OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Mercedes GL (2006–2012)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Veľkorysý vnútorný priestor

Mohutný a majestátny dizajn

Jazdný komfort

Bohatá výbava

Kvalitné spracovanie Imidž značky

O vozidle

Mercedes GL je reakciou automobilky s trojcípou hviezdou v znaku na obrie SUV Audi Q7. Patrí teda k najväčším SUV na európskom trhu vôbec, a jeho mohutný majestát je vidieť hneď na prvý pohľad. Oproti agresívnemu Q7 je Mercedes GL usadlejší, avšak zároveň tiež pôsobí podstatne drsnejším dojmom. Jednoducho, vyzerá viac ako off-road, až si možno myslieť, že by mohlo ísť o konkurenciu aj pre veľkú terénnu Toyotu Land Cruiser V8. A naozaj to tak je, veľký Mercedes síce možno nemá tak robustnú konštrukciu ako Toyota, avšak v teréne je veľmi schopný. Má pohon všetkých kolies, alebo pomocníkov pre zjazd a výjazd prudkých svahov. Dokonca sú tu aj uzávierky medzinápravového a zadného diferenciálu a ďalšie užitočné terenne pomôcky. Limitujúcim faktorom v teréne tak budú pneumatiky a dlhý razvor. Aj tak však bude obrie SUV doma predovšetkým na vozovke. GL perfektne žehlí všetky nerovnosti slovenských vozoviek a posádka je hýčkaná naozaj špičkovým pohodlím. Na tom sa podieľa aj kvalitné spracovanie interiéru, ktorý je prakticky bezo zmien prevzatý z menšieho modelu ML. Pri drahšom GL sa avšak vyskytujú iba lepšie materiály (GL má v základných prevedeniach obyčejnější vzhľad), a aj možnosti výbavy sú ešte o niečo širšie. Perfektné sú tradične rozmerné a pohodlné sedadlá, ktoré zaručia skvelý komfort aj na tých najdlhších cestách. Ako káže móda pri veľkých SUV, je GL celkom sedemmiestne SUV. Tretí rad s dvojicou sedadiel sa totiž ukrýva pod podlahou batožinového priestoru. Nie je síce pre dlháňov, ale cestovať sa tu dá. Keď je zložená, je podlaha batožinového priestoru rovná a to platí aj po zložení druhého radu sedadiel. Štandardný objem batožinového priestoru je dosť solídnych 620 litrov, v sedemmiestnom usporiadaní sa síce výrazne zmenší, avšak stále pojme aspoň príručnú batožinu cestujúcich. Po kompletnom zložení sedadiel je k dispozícii 2300 litrov priestoru.

Pod kapotou GL sa objavujú iba silné motory, väčšinou osemvalce. Len základný GL 320 CDI je šesťvalec s výkonom 165 kW. Motor má s autom ťažkým zhruba 2,5 tony celkom dosť práce, ale GL s ním nie je žiadny slmák. Silnejší osemvalcový turbodiesel v GL 420 CDI potom disponuje veľmi solídnymi 225 kW, a predovšetkým vysokým krútiacim momentom 700 Nm. Benzínové agregáty reprezentujú osemvalce GL 450 a GL 500 s výkonom 250 a 285 kW. V roku 2009 prešla modelová rada modernizáciou. Je však skôr kozmetická, a aj pri motoroch sa prejavila len zmenou označenia turbodieselov na 350 CDI a 450 CDI, výkon zostal nezmenený. Novinkou modernizovaného prevedenia je ale aj úspornejšia verzia GL 350 BlueTec so vznetovým šesťvalcom s výkonom 155 kW.

Výbava

Vzhľadom k pozícii v ponuke automobilky, ktorá vlastne zodpovedá terénnemu ekvivalentu triedy S, je jasné, že GL má už od základu veľmi bohatú výbavu. A to tak tú bezpečnostnú, ako tú komfortnú, o naozaj luxusné prvky tu nie je núdza. Napriek tomu aj príplatková výbava poskytuje určité možnosti, ako napríklad adaptívny tempomat, alebo DVD navigačný systém. Pri ojazdených autách tak možno aj podľa týchto požiadaviek vyberať.

Design

Mercedes GL je najväčším SUV značky a je to na ňom na prvý pohľad poznať. Oproti agresívnej Q7, ktorá sa snaží byť trochu dynamická, je GL robustnejší a drsnejší, zároveň však konzervatívnejší. Rozhodne ide napokon o neprehliadnuteľný automobil, ktorý budí rešpekt. Špičkovo je navrhnutý aj interiér, ktorý je prevzatý z menšieho modelu ML.

Spotreba

Najmohutnejšie SUV od Mercedesu v podstate nemôže mať nízku spotrebu paliva, a nič na tom nemení ani modernejšie vznetové prevedenie BlueTec. To je síce v rámci konkurencie trochu úspornejšie, avšak stále je spotreba dosť vysoká. Navyše ML je obľúbené aj so silnejšími motormi, pri ktorých pochopiteľne apetít rastie.

Jazdné vlastnosti

Jazdné vlastnosti Mercedesu GL sa odvíjajú od celkovej obrovskej hmoty autá. Na razantné prechádzanie zákrut tak GL stavané nie je, napokon celkovo je jeho správanie predvídateľné a dobre kontrolovateľné. GL tiež prekvapí svojimi schopnosťami v teréne, nebojí sa ani toho veľmi ťažkého.

Bezpečnosť

Nárazovými testami Euro NCAP Mercedes GL neprešiel, napokon vzhľadom k jeho mohutnej stavbe a príbuznosti s menším modelom GL možno očakávať, že úroveň ochrany posádky bude špičková. Menší ML získal v crashtestoch plné päťhviezdičkové hodnotenie, a GL by sa určite to isté tiež nevyhlo. Mohutná a robustná karoséria vydrží veľa, a veľmi bohatá bezpečnostná výbava úroveň ochrany dokresľuje.

Praktickosť

Mercedes GL je najväčší off-road značky a pre posádku ponúka skutočne dosť miesta. Snáď len v sklápacej tretej rade to nie je na dlhé cesty – a to aj preto, že potom je batožinový priestor trochu menší. V štandardnom usporiadaní má 620 litrov, čo je síce menej než napríklad v Audi Q7, avšak po sklopení sedadiel je možné do GL naložiť ohromných 2300 litrov nákladu – a to je zase podstatne viac ako pri vozidle s prepojenými kruhmi v znaku.

Komfort

Mercedes GL sa vyznačuje perfektným komfortom cestovania, ktorý je daný tak pohodlným interiérom so špičkovými sedadlami a bohatou výbavou, ako predovšetkým parádnym vzduchovým podvozkom, ktorý je štandardom pri všetkých verziách. Veľmi dobré je tiež odhlučnenie, aj napriek mohutným krabicovitým tvarom sa totiž podarilo Mercedesu výborne vyladiť aerodynamiku.

Prevádzkové náklady

Pri Mercedese GL je treba celkovo počítať s vyššími prevádzkovými nákladmi, či už kvôli nárokom na palivo, alebo prípadnému servisu. Ani bežné prehliadky nie sú úplne banálnou záležitosťou, a hoci je GL spoľahlivý voz, ak sa niečo pokazí, bude to zrejme finančne náročná oprava.

Mercedes-Benz GL



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií