OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Seat Toledo (2004–2009)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Veľký vnútorný priestor

Dobré jazdné vlastnosti

Jazdný komfort

Kvalitné spracovanie

O vozidle

Seat Toledo tretej generácie sa rozhodol úplne opustiť doterajšie poňatie a stal sa vozidlom tak trochu mimo automobilové triedy. Liftback prvý generácie, a sedan generácie druhej totiž v treťom prevedení nahradil automobil na pomedzí automobilových tried. Základom je technika piatej generácie VW Golf, a tak je zaradenie do triedy kompaktných vozidiel pomerne jednoznačné. Lenže Toledo nie je ani kompaktné MPV ani hatchback, je to vlastne také zväčšené kombi. Oproti MPV nie je interiér tak variabilný, oproti klasickým kompaktným hatchbackom a kombíkom však ponúka podstatne viac miesta. Konkurencia sa tak regrutuje ako z radov klasických kompaktných MPV, tak rôznych zvýšených vozov, ale aj z radov automobilov, ktorým konkurovalo predchádzajúce Toledo. Tretia generácia Toleda tak môže byť netradičnou alternatívou napríklad práve k druhej generácii Octavie.

Z hľadiska tvarov karosérie vychádza tretie Toledo z menšieho modelu Altea. Zásadným rozdielom je dlhší zadok, ktorý akoby naznačuje trojpriestorové usporiadanie. Práve toto riešenie sa nemusí príliš páčiť, ale zaisťuje Toledu nevtieravý vzhľad, a zároveň dobre prístupný a rozmerný batožinový priestor. Celkovo má Toledo dynamický výraz. Vnútri je dostatok miesta a interiér je vyrobený z kvalitných materiálov a s dobrým spracovaním. Z dnešného pohľadu už je palubná doska možno trochu nudnejšia, ale medzi dobovými Volkswagenmi a škodovkami naozaj vynikala nápaditosťou. Miesta má posádka dostatok, a pochváliť môžeme aj sedadlá s primeraným bočným vedením. Tretí cestujúci vzadu uprostred však bude pri dlhších cestách protestovať, jeho miesto nie je veľmi pohodlné. V batožinovom priestore je miesta viac než dosť. Základný objem je 500 litrov, a vďaka variabilite možno ešte objem meniť. Posuvom sedadiel zadného radu napríklad môže narásť až na 601 litrov. Skladacím kusom podlahy možno batožinový priestor rozdeliť na úložné miesto pod podlahou, a veľké miesto pre batožinu. Zároveň možno podlahu použiť ako priečku, a zabrániť tak pohybu niektorých predmetov po celom kufri. S podlahou na svojom mieste je možné po sklopení zadných sedadiel vytvoriť rovnú ložnú plochu, mechanizmus sklápania je pritom veľmi jednoduchý. Kompletný objem je potom 1440 litrov.

Ponuka motoroch nebola príliš široká. Základom bola benzínová tisícšesťstovka s výkonom 75 kW, ktorá je pre mohutnejšie Toledo predsa len trochu slabšia, a prejavuje s to aj na tom, že spotreba nie je o veľa nižšia ako pri silnejších motoroch. Na druhú stranu dvojliter TSI s výkonom 110 kW alebo preplňovaný motor 18 TFSI s 118 kW nie sú príliš obvyklými motorizáciami. Ďaleko populárnejšie a charakteru vozidla lepšie padnúce sú turbodiesely – na výber je z motora 1,9 TDI s výkonom 77 kW, a dvojlitra TDI s výkonom 103 kW. Pre neho sa dala zohnať automatická dvojspojková prevodovka DSG.

Výbava

Tretie Toledo dostalo od základu celkom solídnu výbavu, v ktorej nájdeme napríklad takmer kompletnú sadu airbagov, klimatizáciu, elektrické ovládanie okien a spätných zrkadiel s vyhrievaním alebo centrálnym zamykaním. Pritom na trhu ojazdených áut nájdeme aj lepšie vybavené vozidlá.

Design

Vzhľad Toleda je trochu netradičný, a to preto, že auto kombinuje dizajnové prvky MPV a sedanov. Zadná časť vozidla tak pôsobí trochu nezvyklým dojmom, a rozhodne sa nemusí páčiť každému. Toledo je však originálny automobil dynamických tvarov.

Spotreba

Toledo tretej generácie má vcelku obmedzenú ponuku pohonných jednotiek. Benzínové agregáty nevynikajú úspornosťou, naopak turbodiesely 1,9 TDI a 2,0 TDI sú veľmi úsporné. Aj napriek vyššej stavbe a väčšej hmotnosti Toleda nie je spotreba turbodieselov takmer o nič vyššia ako napríklad pri Octavii.

Jazdné vlastnosti

Aj napriek svojej vyššej stavbe má Toledo tretej generácie prekvapivo dobré jazdné vlastnosti. Pri dieselových verziách je síce treba počítať s väčším zaťažením prednej nápravy, a skôr prichádzajúcou nedotáčavosťou, aj tak je ale Toledo dosť agilné, dobre čitateľné a ľahko sa riadi. Pritom to nie je na úkor komfortu.

Bezpečnosť

Seat Toledo tretej generácie nárazovými testami Euro NCAP neprešiel, avšak môžeme na neho aplikovať aspoň závery z testov sesterského modelu Altea. Tá získala v roku 2004 plné päťhviezdičkové hodnotenie. Rovnako ako jej, aj Toledu pomáhajú čelné, bočné a hlavové airbagy a ďalšia vcelku bohatá bezpečnostná výbava.

Praktickosť

Toledo tretej generácie je vcelku praktický automobil, avšak záleží to aj na uhle pohľadu. Oproti klasickým autám, ako je Octavia alebo Golf, je o dosť praktickejšie, avšak oproti klasickým kompaktným MPV predsa len mierne stráca v celkovej variabilite interiéru. 

Komfort

Toledo tretej generácie poskytuje posádke aj cez tuhší podvozok solídny jazdný komfort. Filtrovanie nerovností je na dobrej úrovni, rovnako ako odhlučnenie. Pochvalu si zaslúžia pohodlné sedadlá s dobrou oporou. Interiér je celkovo priestorný, a prispieva tak k dobrému pohodliu vo vnútri vozidla.

Prevádzkové náklady

Prevádzkové náklady Toleda sa držia v rozumných medziach. Predovšetkým turbodieselové motory zaisťujú úspornú prevádzku, pri benzínových je situácia trochu horšia. Ceny servisných prác aj náhradných dielov sa pohybujú v rozumných medziach.

Seat Toledo



Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií