OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Volkswagen EOS (2006 – súčasnosť)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Kvalitné spracovanie

Dobré jazdné vlastnosti

Tuhá karoséria

Široká paleta motorov

Praktická skladacia strecha

O vozidle

Volkswagen EOS je kupé-kabriolet nižšej strednej triedy, ktorý vychádza z osvedčenej techniky VW Golf piatej generácie. Dostal jeho podvozok aj rad motorov, napriek tomu ide o svojbytný model, ktorý sa líši predovšetkým po štylistickej stránke. Oproti Golfu je EOS dlhším, a dlhší aj rázvor náprav. Pevná skladacia strecha modelu je asi tou vôbec najprepracovanejší vo svojej triede. Skladá sa totiž z piatich samostatných dielov, obsahuje dokonca aj strešné okno a v batožinovom priestore zaberie oproti konkurentom relatívne málo miesta. Ak túžite po kupé-kabriolete, EOS je jedným z Najvyváženejší modelov svojej kategórie, necháva za sebou napríklad Ford Focus CC, Peugeot 308 CC alebo Opel Astra TwinTop. Môže za to práve najpremyslenejšia strecha. EOS totiž celkom úspešne eliminuje jednu z nevýhod kabrioletov s pevnou skladacou strechou – totiž mohutný rám čelného skla, ktorý často zasahuje až nad hlavy vpredu sediacich pasažierov. Pri EOSe je okno menej sklonené, a vďaka zložitej konštrukcii strechy nie je jeho horný rám tak masívny. Aj napriek tomu sa môže EOS pochváliť nebývalo pevnou karosériou, množstvo vstavaných výstuh sa však prejavuje na relatívne vysokej hmotnosti auta – typickému neduhu kupé-kabrioletov.

EOS je po všetkých stránkach poctivý Volkswagen. Interiér sa pýši kvalitným spracovaním, vonkajšia estetika vozidla sa nesnaží nalákať zákazníkov ktovieakými výstrelkami. V roku 2011 dostal EOS novú tvár, ktorá zodpovedá aktuálnemu dizajnovému smeru automobilky, s faceliftom prišli tiež rôzne vylepšenia v možnostiach výbavy, a samozrejme v oblasti motorizacie. Na trhu budete len ťažko hľadať kupé-kabriolet, ktorý by bol k dostaniu vo väčšom množstve konfigurácií. Čo sa praktickosti týka, už spomínaná zložitá strecha znamená, že pokiaľ je natiahnutá, prekvapivo cestujúci na zadných sedadlách netrpia nedostatkom miesta nad hlavou. To pre kolená je aj napriek dlhšiemu rázvoru situácia horšia, núdzovo sa tu však dá prežiť aj dlhšia cesta. Pre batožinu je k dispozícii s natiahnutou strechou slušných 380 litrov miesta, so stiahnutou potom len 205 litrov. Kufor je síce menší ako pri súperoch, avšak strecha z neho ukrojí menej miesta a EOS je celkovo kompaktnejší. Zadná časť tak pôsobí opticky vyváženejším dojmom.

Čo sa motorov týka, paleta je naozaj až nečakane široká. Do faceliftu bol základom motor 1.6 FSI s výkonom 85 kW, ďalšou voľbou bol dvojliter FSI so 110 kW. Neskôr prišiel rad na preplňované agregáty, napríklad známy 1.4 TSI s výkonom 90 kW, a silnejší variant so 118 kW. Preplňovaný dvojliter má 147 kW. Volkswagen sa nebál zabudovať aj silnejšie motory, pod kapotou sa tak objavili aj šesťvalce 3.2 FSI so 184 kW, a 3.6 FSI so 191 kW. Pre tých, ktorí hľadajú úspornú variantu, bol k dispozícii motor 2.0 TDI s výkonom 103 kW. Po modernizácii bola predsa len paleta motorov trochu zosúladená, zostali tu motory 1.4 TSI, turbodiesel, a ako vrchol sa objavil prepracovaný motor 2.0 TSI s výkonom 155 kW. Niektoré autá pritom môžu byť vybavené dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Výbava

Podobne ako je veľmi široká a bohatá ponuka pohonných jednotiek, aj výbava VW EOS môže byť rozličná. Celkovo platí, že rozhodne nie je chudobná, nájdeme v nej minimálne šesť airbagov, klimatizáciu, vyhrievané a elektricky nastaviteľné zrkadlá, presklené strešné okno s roletkou, centrálne zamykanie a rad ďalších komfortných vymožeností. Modely po facelifte navyše majú možnosti výbavy ešte širšiu.

Design

Volkswagen EOS nie je prvoplánovo krásny kabriolet, no technikom a dizajnérom VW sa tu podarilo vytvoriť jeden z opticky najvyváženejších vozidiel segmentu kupé-kabriolet nižšej strednej triedy. Je to dané pokročilou konštrukciou strechy, vďaka ktorej vozidlo nemá tak mohutný zadok, do ktorého sa strecha schováva.

Spotreba

Asi žiadny iný kupé-kabriolet tejto triedy nezoženiete s tak širokou ponukou motorov, z ktorej si vyberie takmer každý. K dispozícii sú aj veľmi silné jednotky, pri ktorých spotreba nebude tým hlavným sledovaným ukazovateľom, naopak základné prevedenie s motormi 1.4 TSI, alebo modely s turbodieselom 2.0 TDI vedia byť v praxi aj príjemne úsporné.

Jazdné vlastnosti

Jazdné vlastnosti VW EOS sú veľmi dobré, no trochu sa na nich prejavuje celkovo vyššia hmotnosť automobilu. Oproti bežnému hatchbacku Golf je EOS asi o štvrť tony ťažší, čo je v zákrutách poznať. Volkswagen tak radšej rovno naladil podvozok skôr komfortne a so športovým prejavom tu nemôžete príliš počítať. Auto si však inak počína veľmi isto a pochvalu zasluhuje napríklad presné riadenie s dobrou spätnou väzbou.

Bezpečnosť

V nárazových testoch Euro NCAP získal Volkswagen EOS v roku 2007, teda krátko po uvedení na trh, štyri hviezdičky z piatich možných. Na automobil so sťahovacou strechou je to určite dobrý výsledok, ktorý však ukazuje, že má táto konštrukcia svoje limity. Piaty Golf už mal totiž hviezdičiek päť.  

Praktickosť

Na pomery svojej kategórie je EOS celkom praktický automobil. Jeho batožinový priestor síce nie je z konkurentov zďaleka najväčší, ale 380 litrov s natiahnutou strechou nie je zlá hodnota. Po zložení strechy zostáva pre náklad len 205 litrov, čo je menej ako pri konkurencii, avšak EOS je zo všetkých súperov najkompaktnejší, a strecha mu v kufri uberie najmenej miesta.

Komfort

Volkswagen EOS je kupé-kabriolet zameraný najmä na komfort. Športového prejavu sa pri VW vzdali, EOS tak dobre filtruje nerovnosti, ia na ceste sa jemne pohojdáva. Pritom náklony v zákrutách nie sú nijako dramatické. K dobrému komfortu prispieva aj pohodlná kabína, vzadu však dvojica cestujúcich môže trpieť nedostatkom miesta pre kolená. 

Prevádzkové náklady

Prevádzkovo bude EOS celkom nenáročný automobil, pri ktorom sa náklady nebudú výraznejšie líšiť od nákladov na prevádzku bežného modelu Golf. Len treba počítať oproti Golfu s trochu vyššou spotrebou paliva, danou výrazne vyššou hmotnosťou auta. 



Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií