OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Hyundai i10 (2008–súčasnosť)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Obratnosť

Nenáročná prevádzka

Dobrý vnútorný priestor

Dobré jazdné vlastnosti

O vozidle

Hyundai i10 patrí do kategórie najmenších vozidiel na trhu. Tie síce nie sú medzi slovenskými motoristami tak obľúbené ako o kategórii väčšie malé vozidlá segmentu B, no o to môžu byť zaujímavejšou voľbou pre tých, ktorí hľadajú automobil predovšetkým pre mestské využitie. Presne k nemu sa totiž Hyundai i10 perfektne hodí. Často pritom nemá ako ojazdený automobil na konte príliš veľkú porciu najazdených kilometrov, čo môže byť v konkurencii mestských modelov výhoda. Malé auto nemá práve lákavú karosériu, úzka a relatívne vysoká stavba je však veľmi praktická. Dovnútra sa totiž celkom bez problémov narovnajú aj štyria pomerne vysoký cestujúci, a vzadu to nie je zlé ani s miestom pre kolená. A aj batožinový priestor je na danú triedu celkom solídny. Interiér tiež pôsobí dobre z hľadiska estetického aj ergonomického, lacné použité materiály vozidla tejto triedy celkom ľahko odpustíme. Kvalitatívne je na tom i10 celkom dobre a poteší fakt, že mnohé z jazdených áut budú ešte pokryté továrenskou päťročnou zárukou. To však nedáva dôvod na to byť pri kúpe ojazdeného exemplára menej obozretný, viacmenej to len znamená, že celkové prevádzkové náklady sa podarí o trochu dlhší čas udržať na čo možno najnižšie.

V mestskej prevádzke ocení vodič veľmi agilné správanie i10, a ani prekvapivo dobré jazdné vlastnosti nebudú nedocenené. Malý, ľahký automobil veľmi ochotne zatáča a dobre drží stopu, čo sa samozrejme bude hodiť nielen mimo mesto, ale práve aj v mestskej džungli. Karosérie i10 je celkom prehľadná, a s malým autom sa veľmi ľahko parkuje, k čomu pomáhajú aj priaznivé ovládacie sily. Radenie aj riadenie síce nedávajú šoférovi športový vnem, ale sú solídne. Radiaca páka je umiestnená trochu vyššie, takže je viac po ruke ako pri množstve súperov. Horšie je to s jazdným komfortom. Tuhší podvozok znamená trochu rozskákaný prejav a viac rázov, než by bolo mnohým príjemné.

Hoci môžeme pod kapotou Hyundai i10 stretnúť viac motorov, najčastejšou pohonnou jednotkou a zároveň ideálom je základný štvorvalec s objemom 1,1 litra. Má výkon 48, 49 alebo v najnovších prevedeniach až 51 kW, je živý, kultivovaný, tichý a zároveň úsporný. Pre pohon malého a ľahkého auta plne dostačuje, a spotreba sa pritom dá udržať v medziach, ktoré udáva výrobca. Silnejšou alternatívou je motor 1,25 litra s výkonom 57 kW, alebo neskôr 63 kW. Praktický rozdiel medzi jednotkami je minimálny a toto prevedenie je na trhu viacmenej vzácnosťou. Ešte väčšia rarita potom bude vznetové prevedenie, ktoré má pod kapotou neotesaný trojvalec 1,1 CRDi s výkonom 55 kW. To sa na našom trhu oficiálne neponúkalo, a tak budú prípadné exempláre pochádzať vždy z dovozu zo zahraničia. Vzhľadom k úspornému a spoľahlivému základnému benzínovému motoru, ale nemá diesel príliš veľký význam.

Výbava

Základná výbava i10 je naozaj len základné, ale na trhu sa môžeme relatívne často stretnúť s lepšie vybavenými autami, ktoré boli nadobudnuté v rámci niektorej akčnej ponuky. Niektoré autá nemusia mať ani posilňovač riadenia, v drvivej väčšine prípadov ale prítomný je, rovnako tak ako nie je vzácnosťou prevedenie s klimatizáciou.

Design

Hyundai i10 nepatrí k najkrajším malým automobilom, na druhú stranu má vcelku účelné a jednoduché tvary, ktoré príliš nestarnú. V roku 2011 prekonal automobil facelift, ktorý mu dodal modernejší masku chladiča v štýle väčších typov, napríklad i40. Dospelo však i10 určite nepôsobí, je to celkom jasne malé autíčko, ktoré sa snaží pôsobiť predovšetkým sympaticky.

Spotreba

Malý mestský model Hyundai sa môže pochváliť veľmi priaznivou spotrebou paliva. S ľahučkým autom nemá základný motor veľa práce, a zároveň sa darí držať spotrebu v medziach, ktoré sú veľmi blízke hodnotám udávaným výrobcom. Ani silnejší motor 1,25 nie je smädný. Veľmi úsporný turbodiesel potom nie je častým zjavom, predovšetkým kvôli tomu, ako šetrí palivo základné agregát.

Jazdné vlastnosti

Hyundai i10 má veľmi solídne jazdné vlastnosti. Aj napriek vyššej stavbe sa auto v zákrutách vďaka tuhšiemu naladeniu podvozka príliš nenakláňa. Držanie stopy je celkom dobré a auto je príjemne ovládateľné, však riadenie aj radenie by si predsa len zaslúžili viac precíznosti.

Bezpečnosť

Najmenší automobil kórejskej značky určite nepatrí k najbezpečnejším autám na trhu. Malá karoséria nedokáže posádku pri závažnejšom strete príliš ochrániť, základom mnohých výbav bol navyše iba airbag vodiča. V crashtestoch Euro NCAP získal automobil v roku 2008 štvorhviezdičkové skóre.

Praktickosť

Na tak malý automobil ponúka Hyundai i10 až nečakane dobrý vnútorný priestor. Vcelku pohodlne sa sem usadí štvorica aj celkom urastených cestujúcich. Batožinový priestor s objemom 211 litrov je na danú triedu tiež veľmi solídne.

Komfort

Ak v niektorej oblasti i10 nevyniká, tak je to jazdný komfort. Základný motor je síce kultivovaný a tichý, celkovo však odhlučnenie auta trochu pokrivkáva. To však nie je jediné negatívum, horšie je to aj so samotným odpružením. Tuhý podvozok znamená veľa poskakovania a rázov prenikajúcich do kabíny.

Prevádzkové náklady

Samo osebe patrí Hyundai i10 k najmenším a najlacnejším autám na našom trhu, jednoduchá technika a úsporné motory potom znamenajú veľmi nenáročnú prevádzku. Navyše mnoho dostupných exemplárov má za sebou pomerne malé porcie kilometrov a mnohé autá môže ešte chrániť päťročná továrenská záruka.

Hyundai i10



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií