OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Subaru Outback (2003–2009)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Pohon všetkých kolies

Výborný vnútorný priestor

Spoľahlivosť

Silné motory

Dobré jazdné vlastnosti

Dobrá výbava

Priestupnosť terénom

O vozidle

Subaru Outback je vozidlom, ktorý oslavoval u zákazníkov veľké úspechy ešte predtým, než nastúpila súčasná vlna popularity SUV. Je to vlastne klasický model Subaru Legacy v prevedení kombi so zvýšenou svetlou výškou. Ostatne, aj tento model skôr niesol meno Legacy Outback, postupom času ho však výrobca vyčlenil ako samostatný model. S Legacy však má spoločné takmer všetko – techniku aj dizajn, mierne sa môžu líšiť jednotlivé prvky výbavy a motorizácie.

Model vyrábaný od roku 2003 je treťou generáciou Outbacku, hoci pre Legacy je to už štvrtá generácia. Auto si za dobu svojej existencie získalo výbornú povesť spoľahlivého a robustného vozidla s dostatkom miesta pre posádku, vysokou úrovňou bezpečia a výbornými vlastnosťami v ľahkom teréne. Tie sú dané práve náhonom na všetky kolesá, ktorý u Subaru funguje stále výhradne na mechanickom základe a nepotrebuje k fungovaniu komplikovanú elektroniku, a taktiež zvýšenou svetlou výškou. Permanentný pohon všetkých kolies je výhodou na vozovkách so zníženou adhéziou a mimo spevnené cesty. Čo sa týka vzhľadu, je Outback elegantný automobil s vlastným štýlom. Rozhodne si ho nepomýlite s iným autom. Oproti klasickému Legacy je auto ešte výraznejšie vďaka vyššej stavbe a drsnejšiemu oplastovaniu. Navyše vozidlá značky Subaru nie sú na našich cestách ktovieako časté, takže Outback pôsobí aj trochu výnimočným dojmom. V interiéri je dobre vidieť pozície na rozmedzí tried. Čo sa spracovania týka, to je na veľmi dobrej úrovni, avšak použité materiály a celkový dizajn zodpovedajú skôr strednej triede. Nečakajme tu luxus vyššej strednej triedy. To však neznamená, že by celkovo interiér nepôsobil hodnotným dojmom, Subaru jednoducho vyznáva jednoduchší a menej honosný štýl. Naopak výbava vozidiel môže byť veľmi bohatá, to však platí aj pre mnoho ďalších zástupcov strednej triedy.

Okrem pohonu všetkých kolies sú pre Subaru absolútne tiež typické ploché motory Boxer. Tie samozrejme zamierili aj pod kapotu modelu Outback so zvýšenou svetlou výškou. Skladba motorov je v podstate podobná klasickému Legacy, ale základný dvojlitrový štvorvalec bol vynechaný. Základnou jednotkou sa tak stal štvorvalec 2,5 litra s výkonom 127 kW. Silnejšia alternatíva je potom trojlitrový šesťvalcový Boxer s výkonom 180 kW, ktorý sa vyznačuje neobvykle zamatovým chodom a ohromnou silou, jeho spotreba je však pochopiteľne veľmi vysoká. Pod kapotou Legacy môžeme nájsť jediný diesel, a Subaru ho uviedlo až v roku 2008. Motor má vcelku štandardný výkon 110 kW, vzhľadom ku koncepcii s protiľahlými piestami je však neobyčajne kultivovaný a krútiaci. S Outback si hravo poradí a pritom spotreba zostáva vo veľmi príjemných medziachh. 

Výbava

Subaru Outback má od základných prevedení veľmi dobrú výbavu. V tretej generácii nájdeme v štandarde napríklad automatickú duálnu klimatizáciu, elektricky vyhrievané a sklopné zrkadlá, tempomat a ďalšie komfortné prvky. Vyššie výbavy potom pridávajú ďalšie lákavé prvky naviac, a na trhu bývajú celkom dobre zastúpené.

Design

Vzhľad Subaru Outback vychádza z modelu Legacy a vo svojej triede je vcelku svojbytný a originálny. Základné konzervatívne tvary sú tu kombinované s vyššou stavbou a oplastovaním, ktoré dodáva vozidlu dobrodružnejší výraz. Outback je vozidlo s celkovo vyváženými líniami a pôsobí nadčasovo.

Spotreba

Subaru Outback má tradičný permanentný pohon všetkých kolies a vyššiu stavbu, čo sa logicky prejavuje na trochu vyššej spotrebe paliva. Oproti bežnému Legacy je však nárast len mierny a v rámci štvorkoliek je spotreba veľmi dobrá, a prekvapí aj u benzínových motorov. Výnimkou je však benzínový šesťvalec 3,0 litra s vysokým výkonom, ktorý sa v konzumácii paliva pravda nedokáže príliš krotiť.

Jazdné vlastnosti

Aj napriek vyššej stavbu má Subaru Outback veľmi dobré jazdné vlastnosti, ktoré sú v podstate takmer zhodné ako u bežnej osobnej verzie. Medzi vozidlami s vylepšenou priechodnosťou terénom patrí Outback na absolútny vrchol. Jediné úskalia čakajú na vodiča v prípade náhlej zmeny charakteru povrchu, čo však platí aj pre vozidlá s pohonom jednej nápravy. Inak je istota držania stopy a stabilita vozidla neobyčajná. Podpisujú sa na tom aj práve ležaté motory Boxer, ktoré sa podieľajú na znížení ťažiska.

Bezpečnosť

Tretia generácia Subaru Outback nikdy neprešla nárazovými skúškami Euro NCAP. Vzhľadom k robustnej konštrukcii, dobrým výsledkom predchádzajúcej generácie, dobré bezpečnostnej výbave a skvelému pohonu všetkých kolies je však úroveň bezpečia skutočne vysoká.

Praktickosť

Subaru Outback tretej generácie nemá na pomery veľkých kombi príliš veľký batožinový priestor. Objem 459 litrov je v danej triede skôr podpriemerný, ale pre väčšinu zákazníkov bude dostačujúci. Dôležitý je však dostatok miesta v interiéri, kde posádka nebude rozhodne strádať. 

Komfort

Outback ponúka okrem veľmi dobrých jazdných vlastností aj solídny jazdný komfort. Je to dané nielen dobrou schopnosťou filtrovať nerovnosti, ale aj kultivovanými a tichými motormi a solídnym odhlučnením. Interiér ponúka dostatok miesta a posádka sa tu bude cítiť pohodlne aj vďaka skvelým sedadlám.

Prevádzkové náklady

Vozy Subaru tradične patria medzi veľmi spoľahlivé a Outback je toho dôkazom. Je to dané väčšinou preverenou a trvanlivou technikou, výnimku pravda môže tvoriť nový vznetový motor, na ktorý nebola z počiatku dostatočne dimenzovaná spojka. Preto je dobré zamerať sa na jej stav. Spotreba paliva je trochu vyššia ako u bežných vozidiel, avšak väčšinou zásadne nijako vysoká.

Subaru Outback



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií