OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Volkswagen Vento (1992–1999)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Elegantný vzhľad

Nízke ceny

Jednoduchá a trvanlivá technika

Veľký batožinový priestor

O vozidle

Volkswagen Vento je v skutočnosti treťou generáciou vozidla, ktorý sa prakticky všade inde po svete predával pod označením Jetta. V Európe však Volkswagen z určitých dôvodov pre tretiu a štvrtú generáciu Jetty používal iné označenie. Každopádne ide o kompaktný sedan, ktorý konštrukčne aj vzhľadovo vychádza z tretej generácie VW Golf. Celkový výraz vozidla je pritom oproti Golfu celkom rozdielny, príbuznosť tu nie je vidieť na prvý pohľad, hoci je Vento jasne identifikovateľné ako vozidlo značky VW. Dizajnérom automobilky sa tentokrát prerod hatchbacku v sedan podaril veľmi dobre a vďaka svojej elegancii nepôsobí ani dnes nijako zastaralo. Z dnešného pohľadu môže byť Vento síce trochu staršou, ale aj o niečo lacnejšou alternatívou k prvej generácii Škody Octavia, súdobým súperom bola prvá generácia Seatu Toledo.

Celkom konzervatívne a elegantné tvary Vento zachováva aj v interiéri, ktorý však už dnes môže vykazovať, rovnako ako zovňajšok a technika, výrazné známky opotrebovania. Je to dané vekom vozidla aj faktom, že bol často využívaný k ďalekým cestám, a nezriedka slúžil aj ako vozidlo taxislužby. Pri vozidle takého veku sú vysoké nájazdy akousi samozrejmosťou, no Vento za sebou môže mať naozaj extrémne porcie kilometrov. Napriek tomu môžeme zároveň tvrdiť, že technika je celkom trvanlivá, je však nutné naraziť na dobre opaterou zahrnutý exemplár, inak je možné, že bude vozidlo vyžadovať vyššie investície. Vnútorný priestor Venta je solídny, vzadu však majú cestujúci trochu menej miesta pre kolená. Doslova kráľovský je potom batožinový priestor, ktorý pojme 500 litrov nákladu. Jazdné vlastnosti dnes neprekvapia, no sú celkom solídne a dobre čitateľné, slušný je aj jazdný komfort, ten však bude ešte viac než jazdné vlastnosti záležať na stave daného kusu.

O pohon Venta sa stará celkom široká paleta motorov. Naspodku ponuky sú agregáty s výkonom 55 kW – buď starší, ale spoľahlivý 1,8, alebo novšia tisícšesťstovka, ktorá tiež nemá so spoľahlivosťou ťažkosti. Pokiaľ však môžete, radšej voľte prevedenie 1,6 s výkonom 74 kW, ktoré je výrazne svižnejšie pri zachovaní v podstate rovnaké rozumnej spotreby paliva. Medzistupňom je tisícosemstovka s výkonom 66 kW, opäť veľmi trvanlivá. Viac vrások dokážu prirobiť silnejšie motory – dvojliter s výkonom 85 kW má celkom vysokú spotrebu paliva, vrcholný šesťvalec VR6 s výkonom 128 kW potom k vysokej spotrebe pridáva aj možné komplikácie z hľadiska spoľahlivosti. 

Vento sa pochopiteľne dodávalo aj s dieselovými motormi. Základom je slabý atmosférický agregát 1,9 D s výkonom 47 kW. Nasledovala nie príliš populárny preplňovaný variant s výkonom 55 kW, ktorý môže majiteľa viac potrápiť. Najlepšia dieselová voľba je legendárne prevedenie 1,9 TDI s výkonom 66 kW. Neskôr sa dalo zohnať aj silnejšie prevedenie s 81 kW.

Výbava

Od výbavy vozidla, ktorá pochádza z roku 1992, toho nemôžeme príliš očakávať. Vento je tak predovšetkým konštrukčne jednoduchý automobil s nenáročnou technikou, výbava bude naskrz základná. Dá sa však naraziť aj na modely s dobrou výbavou, nečakajte však viac ako klimatizáciu, elektrický balíček a niektoré ďalšie drobnosti.

Design

Dizajnérom automobilky sa tentokrát prerod hatchbacku v sedan podaril veľmi dobre a vďaka svojej elegancii nepôsobí ani dnes nijako zastaralo. Celkom konzervatívne a elegantné tvary Vento zachováva aj v interiéri.

Spotreba

So vznetovými motormi môže byť Volkswagen Vento veľmi úsporným autom, veď legendárny 1,9 TDI je populárny práve pre svoje striedme chúťky. Benzínové motory sú na palivo náročnejšie, avšak pokiaľ nebudete voliť dvojliter alebo šesťvalec, je spotreba rozumná.

Jazdné vlastnosti

Dnes už podvozok Venta svojimi vlastnosťami nikoho neprekvapí, vo svojej dobe boli ale jazdné vlastnosti veľmi dobré. Dodnes si tak auto zachováva celkom dobrú čitateľnosť, no zadná náprava môže v zákrutách na nerovnostiach trochu odskakovať.

Bezpečnosť

Samotné Vento nárazovými testami Euro NCAP nikdy neprešlo, ale konštrukcia vychádzajúca z VW Golf tretie generácie môže všeličo poodhaliť. Auto je robustné, no bezpečnostná výbava len veľmi základná.

Praktickosť

Vento vo svojej dobe udivovalo predovšetkým kapacitou batožinového priestoru, a dodnes je jeho objem približne 500 litrov jedným z lákadiel vozidla. V interiéri to tiež nie je s miestom zlé, hoci na zadných sedadlách je trochu menej priestoru pre kolená predovšetkým urastenejších cestujúcich.

Komfort

Vento patrilo vo svojej dobe k celkom komfortným autám kompaktnej triedy, z dnešného hľadiska bude komfort skôr priemerný. Solídne spracovaný interiér totiž už bude mať zrejme niečo za sebou, rovnako ako podvozok. Ak je ten v dobrom stave, je tlmenie nerovností tiež celkom dobré.

Prevádzkové náklady

Prevádzkové náklady Venta sa budú odvíjať od konkrétneho stavu daného vozidla. Technika je totiž celkovo preverená a trvanlivá, no Vento za sebou môže mať vysoké porcie kilometrov. Potom je možné, že rad mechanických častí bude potrebovať výmenu. Ceny sú však priaznivé.



Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií