OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Nissan Micra (2003–2010)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Spoľahlivosť

Dobré jazdné vlastnosti

Originálny dizajn

Posuvné zadné sedadlá

Pružné a úsporné motory

O vozidle

Nissan Micra je tradičným zástupcom segmentu malých vozidiel. Od druhej generácie vznikajú vozidlá v britskej továrni Nissanu v Sunderlande, platí to aj pre tretiu generáciu, vyrábanú od roku 2003. Tá sa na prvý pohľad vyznačuje veľmi výrazným dizajnom s vystupujúcimi svetlomety, jednoliatou plochou bokov a kabínou, ktorá z nej vystupuje ako akási presklená bublina. Tento vzhľad znamenal oproti doterajším dvom veľmi konzervatívnym prevedeniam výrazný obrat a Nissan tým potvrdil, že už nechce vyrábať nudné auta. Niekomu sa vzhľad nemusí páčiť, ale prispieva k praktickosti. Napríklad výrazné predné svetlá, ktoré sú vidieť aj z pozície vodiča, pomáhajú lepšie odhadnúť rohy výrazne zaobleného vozidla. Kabína je tiež celkom vysoká, takže ani na zadných sedadlách si cestujúci nebudú sťažovať na nedostatok miesta. A to prosím Micra patrí k najmenším autám segmentu B, veľkostne sa skôr než dnes veľmi obvyklej štvormetrovej hranici blíži segmentu úplne najmenších vozidiel, teda mestských miniáut. To sa však prejavuje v batožinovom priestore, kde je len priemerných 251 litrov miesta. Nissan však tento nedostatok vyriešil celkom šikovne. Zadná lavica je (aspoň u vyšších verzií výbavy) posuvná v rozsahu dvadsiatich centimetrov, takže jej posunutím vpred možno získať až nadpriemerných 371 litrov pre náklad. Áno, Micra tak síce nevyhovie požiadavke na prepravu štyroch cestujúcich a zároveň hromady ich batožiny, ale napríklad pri ceste na dovolenku vo dvojici aspoň nie je nutné sklápať sedadlá.

Dlhších ciest sa s Microu pritom nie je nutné obávať. Podvozok s kolesami napchanými až do rohov karoséria totiž prináša veľmi dobré jazdné vlastnosti – Micra je skvele čitateľná, zákruty vykružuje s veľkou presnosťou a ochotou a zbytočne sa pri tom nenakláňa. Komfort odpruženia je aj napriek tomu tiež veľmi dobrý a malá Micra, ktorú by mnohí tipovali ako vhodnú len do mestskej premávky, naozaj príjemne prekvapuje. Posádka má z vozidla veľmi dobrý výhľad. Micra sa okrem päťdverového prevedenia vyrábala aj vo verzii kupé-kabrio s dvojicou dverí.

Ďalším kladom Micry sú pohonné jednotky. Základom síce bol trochu dýchavičný litrový motor s výkonom 48 kW, ten sa však v ponuke veľmi dlho neohrial a medzi ojazdenými autami nie je príliš častý. Nahradený bol rovnako výkonným agregátom s objemom 1,2 litra. Tento motor je podstatne pružnejší a relatívne ľahkú Micru zvláda slušne rozhýbať aj mimo mesto, aj keď pre dynamicky založených vodičov nie je tým pravým. Nissan však má v zálohe jeho silnejší variant so zaujímavým výkonom 59 kW, ten už prináša aj veľmi solídnu dynamiku. Pritom pružná tisícdvestovka v oboch verziách je skromná z hľadiska požiadaviek na palivo, a ide tak o ideálnu pohonnú jednotku Micry. Ostatne, iné motory budete na trhu ojazdených áut hľadať zložitejšie. Pod kapotou sa môžu zriedkavo vyskytovať ešte motory 1,4 litra s výkonom 65 alebo 71 kW a tisícšesťstovka zo športovej verzie 160SR s výkonom 81 kW. Turbodiesely zastupuje agregát 1,5 dCi vo výkonových verziách 48 a 60 kW, po modernizácii potom 50 a 63 kW. Sporivý diesel však nájdeme len v minime áut.

Výbava

Základná výbava Nissanu Micra nie je príliš bohatá, na trhu ojazdených áut sa však väčšinou stretneme s lepšie vybavenými vozmi s aspoň stredným stupňom výbavy. V základe napríklad chýbal palubný počítač, nebola v ňom klimatizácia ani posuvný zadný rad sedadiel. Aspoň za niektoré z prvkov si však väčšina pôvodných majiteľov priplatila alebo rovno zvolila práve vyššiu verziu.

Design

Originálny a nezameniteľný dizajn Nissanu Micra nemusí byť po chuti úplne každému, auto však pôsobí optimistickým a veselým dojmom, na parkovisku si ho navyše určite nepomýlite s iným. Trochu viac kritiky si vyslúžil nevyvážený vzhľad verzie kupé-kabrio.

Spotreba

Prakticky všetky motory pod kapotou Micry sa môžu pochváliť priaznivou spotrebou paliva. A nie je potrebné k tomu hľadať turbodiesely, ktoré sú naozaj vzácne. Bohato postačí základný benzínový motor 1,2 litra, ktorý je pružný a jeho nároky na prísun paliva striedme.

Jazdné vlastnosti

S kolesami v každom rohu ponúka Micra prekvapivo skvelé jazdné vlastnosti. Auto je výborne čitateľné a dobre ovládateľné, posádka pritom netrpí nepohodlím. Dobrá je aj celková smerová stabilita vozidla. Na príjemnom ovládaní sa prejavuje aj relatívne nízka hmotnosť auta.

Bezpečnosť

V nárazovvých testoch Euro NCAP získal Nissan Micra tretej generácie hodnotenie štyroch hviezdičiek z maximálnych piatich možných. Auto posádku chráni dobre, ale v základe nájdeme len dva airbagy a celková konštrukcia pôsobí menej robustne. Micra tak z dnešného pohľadu patrí skôr k priemeru.

Praktickosť

Hoci patrí Micra k najmenším zástupcom svojej triedy, vie príjemne prekvapiť ponukou vnútorného priestoru a celkovou praktickosťou. Aj cestujúci na zadných sedadlách majú dostatok miesta nad hlavou alebo pred kolenami, ale trochu menší je batožinový priestor. Objem 251 litrov je však možné u väčšiny verzií zväčšiť posunutím zadnej lavice sedadiel až o 20 cm na výborných 371 litrov. Ale potom sa musí posádka vzadu uskromniť.

Komfort

Veľmi dobré jazdné vlastnosti v prípade Micry nevylučujú ani dobrý jazdný komfort. Filtrovanie nerovností zvláda Micra skvele, hoci do špičky triedy jej trošku chýba. Interiér z obyčajných materiálov by však mohol pôsobiť útulnejšie. Posádka má aspoň dobrý výhľad.

Prevádzkové náklady

Micra je spoľahlivý a trvanlivý automobil, ktorý trápi len minimum porúch. Spolu s nízkou spotrebou paliva prakticky všetkých agregátov to znamená, že prevádzkové náklady Micry sú naozaj príjemne nízke. 

Nissan Micra



Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií