OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Volkswagen Sharan (2010–súčasnosť)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Vnútorná priestornosť

Variabilný interiér

Komfortný a istý podvozok

Úsporné vznetové motory

O vozidle

V roku 2010 sa po viac ako pätnástich rokoch výroby objavila na trhu ešte len druhá generácia modelu Sharan. Tá nemá okrem mena a zhodného výrobného závodu s prvou generáciou vôbec nič spoločné. Sharan takisto tentoraz už nedostal súrodenca od Fordu, ktorý sa rozhodol ísť vlastnou cestou. Dvojčaťom druhej generácie Sharanu je tak iba Seat Alhambra. Druhý Sharan oproti tomu prvému výrazne narástol, aby sa odlíšil od kompaktných MPV, ktoré medzi tým dosiahli takmer veľkosti prvej generácie Sharanu. Zväčšenie rozmerov znamená nielen nárast vnútorného priestoru pre posádku, ale predovšetkým výrazné zvýšenie objemu batožinového priestoru, ktorý je teraz využiteľný aj v plnej konfigurácii. Úplne nové rozmery dostala aj praktickosť a variabilita vnútorného priestoru. Začína to už dverami, zadná dvojica je znovu posuvná, čo je u veľkých MPV obľúbené riešenie, ktorému sa prvý Sharan vyhýbal. Ten pravý koncert napokon nastáva u sedadiel. Šesť zo siedmich, teda aj sedadlo spolujazdca, možno totiž nezávisle sklápať a skladať do podlahy. Pre vytvorenie obrovského jednoliateho nákladového priestoru tak nie je potreba sedadlá z vozidla vynímať. So zloženými sedadlami má Sharan obrovskú prepravnú kapacitu 2430 litrov. Všetky sedadlá sú navyše veľmi pohodlné a poskytujú posádke naozaj dostatok miesta.

Esteticky zostáva Sharan konzervatívnejším vozom, ktorému však podľa vzoru menšieho (v tom istom roku faceliftovaného) Tourana nechýbajú dynamické linky. Mimochodom, práve Tourane si je s VW Sharan veľmi podobný. Hodnotne a prakticky pôsobí interiér, ktorý sa možno kvôli jednoduchým linkám čoskoro okuká, na druhej strane je pre vodiča naozaj príjemným pracoviskom.

Podľa súčasnej módy pod kapotou druhej generácie Sharanu nájdeme iba preplňované pohonné jednotky. Tie benzínové reprezentujú potenciálne problematická (ťažkosti s reťazovým rozvodom) tisícštyristovka TSI a dvojliter TSI. Menší z motorov dokonca na niektorých trhoch zmizol v priebehu výroby z ponuky, vrátane toho nášho. V bazároch sa s ním napokon môžeme stretnúť, s výkonom 110 kW. Dvojliter má výkon veľmi solídnych 147 kW. Hoci sú motory TSI vcelku úsporné, pre veľký Sharan sú ďaleko vhodnejšie turbodiesely, ktoré tu reprezentuje dvojaké vyhotovenie agregátu 2.0 TDI. Výkon je buď 103, alebo 130 kW, slabšia verzia môže byť kombinovaná aj s pohonom všetkých kolies 4motion.

Výbava

Rozsah základnej výbavy Sharanu je celkom bohatý a okrem spomínaného množstva airbagov v ňom nechýba klimatizácia a ani mnoho bežných komfortných prvkov. Sú tu aj príjemné drobnosti, za ktoré sa inde pripláca. Pochopiteľne vyššie stupne výbavy prinášajú ešte bohatšie možnosti, navyše nie sú medzi ojazdenými autami úplne vzácne, takže Sharan možno získať aj naozaj kráľovsky vybavený.

Design

Druhá generácia Volkswagenu Sharan zostáva skôr konzervatívne tvarovaným automobilom, ktorému napokon nechýbajú podľa vzoru menšieho bračeka Tourane dynamické linky. Vozidlo pôsobí elegantne, pravda opäť platí, že na trhu nájdeme aj esteticky zaujímavejšie MPV. 

Spotreba

Paleta motorov u Sharanu bola vcelku zjednodušená, pod kapotou je možné mať iba jednotky TSI alebo TDI. Dvojlitrové TDI či už v slabšej alebo silnejšej verzii je z hľadiska spotreby jednoznačnou voľbou, dokáže jazdiť naozaj úsporne. Benzínové motory majú s ťažším autom trochu viac práce a sú podmienené jazdným štýlom.

Jazdné vlastnosti

Podvozok Sharanu sa zameriava predovšetkým na komfort, a preto je u druhej generácie potrebné počítať s väčšími náklonmi v zákrutách. Jazdne je to napokon stabilný a dobre čitateľný automobil, ktorý vodiča neprekvapí záludnosťami.

Bezpečnosť

Oproti pätnásť rokov vyrábanej prvej generácii Sharanu je tá druhá obrovským pokrokom v oblasti bezpečnosti. Výrazne vylepšená bola ako bezpečnostná výbava auta, v ktorej nájdeme štandardne sedem airbagov, tak predovšetkým štrukturálne stavba vozidla, ktorá je pri haváriách tým najdôležitejším. V nárazových testoch Euro NCAP získal Sharan v roku 2010 plný počet piatich hviezdičiek a patrí k najbezpečnejším vozidlám svojej triedy vôbec.

Praktickosť

Už prvý Sharan bol vďaka veľkému vnútornému priestoru veľmi praktický, druhá generácia posúva túto oblasť ešte o úroveň ďalej. Cestujúci vzadu ocenia rozmerné posuvné dvere, všetkých sedem sedadiel je veľmi pohodlných a všade je dostatok odkladacích priestorov. Sedadlá, vrátane toho u spolujazdca, možno ľahko zložiť tak, že vytvorí prakticky jednoliatu úložnú plochu a Sharan tak má obrovskú prepravnú kapacitu.

Komfort

Snáď až nadbytok miesta na všetkých sedadlách, hodnotne prevedený interiér s množstvom odkladacích miest (vrátane držiaka nápojov u každého sedadla) a komfortné odpruženie znamenajú, že sa bude v Sharane posádka cítiť naozaj veľmi pohodlne. Len pri ostrejšom prejazde zákrutami je potrebné počítať s väčším náklonom karosérie, ktorý je daný celkovo mäkším odpružením.

Prevádzkové náklady

Moderný Sharan je na tom z hľadiska spoľahlivosti podstatne lepšie než prvá generácia, na druhej strane ide o relatívne mladú jazdenku. U tej je teda potrebné počítať s prípadne vyššími nákladmi na náhradné diely aj servisné práce. Sharan je napokon úsporný automobil, takže celkové náklady sa držia v priaznivých medziach.



Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií