OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Toyota Land Cruiser (2002–2009)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Výborné terénne vlastnosti

Dobrá výbava

Komfortné odpruženie

Spoľahlivosť a výnimočná trvanlivosť

O vozidle

Toyota Land Cruiser je bezpochyby legendou medzi pravovernými terénnymi automobilmi. Postupnými modernizáciami sa z vozidla s veľmi prospechárskymi charakterom stal zároveň veľmi luxusný off-road, ktorý nerobí kompromisy v schopnostiach jazdy v teréne ani v robustnosti a trvanlivosti konštrukcie. V roku 1996 bol na trh uvedený Land Cruiser série 90, ktorý definitívne rozvetvil dovtedy jednotnú sériu so širokou ponukou modelov. Kým Land Cruiser 90 sa stal menším a užitkovejším vozidlom, v modeli série 100 nájdeme jedného z mála konkurentov Range Roveru. Na Land Cruiser 90 nadviazal v roku 2002 model rady 120, ktorý je dnes na trhu ojazdených vozidiel najčastejším prevedením. Toto prevedenie sa vyrábalo do roku 2009 a po jeho boku bol stále k dispozícii dlhoveký model rady 100 – ten sa vyrábal až do roku 2007.

Land Cruiser série 120 sa predával ako troj a päťdverový off-road. Trojdverové prevedenie, ktoré je pre jazdu v teréne vhodnejšie, je však celkom vzácnym zjavom. Častejšie stretneme praktickejšiu päťdverovú variantu, ktorá sa môže pochváliť naozaj bohatou ponukou miesta pre posádku i batožinu. Trojdverová verzia pojme 403 litrov nákladu, v päťdverovom prevedení odveziete naozaj špičkových 620 litrov. V päťdverovom prevedení je možné mať aj tretí rad sedadiel, potom osemmiestne vozidlo pojme 193 litrov nákladu. Vonkajší vzhľad auta zodpovedá off-roadovému zameraniu, Land Cruiser je mohutný automobil, ktorý na ceste budí rešpekt. Interiér je veľmi komfortný a v mnohých verziách prináša naozaj bohatú výbavu. Aj v drsnom teréne tak môže byť posádka veľmi rozmaznávaná. Terénne vlastnosti sú naozaj veľmi dobré, svetlá výška je 222 mm a brodivosť veľmi dobrých 700 mm. Na ceste je treba počítať s klasickým jazdným prejavom off-roadov. Náklony v zákrutách sú teda väčšie, aj napriek solídnemu komfortu odpruženia sa občas stretneme s rázmi a odskokmi kolies, a vo všetkých jazdných režimoch je potrebné počítať s vysokou hmotnosťou auta.

S tou si celkom dobre poradia silné motory. Najobvyklejšia pohonná jednotka je trojlitrový turbodiesel D-4D. Ten má v prvých modeloch výkon 120 kW a veľkému SUV dodáva rozumnú dynamiku. Novšie prevedenie potom posilnilo na o niečo lepších 127 kW a motoru sa podarilo trochu znížiť spotrebu paliva. Pre toho, komu nevadí naozaj vysoká spotreba paliva, potom môže byť zaujímavou voľbou benzínový šesťvalec s objemom rovné štyri litre s premenným časovaním ventilov VVT-i s výkonom 183 kW. Táto jednotka dodáva autu obstojnú dynamiku aj napriek tomu, že je výhradne vybavená automatickou päťstupňovou prevodovkou. Diesely majú štandardne šesťstupňovú manuálnu prevodovku, za príplatok sa dodával z počiatku trochu zastaraný štvorstupňový automat, neskôr bol nahradený päťstupňovým.

Výbava

Toyota Land Cruiser sa už od základných prevedení ponúka s veľmi dobrou výbavou. Štandardom je automatická klimatizácia alebo dvojica airbagov a celkom bohatá komfortná výbava vrátane solídnej audio aparatúry s meničom šiestich CD.

Design

Toyota Land Cruiser je naozajstný off-road, ktorý sa nesnaží vyzerať ako tak módne SUV. Je to teda veľmi mohutný automobil, ktorý svoje určenie pre jazdu v teréne dáva výrazne najavo. Napriek tomu mnoho vozov trávi väčšinu života na bežných cestách a do terénu sa pozrie výnimočne. Mohutná karoséria nepodlieha módnym trendom a aj staršie vozidlo budí stále veľký rešpekt.

Spotreba

Land Cruiser v prevedení s benzínovým motorom je na trhu skutočnou vzácnosťou. Niet divu, jeho spotreba je naozaj vysoká a rastie predovšetkým pri vyšších rýchlostiach. Land Cruiser má totiž veľké jazdné odpory. Preto ani pri podstatne úspornejšom turbodiesely nemožno očakávať naozaj nízku spotrebu paliva, hoci na danú kategóriu sú jeho nároky rozumné.

Jazdné vlastnosti

Rámová konštrukcia podvozku zaisťuje Toyote Land Cruiser vynikajúce schopnosti v teréne, nezávislé zavesenie kolies potom znamená civilné správanie na ceste. Land Cruiser je z tohto hľadiska vydareným kompromisom. Napriek tomu je potrebné počítať s vysokou hmotnosťou auta a jeho zvýšeným ťažiskom – oboje limituje možnosti auta na vozovke. 

Bezpečnosť

Veľký off-road značky Toyota nikdy nárazovými testami Euro NCAP neprešiel. Avšak vzhľadom k robustnej konštrukcii a veľmi bohatej bezpečnostnej výbave možno predpokladať, že auto pri haváriách posádku ochráni nadštandardne dobre. Aj napriek prítomnosti stabilizačného systému však musíme počítať s tým, že off-road je náchylnejší k prevráteniu.

Praktickosť

Drsný Land Cruiser sa môže pochváliť naozaj veľkou ponukou miesta pre pasažierov a tiež bohato dimenzovaným batožinovým priestorom. Trojdverová verzia pojme 403 litrov nákladu, v päťdverovom prevedení odveziete naozaj špičkových 620 litrov. V päťdverovom prevedení je možné mať aj tretí rad sedadiel, potom osemmiestne vozidlo pojme 193 litrov nákladu. 

Komfort

Rámová konštrukcia trochu obmedzuje jazdný komfort, avšak nezávislé zavesenie kolies, vysoká hmotnosť a pneumatiky s vysokým profilom dohromady prinášajú veľmi komfortné správanie. Len náklony v zákrutách nemusia byť posádke úplne po chuti.

Prevádzkové náklady

Podobne ako pri mnohých ďalších veľkých off-roadoch je nutné pri Land Cruiseri počítať s pomerne vysokými prevádzkovými nákladmi. Je to zapríčinené predovšetkým nadštandardne vysokou spotrebou paliva, ale tiež pochopiteľne drahšími náhradnými dielmi a servisnými úkonmi. Avšak na druhej strane je Land Cruiser veľmi spoľahlivý a trvanlivý automobil, ktorý veľa investícií do dielov nevyžaduje.

Toyota Land Cruiser



Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií