OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Kia Picanto (2003–2011)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Priaznivé ceny

Výborná manévrovateľnosť

Dobrý vnútorný priestor

Lacná prevádzka

Dobré jazdné vlastnosti

O vozidle

Kia Picanto je ďalší z najmenších vozov na našom trhu. Jej prvá generácia vyrábaná od roku 2003 platí za nenáročný a jednoduchý automobil s nízkymi prevádzkovými nákladmi. Ideálne je predovšetkým do mestskej premávky, kde sa naplno prejaví výhoda v podobe minimalistických rozmerov, vcelku prehľadné karosérie a veľmi dobrej manévrovateľnosti. Aj cez svoje malé rozmery prekvapí Picanto dobrým vnútorným priestorom pre posádku. Malá šírka však pochopiteľne nedovolí dozadu pohodlne posadiť traja cestujúci, však je taktiež vozidlo v základnom prevedení s litrovým motorom homologizovaný len ako štvormiestny. Štyroch cestujúcich sa tu však naozaj tiesniť nebudú, miesto majú pre kolená aj nad hlavou. Na druhú stranu trpí batožinový priestor, ktorého objem púhych 157 litrov patrí k podpriemeru aj v triede mestských minivozidiel. Vzhľadovo je Picanto vcelku originálny automobil, ktorý sa snaží vyzerať milo, až veselo. Lepšie to ide verziám po modernizácii, ku ktorej došlo v roku 2007. Jazdné vlastnosti auta zodpovedajú mestskému zameranie. Picanto je komfortné a na nerovnostiach sa ľahko pohojdáva, smerová stabilita vo vyšších rýchlostiach je však horšie a v zákrutách sa vozidlo dosť nakláňa. Nerovnosti v zákrute dovedú vozidlo rozhodiť, výrazná nedotáčavosť sa po prudkom ubrani plynu môže zmeniť v pretáčavé tendencie. Všetko je však nezáludnej a dobre čitateľné, Picanto pred blížiacimi sa limity podvozku varuje s dostatočným predstihom.

Pod kapotou môže byť jeden z trojice motorov, v drvivej väčšine sa však na trhu ojazdených vozidiel stretnete so základným litrovým štvorvalcom. Prednosťou motora je menej hrubý chod ako u trojvalcov, výkon 45 a po modernizácii 46 kW je skôr priemerný. Aj s ním však dokáže byť Picanto v meste príjemne svižný automobil, vyžaduje to však častejšie prácu s radiacou pákou. Dôvodom sú až zbytočne dlhé prevody, na dvojku vie auto uháňať až osemdesiatkou. To trochu zhoršuje celkovú dynamiku, predovšetkým vo vyšších rýchlostiach. Druhou motorizáciou je agregát s objemom 1,1 litra s výkonom 48 kW. Úprimne, nárast výkonu nie je príliš znateľný, aj z tohto dôvodu pôvodní majitelia väčšinou volili lacnejšie základné agregát. Doslova raritou je potom naftový trojvalec 1,1 CRDi, ktorý sa v predaji objavil v roku 2006. Ten je prekvapivo kultivovaný a má veľmi nadštandardný výkon 55 kW, čo malému autu prepožičiava prekvapivo dobrú dynamiku. Miniatúrne turbodiesel tiež prekvapí priaznivou spotrebou. Avšak na trhu ojazdených vozidiel ho budete zháňať naozaj ťažko.

Výbava

V základnej výbave Picanta toho veľa nenájdeme, za zmienku stojí snáď len airbag vodiča. Voz sa ponúkal len v dvoch stupňoch výbavy a ani ten druhý toho príliš nepridáva. Väčšina komfortných prvkov, ako napríklad klimatizácia, bola za príplatok alebo ju zákazníci dosávali v rámci rôznych akčných ponúk. 

Design

Picanto prvej generácie je typický mestské auto, ktoré sa snaží zaujať celkom veselým dizajnom. Lepšie sa to darí vozidlám po modernizácii, ku ktorej došlo v roku 2007. Často v bazároch nájdete autá v pestrých farbách. Aj interiér môžeme považovať za viac ako vydarený napriek použitiu relatívne obyčajných materiálov.

Spotreba

Maloobjemové motory Picanta nie sú príliš náročné na prísun paliva. Avšak u základného litrového agregátu prekvapí trochu viac ovplyvnenie jazdným štýlom, výrazné dynamické chúťky dokážu spotrebu vyhnať do úrovní, kam sa u množstva súperov snáď ani vyšplhať nemôže. Pri striedmom jazdnom štýle je však motor príjemne sporivý. Veľmi nízku spotrebu má turbodiesel, ktorý je však na trhu vzácnosťou.

Jazdné vlastnosti

Jazdné vlastnosti Picanta úplne jasne zodpovedajú danej automobilovej triede. Malý voz s kolesami v každom rohu je dobre čitateľný, ale stabilita vo vyšších rýchlostiach je horšia, v zákrutách zase prichádzajú výrazné náklony a (dobre odhadovaná) nedotáčavosť. 

Bezpečnosť

V crashtestoch Euro NCAP získala malá Kia Picanto v roku 2004 trojicu hviezdičiek. To je na daný automobil vcelku obvyklý výkon. Bezpečnostná výbava je len základná, Picanto tu opäť dáva jasne najavo svoje určenie takmer výhradne do mestskej premávky.

Praktickosť

Kia Picanto má aj napriek svojim miniatúrnym rozmerom prekvapivo priestrannú kabínu, a aj dozadu sa dvaja dospelí cestujúci zmestia vcelku bez väčších ťažkostí. Horšie je to s batožinovým priestorom, ktorý má skromný objem 157 litrov, čo je jedna z najnižších hodnôt v triede. Ale sklopením zadných sedadiel možno prepravný priestor zväčšiť.

Komfort

Dobrý jazdný komfort Picanta je daný komfortne naladeným odpružením, ktoré si však občas nevie dobre poradiť s priečnymi nerovnosťami. Inak ale zvláda auto nástrahy mesta skvele, mimo mesto sa potom už vozidlo prejavuje trochu hlučnejšie a horšia stabilita tiež mierne znižuje komfort cestovania.

Prevádzkové náklady

Kia Picanto je prevádzkovo nenáročný automobil, a hoci sa v štatistikách spoľahlivosti objavuje skôr v druhej polovici rebríčka, ani náklady na servis nebudú príliš vysoké. Motory sú úsporné a u litrového motora sa môžu majitelia tešiť z najnižšej sadzby povinného ručenia.

Kia Picanto



Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií