OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Renault Mégane (2002–2008)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Široká ponuka karosárskych verzií

Veľký vnútorný priestor kombi a sedanu Množstvo odkladacích miest

Dobré jazdné vlastnosti

O vozidle

Druhá generácia Renaultu Mégane pri svojom príchode pre trh šokovala veľmi netradičným a extravagantným dizajnom. S odstupom času už vozidlo nevyzerá tak dramaticky, napriek tomu sa jeho linky s avantgardne riešenou zadnou časťou nemusia páčiť každému. To však v podstate platí iba pre troj-a päťdverový hatchback. Rok od začiatku výroby sa pre trh dostali aj karosárske verzie sedan a kombi, ktoré sú predsa len konvenčnejšie tvarované. Zvláštnosťou sedanu a kombi je predĺžený rázvor, ktorý prináša viac miesta cestujúcim pre zadných sedadlách. V bežnom hatchbacku je tu menej miesta pre kolená cestujúcich vzadu, u kombi a sedane je už všetko v úplnom poriadku. Druhý Mégane je tiež k dispozícii v prevedení s pevnou skladacou strechou, teda ako kupé-kabrio. Tento variant oslávil v druhej generácii svoju premiéru. Za pozornosť určite stojí bezpečnosť Mégane druhej generácie. Ako prvé vozidlo kompaktnej triedy si totiž v roku 2002 vyslúžil plný počet piatich hviezdičiek v nárazových testoch Euro NCAP. Oproti predchádzajúcej generácii zaznamenal výrazné vylepšenia aj interiér, stále tu však voči konkurentom nájdeme niektoré nedostatky v kvalite použitých materiálov i spracovania. Situácia je však oveľa lepšia ako v prvom prevedení.

Renault Mégane druhej generácie tiež dostal o mnoho lepšie jazdné vlastnosti. Tie za špičkou triedy zaostávajú len o trochu a rozdiely sa prejavia predovšetkým za horších adhéznych podmienok. Mégane v druhej generácii tiež dostal ostrú športovú verziu RS, ktorá sa môže pochváliť nielen naozaj dravým prejavom, ale aj špičkovými jazdnými vlastnosťami a príkladnou ovládateľnosťou.

Paleta motorov je vcelku bohatá. Základná tisícštyristovka má výkon 60 kW a je trochu slabšia, verzia s papierovo výrazne lepším výkonom 72 kW si v praxi oveľa nepolepší. Zato tisícšesťstovka s výkonom 83 kW je už značne dynamická a pritom sa jej darí zachovávať rozumnú spotrebu paliva. Dvojliter v atmosférickom prevedení tú nájdeme s výkonom 100 a neskôr 103 kW, je však trochu smädný. Preplňovaná verzia má 120 kW a v špičkovom prevedení RS potom 165 kW. Turbodiesely sú zastúpené v základe agregátom 1,5 dCi s výkonmi 60 alebo 63 kW po modernizácii, silnejšia verzia má 74 a neskôr 78 kW. Tisícdeväťstovka dCi je k dispozícii v prevedeniach 81, 88 a 96 kW. Dvojliter s rovnakým označením potom prináša 110 kW.

Výbava

Mégane druhej generácie je vozidlom, ktoré začalo do nižšej strednej triedy vnášať niektoré veľmi zaujímavé a doteraz neobvyklé prvky výbavy. V základe nechýba šesť airbagov a manuálna klimatizácia, je tu centrálne zamykanie a štartovanie tlačidlom. Najvyššie výbavy môžu mať napríklad navigáciu.

Design

Renault Mégane druhej generácie prišiel pri svojej premiére s dosť šokujúcim dizajnom. Estetický šok môžu zmierniť prevedenia sedan a kombi, ktoré majú predsa len konvenčnejšie tvary. Zadok hatchbacku je naozaj veľa netypický a dodnes si naň mnohí nezvykli.

Spotreba

Úplne základné tisícštyristovky majú s Megan trochu viac práce, a tak sa ich spotreba v reále príliš nelíši od silnejší tisícšestovky. Diesely prekvapia príjemne nízkou spotrebou paliva, naopak objemnejšie benzínové dvojlitre sú smädnejšie. Pochopenie pre to budú mať snáď len majitelia ostrej verzie RS.

Jazdné vlastnosti

Jazdné vlastnosti Méganu sa výrazne zlepšili a Renault druhou generáciou takmer zmazal stratu pre konkurenciou. Auto je síce stále mäkšie a v zákrutách sa nakláňa, celkovo je však vedenie náprav istejšie a čitateľnejší. Osobitnú pochvalu za jazdné vlastnosti zasluhuje verzia RS, ktorá je naozaj vycibrená a skvele ovládateľná.

Bezpečnosť

Renault Mégane druhej generácie je prvým automobilom nižšej strednej triedy, ktorému sa v crashtestoch organizácie Euro NCAP podarilo získať plný počet piatich hviezdičiek. Veľmi dobrá bezpečnostná výbava v kombinácii s robustnou a tuhou karosériou tak dávajú dobré predpoklady pre bezpečnosť aj v súčasnosti.

Praktickosť

V hatchbacku si môžu cestujúci vzadu sťažovať na menej miesta pre kolená, tento nedostatok však bohato kompenzujú verzie sedan a kombi s dlhším rázvorom. Batožinový priestor hatchbacku má vcelku štandardný objem 330 litrov, sedan a kombi pojmú veľkorysých 520 litrov. U kombi možné sklopením sedadiel získať 1 600 litrov. Variant kupé-kabrio sa s natiahnutou strechou môže chváliť 490 litrami miesta, po sklopení strechy tú zostáva len 190 litrov.

Komfort

Jazdný komfort Mégane druhej generácie je na veľmi dobrej úrovni, vyváženejším a komfortnejším správaním sa vyznačujú verzie sedan a kombi s dlhším rázvorom a pochopiteľne väčšou hmotnosťou za zadnou nápravou. Z hľadiska komfortu nepoteší len priemerné spracovanie interiéru.

Prevádzkové náklady

V štatistikách spoľahlivosti patrí ako aj druhá generácia Renaultu Mégane k menej spoľahlivým vozidlám. Vzhľadom k rozšírenej technike ako aj širokej servisnej sieti by však mali náklady na opravy zostať v rozumných medziach. Spotreba paliva motorov sa tiež drží na dobrej úrovni, obzvlášť u turbodieselov.

Renault Megane

Ďalšie vozidlá


Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií