OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Mercedes-Benz B (2005–2011)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Imidž značky

Priestorný interiér

Dobré spracovanie

Úsporné turbodiesely

O vozidle

Béčkový Mercedes nadviazal v roku 2005 na menšiu triedu A. Od jeho druhej generácie preberá drvivú väčšinu techniky vrátane netypického podvozku so sendvičovou konštrukciou. Opäť tu platí, že na danom pôdoryse Mercedes vytvoril nezvyčajne priestorný automobil. Kým Mercedes A je dosť netypický malý automobil, Mercedes B už môžeme považovať za klasického zástupcu triedy kompaktných MPV, hoci medzi prémiovými modelmi má výrazný náskok. Podvozok má rázvor cez 2,77 metra, takže vo vnútri je naozaj veľa miesta v pozdĺžnom smere, podľa niektorých na zadných sedadlách možno až prebytok. Je pravdou, ze posuvná zadná lavica by Mercedesu B vyložene pristala, bohužiaľ nie je dostupná ani za príplatok. V prípade, že vozíte napríklad malé deti, tak batožinový priestor vozidla nerozšírite. Béčko ale aj tak poberie nadštandardné množstva batožiny, zmestí sa do neho veľmi zaujímavých 458 litrov nákladu v základnom usporiadaní. Sedadlá zadného radu možno sklápať, sedáky je možné vybrať tak, aby neprekážali a vznikla rovná ložná plocha. Niektoré verzie môžu mať vyberateľná aj zadné operadlá a tiež sklopné predné sedadlo – potom je možné prepravovať predmety s dĺžkou až 2,1 metra.

Praktická stránka modelu série B je asi jeho najväčšou prednosťou. Mercedes sa síce zároveň snažil tento automobil predávať ako športový rodinný automobil, avšak k tomu mu predsa len niečo chýba. Je pravdou, že vďaka neobvyklej sendvičovej konštrukcii má Béčko nízko položené ťažisko, a ak je vybavené športovým podvozkom, tak sú celkom dobre eliminované náklony v zákrutách. Lenže volant má do športového prevedenia ďaleko, riadenie je vcelku odťažité a nekomunikatívne, a aj radenie by si zaslúžilo presnejší chod, takže s tým športovaním to nie je tak horúce. V rámci triedy kompaktných MPV však Béčko skutočne patrí k autám sa živším a agilnějším charakterom. Naviac vzhľadom na príslušnosť k značke môže mať aj veľmi zaujímavú výbavu, ktorá bola bežným konkurentom zaprená.

Motory pod kapotou sú v podstate prevzaté z modelu A. Základom je benzínová tisícpäťstovka v modeli B150. Má výkon 70 kW a pre vozidlo tejto veľkosti už je to skôr len dôstojný základ. Druhým stupňom je tisícsedemstovka v A170, tá má výkon 85 kW. Toto prevedenie je možné zohnať tak v bežnej verzii, ako aj úspornejšej BlueEFFICIENCY. Výnimočne sa môžeme stretnúť aj s prevedením B170 NGT BlueEFFICIENCY, ktoré k schopnosti jazdy na benzín pridáva aj možnosť úspornejšej prevádzky na stlačený zemný plyn. Pod jeho kapotou je opäť motor s výkonom 85 kW, nejde však o tisícsedemstovku ako pri ostatných prevedeniach, ale o dvojliter. Rovných 100 kW má potom dvojliter z modelu B200, jeho preplňovaná verzia z B200 Turbo dáva 142 kW. Turbodiesely sú tu dva, oba dvojlitrové. Výkon základného prevedenia B180 CDI je 80 kW, silnejší motor vo verzii B200 CDI má 103 kW.

Výbava

Pri svojich menších modeloch nemal Mercedes tak prísnu politiku holej základnej výbavy s množstvom príplatkov. Aj obyčajnejšie prevedenia Béčka tak majú slušnú výbavu, avšak pravdou je, že zoznam príplatkovej výbavy bol skutočne dosť široký. Preto je dobré vyberať vozidlo aj podľa toho, akú výbavu požadujete.

Design

Mercedes B je klasickým kompaktným MPV, oproti niektorým súperom má však trochu nižšiu stavbu, a to aj napriek netypicky vysokej podlahe. Tvary sú vcelku dynamické, vychádzajú z menšieho modelu A, avšak sú dostatočne svojrázne.

Spotreba

Motorová paleta Béčka kopíruje ponuku modelu A, len s výnimkou základného, najslabšieho turbodiesela. Motory sú vcelku dobre zvolené, základný benzínový model je však trochu slabší. Spotreba je vyššia ako pri menšom Áčku, avšak stále celkom rozumná. Turbodiesely sú príjemne úsporné, hoci u konkurencie nájdeme aj úspornejšie modely. Prevádzkovo úsporné je vzácne prevedenie na CNG.

Jazdné vlastnosti

Mercedes označuje triedu B ako Compact Sports Tourer, naznačuje teda, že by malo ísť o športovo zamerané cestovné auto. Vďaka sendvičovej podlahe má vcelku nízke ťažisko a športový podvozok znesie aj hrubšie zaobchádzanie, avšak riadenie je odťažité a nekomunikatívne.

Bezpečnosť

Béčkový Mercedes preberá konštrukciu od menšieho modelu triedy A, a v ňom je bezpečnosť naozaj ukážkovou disciplínou. Je daná veľmi nezvyčajnou konštrukciou so sendvičovou podlahou. Všetky mechanické skupiny sú umiestnené pod ňou, podlaha navyše slúži aj na pohlcovanie energie pri havárii. V testoch Euro NCAP získal Mercedes B v roku 2006 plný počet piatich hviezdičiek.

Praktickosť

S béčkovým Mercedesom sa automobilke opäť podarilo vytvoriť nadštandardne priestorný automobil. Je pravda, že oproti konkurencii už tu nemá taký náskok ako v prípade triedy A, stále však ide o praktické vozidlo. Béčko poberie nadštandardné množstva batožiny, zmestí sa do neho veľmi zaujímavých 458 litrov nákladu v základnom usporiadaní. Sedadlá zadného radu možno sklápať, sedáky možné vybrať tak, aby neprekážali a vznikla rovná ložná plocha. Niektoré verzie môžu mať vyberateľná aj zadné operadlá a tiež sklopné predné sedadlo – potom je možné prepravovať predmety s dĺžkou až 2,1 metra.

Komfort

Mercedes B je síce športovejším rodinným vozidlom, podvozok samozrejme rozhodne nie je tvrdý. Na výber sú však verzie so športovým, alebo komfortným podvozkom, podľa toho môže záujemca vyberať. Ku komfortu prispieva aj dobré odhlučnenie a celkovo komfortné poňatie interiéru.

Prevádzkové náklady

Mercedes B má vcelku rozumné prevádzkové náklady, ich úroveň sa darí držať aj vďaka priaznivej spotrebe paliva. Technika prevzatá z modelu A je navyše dosť spoľahlivá. Prevádzkové náklady by tak v podstate mali zvyšovať len vyššie náklady na niektoré náhradné diely alebo servisnú sieť.

Mercedes-Benz B

Ďalšie vozidlá


Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií