"Po náročných opatreniach znižovania nákladov realizovaných v priebehu uplynulého roka a pol dosiahla spoločnosť svoj kľúčový cieľ pre tento rok – stať sa znova ziskovou,“ uviedol v reakcii na čerstvo zverejnené výsledky generálny riaditeľ AAA AUTO Anthony James Denny. „Áčkam“ sa darilo zvyšovať aj predaje áut, celkové výnosy firmy v druhom štvrťroku ale napriek tomu boli stále o 43 percent nižšie ako pred rokom.
Z červených čísel sa AAA AUTO dostalo po dvoch rokoch. Problémy firme spôsobila nevydarená expanzia do krajín strednej Európy. Vlani strata firmy presiahla trištvrte miliardy českých korún a musela pristúpiť k radikálnym úsporným opatreniam. V polovici minulého roka uzatvorila stratové pobočky v Poľský a na jar odišla z Maďarska. V Rumunsku si nechala iba minoritný podiel v spoločnom podniku s miestnym predajcom.
Zmenila sa aj predajná stratégia AAA. Firma sa zamerala na 15 najviac predávaných modelov áut, zvýšila obrátkovosť o tretinu, znížila zásoby áut na pobočkách a predovšetkým radikálne redukovala počet zamestnancov. Ten sa postupne znížil z niekdajších 3800 na zhruba 1100.
AAA Auto sa podľa Dennyho bude aj naďalej zameriavať na najziskovejšie trhy v Českej republike a na Slovensku s hlavným cieľom zvýšiť ziskovosť a prevádzkovú efektivitu namiesto trhového rastu. Šéf spoločnosti sa však do budúcnosti netají svojim zámerom preniknúť na Ukrajinu a do Ruska.
Originálnu verziu článku ako aj rozhovor s viceprezidentkou spoločnosti Karolínou Topolovou nájdete tu.