OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Audi A4 (2008–súčasnosť)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Znamenité jazdné vlastnosti

Dobrá priestornosť

Bohatá ponuka prevedenia a motorov

Špičkový pohon všetkých kolies

Rešpektovaný dizajn

O vozidle

V roku 2008 sa začala predávať tretia, podľa niekoho už štvrtá, generácia Audi A4. Poradie záleží na tom, či druhú generáciu B6 a jej faceliftované prevedenie B7 považujeme za jeden alebo dva modely. Každopádne, Audi A4 vyrábané od roku 2008 nesie interné označenie B8 (typ 8K) a nadväzuje na úspešné predchádzajúce typy, ktorých nedostatky sa snaží eliminovať. Audi síce tvrdí, že A4 je teraz najšportovejší sedan prémiovej strednej triedy, v skutočnosti to však nie je pravda. Zato je to celkom iste spoľahlivý hltač ohromných porcií kilometrov. A4 platia za jeden z najkomfortnejších vozov triedy a ich jazdné vlastnosti patria medzi vozidlami s pohonom predných kolies k absolútnej špičke. V prípade novej A4 sa nariekalo nad trochu stiesneným interiérom, ale najnovšie je tu, vo všetkých smeroch, miesta dostatok.

Dizajn A4 generácie B8 vychádza zo súčasného štýlu automobilky, ktorému dominuje masívna maska ​​chladiča. Zároveň získal tento automobil, oproti predchádzajúcej generácii, celkovo trochu agresívnejší a pritom opticky ľahší vzhľad. Ostatne, väčší pocit ľahkosti je poznať aj za volantom. Môže za to predovšetkým fakt, že sa Audi, vďaka novej platforme MLP, podarilo lepšie vyriešiť rozloženie hmotnosti medzi prednú a zadnú nápravu. V zákrutách je tak A4 agilnejšia ako staršie generácie, za trojkovým BMW alebo aktuálnym Mercedesom C však predsa len trochu zaostáva. Na druhú stranu obidva prekonáva mierou pohodlia a miestom v interiéri. Čo sa karosárskych verzií týka, ostali tu len tradičný sedan a kombi, úlohu kupé a kabrioletu prevzala séria A5. Kombi je k dispozícii aj v prevedení Allroad Quattro so zvýšenou výškou svetiel. Pre A4 je opäť typická veľmi široká motorová paleta, prvýkrát v tejto generácii možno motory, okrem klasickej manuálnej, automatickej a CTV prevodovky, kombinovať aj s prevodovkou DSG s dvomi spojkami. Motorová paleta je bohatá, no celkovo bola ponuka, oproti predchádzajúcim generáciám, zjednodušená a sprehľadnená. Výhodou je, že motory sú lepšie zladené s charakterom vozidla, takže hlavným kritériom výberu môžu byť výlučne požiadavky na spotrebu a dynamiku vozidla. Benzínové jednotky zastupujú štvorvalce 1.8 TFSI (88 a 125 kW) a 2.0 TFSI (155 kW). Spočiatku bol špičkou ponuky šesťvalec 3,2 litra FSI s výkonom 195 kW, ten je u novších modelov nahradený motorom 3.0 TFSI s výkonom 200 kW. Dostupné sú tiež ostré verzie S4 a RS4. S4 má trojlitrový šesťvalec s kompresorom naladený na 245 kW, najostrejšie prevedenie si stále ponechalo úžasný vysokootáčkový osemvalec s výkonom 331 kW. Ponuku turbodieselov tvoria v ​​podstate len rôzne výkonnostné verzie štvorvalca 2.0 TDI (88, 100, 105 a 130 kW) a šesťvalca 3.0 TDI (150 a 180 kW). Obidva motory majú vstrekovanie paliva Common Rail.

Výbava

Nemecké prémiové automobilky to u svojich modelov nepreháňajú s príliš bohatou základnou výbavou a od zákazníkov si nechajú za celý rad prvkov priplatiť. Na trhu ojazdených áut však väčšinou nájdeme lepšie vybavené modely. Vzhľadom k šírke príplatkovej výbavy je však dobré konkrétny zoznam jednotlivých prvkov dôkladne skontrolovať.

Design

Tretia generácia A4 prišla s väčšou karosériou, ktorá však pôsobí agresívnejším a pritom ľahším dojmom ako u jej predchodcu. Auto má, aj vďaka dopredu posunutej prednej náprave, vyváženejšie celkové proporcie a z bočného profilu zaujme linka, ktorá od okien smerom k nárazníkom klesá.

Spotreba

Úplne nová motorová paleta A4 prináša lepšie zladenie motorov s charakterom vozidla. Príliš slabým a neúsporným základným motorom odzvonilo, spotreba teraz v podstate korešponduje s výkonom a jazdným štýlom vodiča. Typicky úsporné sú dvojlitrové turbodiesely, aj keď je pravda, že konkurencia dokáže vyrobiť aj úspornejšie autá rovnakej kategórie. Trojliter TDI sa tiež práve úspornosťou pýšiť nemôže. To platí aj pre benzínový šesťvalec, no na druhú stranu, jeho spotreba neprekvapí ktovieako závratnými hodnotami. 

Jazdné vlastnosti

Audi A4 patrilo vo svojej kategórii vždy k veľmi komfortným autám, znamenitý podvozok sa schováva až za skvelým tlmením a tvrdohlavo drží stopu. U tretej generácie vystupujú jazdné vlastnosti ešte viac do popredia a medzi vozidlami s pohonom predných kolies patrí A4 na špičku. Stráca snáď len trochu odťažitým riadením.

Bezpečnosť

Päťhviezdičkový výsledok v nárazových testoch Euro NCAP je pre každý moderný automobil takmer povinnosťou a tento výsledok tak platí aj pre A4 vyrábané od roku 2008. Ako prémiový automobil môže mať A4 navyše celý rad pokročilých bezpečnostných systémov. Otázkou tak zostáva, ako veľmi boli pôvodní majitelia ochotní za ne priplácať, výbavu ojazdených vozidiel je teda dobré starostlivejšie preštudovať.

Praktickosť

U starších prevedení A4 bola často kritizovaná nedostatočná ponuka priestoru, u tretej generácie však tieto výhrady padajú. Miesta je tu dostatok, interiér napriek tomu pôsobí skôr útulným dojmom, no k rekordmanom vo vzdušnosti A4 stále nepatrí. Batožinový priestor narástol na slušných 480 litrov u sedanu a 490 litrov pri kombi Avant.

Komfort

Audi A4 patrí tradične medzi najkomfortnejšie autá segmentu a u generácie B8 to platí dvojnásobne. Je to spoľahlivý hltač poriadnych porcií kilometrov, ani na dlhej trase sa pritom posádka v automobile neunaví. Jediné, čo môže komfort pokaziť, sú veľké nízkoprofilové kolesá, ktoré síce A4 veľmi pristanú, ale pochopiteľne horšie tlmia nárazy.

Prevádzkové náklady

Ako u mladšej ojazdenky možno u A4 generácie B8 očakávať, že prevažná časť prevádzkových výdajov bude mať svoj ​​pôvod v nákladoch na palivo a bežných servisných prehliadkach. Celkovo je však nutné počítať s relatívne vysokými cenami súčiastok a servisných úkonov, prípadné vážne poruchy môžu majiteľa prísť poriadne draho.

Audi A4

Ďalšie vozidlá


Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií