OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Opel Corsa C (2000–2006)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Úsporné motory

Dobré jazdné vlastnosti

Slušný jazdný komfort

Dobrý vnútorný priestor

O vozidle

Tretia generácia Opelu Corsa, označovaná písmenom C, sa začala predávať v roku 2000. Najprv ako trojdverový hatchback, od roku 2001 bolo k dispozícii päťdverové prevedenie. Corsu môžeme považovať za nenápadného favorita v triede malých automobilov. U nás pochopiteľne neťahá tak ako Fabia, jej meno nemá taký zvuk ako u FIesty alebo Pola a dizajn nemá šmrnc Punta alebo francúzskych mini, no celkovo ide o veľmi vyvážený a solídny automobil, ktorý užívateľa dokáže príjemne prekvapiť. Priestornosť je celkovo na dobrej úrovni a batožinový priestor pojme ľahko nadpriemerných 280 litrov nákladu. Interiér pôsobí celkovo priaznivým dojmom, hoci je celkovo skôr jednoduchší, to isté vlastne platí aj pre vonkajší dizajn, ktorý je oproti generácii B trochu usadlejší.

Vcelku bohatá bola ponuka pohonných jednotiek. Základný litrový trojvalec s výkonom 43 a neskôr 44 kW je pravda trochu slabý a vyhovie snáď len vyložene v mestskej premávke. Nepoteší jeho nekultivovaný chod, na druhej strane je spoľahlivý a príjemne sporivý. Slová o spoľahlivosti a úspornosti platia aj o druhom výkonovom stupni, zážihovej štvorvalcovej tisícdvestovke, ktorej 55 kW už je na pohon vozidla vcelku dostatočných a pritom opäť zostávajú relatívne nízke nároky na palivo. Neskôr tento motor nahradilo úplne nové prevedenie s výkonom 59 kW, to môže byť ideálnou pohonnou jednotkou. Zážihová tisícštyristovka s výkonom 66 kW už totiž môže byť trochu nespoľahlivá, je nutné u nej dodržiavať interval výmeny rozvodového remeňa po 60 000 kilometroch. To isté platí aj pre športové prevedenie Corsa GSi, ktoré dostalo tisícosemstovku s výkonom 92 kW. Prekvapivo bohatá bola aj ponuka turbodieselov. Najprv sa pod kapotou objavil motor 1.7 DTI s výkonom 55 kW a neskôr aj slabšie prevedenie DI s výkonom 48 kW. Oba motory z produkcie Isuzu nevynikajú dynamikou, ale spotreba je celkom priaznivá, hoci u konkurencie môže byť nižšia. Aj spoľahlivosť je skôr priemerná, navyše tieto agregáty príliš zaťažujú prednú nápravu. To platí aj pre výkonný a moderný common-railový 1.7 CDTi s výkonom 74 kW. Z dieselov je ideálnou voľbou tisíctristovka CDTi s výkonom 51 kW z dielní talianskeho Fiatu. Roky preukázali jej trvanlivosť a spotreba je doslova minimalistická.

Výbava

Horšou stránkou Corsy je výbava, ktorá je väčšinou skôr chudobnejšia. Je to dané tým, že automobil sa vo svojej dobe pomerne aktívne zúčastnil cenovej vojny v segmente malých vozidiel a na výbave sa celkovo šetrilo. Lepšie vybavené verzie sú vzácnejšie, väčšinou sú k zohnaniu horšie vybavené základné prevedenia s litrovým trojvalcom.

Design

Opel Corsa C je vzhľadovo možno až príliš nenápadný malý automobil. Dizajn je celkom jednoduchý a konzervatívny, predchádzajúce prevedenie B bolo podstatne krajšie. Nakoniec dobrá správa je, že vzhľad auta príliš nezastaráva.

Spotreba

V podstate všetky motory pod kapotou Corsy C sú príjemne úsporné, ale taktiež záleží na spôsobe ich používania. Trojvalec sa pre dlhšie cesty nehodí, turbodiesely DI a DTI zase nie je dobré trápiť požiadavkami na dynamiku. Pokojná jazda sa vždy odvďačí príjemnou spotrebou. Najlepšie sú z tohto hľadiska motory 1,2 a 1.3 CDTi.

Jazdné vlastnosti

Corsa C má veľmi dobré jazdné vlastnosti, za ktoré vďačí tuhšiemu naladeniu podvozku a celkovo modernej technike. Auto veľmi dobre drží stopu a v zákrutách sa príliš nenakláňa, pritom v zásade nijako netrpí cestovný komfort. 

Bezpečnosť

Tretia Corsa prešla nárazovými testami Euro NCAP v roku 2002 so solídnym výsledkom štyroch hviezdičiek. Ako u množstva ostatných malých vozov tej doby je napokon dnes nutné počítať s tým, že bezpečnostná výbava nedosahuje súčasnú úroveň a celkovo malé vozidlá neochránia posádku tak dobre ako väčšie autá.

Praktickosť

Autá segmentu B sa vzhľadom k svojim rozmerom nemôžu chváliť ktovieakou priestornosťou, pravda Corsa C patrí v tomto smere k lepším zástupcom svojej triedy. Priestoru je tu teda príjemný dostatok, ani batožinový priestor nie je zlý, jeho 280 litrov patrí k ľahkému nadpriemeru triedy a doby. 

Komfort

Tretia Corsa má slušné jazdné vlastnosti dané tuhším odpružením, napriek tomu cestovný komfort nijako výrazne netrpí a stále ho môžeme v danej triede považovať za nadpriemerný. Vzhľadom k dobrej vnútornej priestrannosti je tak Corsa pre cestovanie príjemným autom.

Prevádzkové náklady

Corsa C je technicky stále pomerne jednoduchý automobil a väčšina opráv by nemala byť nákladná. Na druhej strane je spoľahlivosť skôr priemerná, ceny náhradných dielov sú však väčšinou príjemné. Vo väčšine prípadov sú tiež priaznivé náklady na palivo.

Opel Corsa



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií