svetlomety a systém PRE-SAFE štandardom.
2003: Sedemstupňová automatická prevodovka pre modely s motormi V8.
2005: Predstavená nová generácia modelu.

ČASTÉ ZÁVADY
pri vysokom stave najazdených kilometroch vôľa v prednej hliníkovej náprave • poškodené tlmiče airmatiku pri úniku tlaku • obvykle tak po 150 tisícoch kilometroch vadný senzor hmotnosti vzduchu v zážihových motoroch • problémy so vstrekovaním Common Rail • vadný software riadiacej jednotky motorov V12 biturbo • závady systému združeného ovládania palubných funkcií Comand - zvlnené brzdové kotúče • kývajúce sa a klepkajúce sedačky

DOPORUČENÉ
S500 (225 kW)
Zážihový vidlicový osemvalec, tridsaťdva ventilový rozvod 2xOHC, dve zapaľovacie sviečky na valec, viacbodové elektronické vstrekovanie paliva.
Dôvod: Zamatovo bežiaci, tichý, pružný a veľmi pohotový osemvalec poženie auto vpred pri každom pošteklení plynového pedálu. Ak je už vybavený sedemstupňovou automatickou prevodovkou, môže mu stačiť iba 13,0 litra benzínu na 100km.

 

 

 




Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií