OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Mazda 2 (2002–2007)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Spoľahlivosť

Dobrý vnútorný priestor

Dobré jazdné vlastnosti

O vozidle

Od roku 2002 nesie malý model v ponuke Mazdy nové označenie Mazda 2. Dvojka nahradila predchádzajúci model Demio, toto označenie pre ňu naďalej platí napríklad na domácom trhu v Japonsku. Zároveň sa stala nástupcom modelu Mazda 121, ktorá bola dvojčaťom vtedajšieho Fordu Fiesta. Od modelu Demio zdedila dvojka vyššiu stavbu karosérie, ktorá zaručuje na danú kategóriu veľmi dobrý vnútorný priestor. Sedí sa trochu vzpriamenejšie a vyššie, než je obvyklé, takže miesta je tu dosť ako pre kolená, tak nad hlavou cestujúcich. Batožinový priestor má slušný objem 270 litrov, čo nie je zlé. Hlavne však prekvapí veľmi nízko položená nakladacia hrana, ktorá je v rovine s podlahou priestoru. Aj tá je celkom nízko, po sklopení sedadiel tak vznikne plocha so schodom. Ale celková prepravná kapacita vzrastie na solídnych 1050 litrov. Interiér ako taký pôsobí celkom elegantne, ale použité materiály sú obyčajnejšie a spracovanie dosť priemerné. Prevedenie je však účelné, je tu rad inteligentných odkladacích miest a pochvalu si zaslúžia pohodlné sedadlá. Jednoduchá estetika vnútorného priestoru auta sa prejavuje aj na vonkajšom dizajne. Kabát je na prvý pohľad možno až príliš fádny a obyčajný, a tak vyhovie skôr konzervatívnym záujemcom.

Technika Mazdy 2 pochádza z dobovej Fiesty. Karoséria a stavba je však bližšia skôr modelu Fusion. Od oboch áut zdedila Dvojka veľmi dobré naladenie podvozku s výborným mixom čitateľných jazdných vlastností s dobrým držaním stopy a celkovo dobrým cestovným komfortom. Ten rušia snáď len dve veci – väčší hluk zo zadnej nápravy a tiež absencia miesta pre opretie ľavej nohy vo chvíli, keď práve nepracuje so spojkou. To vedie k tomu, že si vodiči namiesto niekam vedľa pri státí v kolóne, často odkladajú nohu práve na spojkový pedál, a spojka sa tak viac opotrebováva.

O pohon Mazdy 2 sa stará jeden zo štyroch možných motorov. Tri sú benzínové a jeden vznetový. Základom je agregát s objemom 1,25 litra a solídnym výkonom 55 kW. Pre auto je to dosť dostatočná jednotka, ktorá však vo vyšších rýchlostiach trochu stráca dych. Lepšie je na tom tisícštyristovka s výkonom len o málo vyšším – 58 kW. Jeho pružnosť je však lepšia a pre mimomestské jazdy ide o výhodnejšie prevedenie. Najsilnejším motorom je tisícšesťstovka s výkonom vcelku štandardných 74 kW, ktorá poskytuje dvojke naozaj dobrú dynamiku pri zachovaní stále rozumnej spotreby paliva. Najúspornejší je však turbodiesel z dielní koncernu PSA – tisícštyristovka HDi, tu označovaná ako 1,4 MZR-CD, má výkon 50 kW a opäť pre pohon auta postačuje.

Výbava

Výbava Mazdy 2 prvého prevedenia je skôr priemerná, žiadne výrazné komfortné prvky tu nemožno očakávať. Väčšina vozidiel na trhu je však vybavená klimatizáciou, a základnou elektrickou výbavou, alebo centrálnym zamykaním. 

Design

Vzhľad Mazdy 2 prvého prevedenia (druhá generácia Demia) je dosť konzervatívny a na poli malých automobilov až nezvyčajne usadlý. Tvary sú však celkom účelné. Poskytujú dobrý vnútorný priestor. Interiér auta je trochu nápaditejší ako zovňajšok, ale použité materiály sú tiež obyčajné.

Spotreba

Mazda 2 dostala vcelku vyváženú paletu motorov s priaznivou spotrebou paliva. Už základný motor 1,25 pre pohon postačuje a je striedmy, ani najsilnejšia tisícšesťstovka s pomerne vysokým výkonom na tom nie je z hľadiska spotreby vyslovene zle. Veľmi úsporný vie byť turbodiesel z dielní koncernu PSA.

Jazdné vlastnosti

Mazda 2 dostala techniku súčasného Fordu Fiesta – základom je teda podvozok, ktorý sa aj v tomto prípade podarilo veľmi dobre naladiť, takže auto drží dobre stopu, je pekne ovládateľné a jeho správanie je čitateľné a nezákerné. 

Bezpečnosť

V nárazových testoch Euro NCAP sa objavila Mazda 2 prvého prevedenia hneď dvakrát – raz v roku 2003 a raz 2004, celkové skóre štyroch hviezdičiek však bolo v oboch prípadoch zhodné. Novšie prevedenie len dostalo o bod v hodnotení navyše vďaka pripomínaču zapnutia pásov. Z dnešného pohľadu je ochrana posádky skôr priemerná, v bezpečnostnej výbave nájdeme štandardne dva airbagy.

Praktickosť

Batožinový priestor Mazdy 2 má solídny objem 270 litrov s pravidelným a veľmi dobre využiteľným tvarom. Veľkou výhodou je veľmi nízko položená nakladacia hrana v rovine s podlahou batožinového priestoru, to je pri malých autách naozaj rarita. Celkový vnútorný priestor je nadpriemerný.

Komfort

Mazda 2 ponúka okrem istých jazdných vlastností tiež dobrý cestovný komfort. Auto si vcelku slušne poradí s filtráciou nerovností na vozovkách, avšak nedostatkom je zvýšená hlučnosť zo zadnej nápravy. Interiér je priestorný, pocit z neho je však priemerný.

Prevádzkové náklady

Mazda 2 je spoľahlivý automobil s úspornými motormi – platí to pre všetky motorizácie. Preto zostávajú celkové prevádzkové náklady príjemne nízko, a to aj napriek tomu, že náhradné diely Mazdy nepatria k tým úplne najlacnejším. Tu ale zohráva úlohu technika z Fiesty. 

Mazda 2



Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií