Pri pohľade na tieto dokonale udržiavané veterány nejedného motoristu pochytí nostalgia a už nespomína na poradovníky, ale na Mototechnu predajňu, ktorú mal vo svojom alebo neďalekom meste. Nedávno táto značka ožila. S akým konceptom prichádzate na Slovensko?
Karolína TOPOLOVÁ: Mototechna prichádza s konceptom predaja zánových vozov a servisnej činnosti týchto vozov. Keď jednoducho jedná sa o autá staré do 2 rokov, do 30 000 km najazdených, stále s garanciou do 2 rokov od výrobcu a v dobe ekonomickej krízy sa ľudia naučili lepšie počítať, takže vedia, že pri nákupe zánového auta ušetria 30 až 50 % z ceny oproti novému autu a práve preto sme sa rozhodli tento segment rozšíriť a ponúknuť škálu týchto zánových áut a uspokojiť tak veľký dopyt po týchto autách.
Na Slovensko prinášate niečo nové, budete len v Bratislave?
Karolína TOPOLOVÁ: Behom tohto roku by sme chceli ešte otvoriť pobočky v Žiline, v Nitre, v Košiciach. A vzhľadom k tomu, že máme na Slovensku 10 pobočiek, tak uvidíme aký bude ďalší dopyt. Ako sa bude vyvíjať a podľa toho budeme orientovať ďalšie predajné miesta.
So značkou Mototechna ste vlastne siahli do tradície. Ako sa jej darí v Českej republike? Tam ste to rozbehli o niečo skôr.
Karolína TOPOLOVÁ: Slovenská Mototechna nadväzuje na úspešný reštart v Českej republike, kde sme začali v septembri minulého roku a dali sme si predpoklad, že by sme chceli za ten posledný štvrť rok predať aspoň 300 áut a podarilo sa nám predať cez 350 týchto áut, takže to berieme ako veľký úspech a veríme, i v náväznosť na Slovensku.
Kúpa jazdeného auta niekedy prináša riziká. Ako proti tomu bojujete?
Karolína TOPOLOVÁ: Všetky tieto riziká skutočne veľmi dôkladne preverujeme. Každý voz, ktorý k nám príde fyzicky preverujeme. Naši odborníci sú skutočnými špecialistami a odborníkmi na českom a slovenskom trhu. A ďalej potom, po tej právnej stránke vozidla kontrolujeme v databáze odcudzených vozidiel. Preverujeme, či nedošlo k manipulácii s VIN kódom. Či auto nebolo teda kradnuté. Nie je predmetom nejakého práva zástavy. Samozrejme kontrolujeme aj prípadné riziko, či auto nie je v exekúcii, čo bohužiaľ, že nie je žiadny centrálny register týchto exekúcií je pomerne problematickou oblasťou, ale vzhľadom k tomu, že nefunguje na Slovenskom trhu žiadny, povedzme centralizovaný, register áut v exekúcii, preto dávame doživotnú právnu záruku, že v prípade, že by aj za nejakú dobu, za 10 rokov zistili, že ten voz mal nejaký právny problém, tak vlastne zákazníkovi vraciame všetky peniaze.
6 násobný víťaz Rally Dacar Karel Loprais má tiež svoje nostalgické spomienky na Mototechnu. Dnes sa angažuje v novej. Karle tu pri týchto autách je trochu nostalgie, ale na čo sa spomína Tatrovák?
Karel LOPRAIS: Tak nostalgia. Ja si myslím, že to je značka, ktorú poznajú, lebo v celom Československu bola veľmi dobre známa. A ja si spomínam samozrejme na tie začiatky, kde ja som v Mototechne kupoval prvého Pioniera, a potom to bolo osobné auto a bolo ich niekoľko, pretože iná možnosť nebola než si kúpiť auto v Mototechne.
A dnes prichádza Mototechna s niečím trochu iným. Dá sa veriť ojazdenému autu?
Karel LOPRAIS: No ja osobne by som uprednostnil auto, ktoré už je jazdené, pretože 2 roky je to auto zase nestráca jednak na cene a jednak, keď je tam ešte garancia priamo od výrobcu, tak to je určite obrovské plus. "