V priebehu piatich rokov sa ročný objem predaných vozidiel v skupine zdvihol o 37 %
Bratislava 28. novembra 2016 – V priebehu predajnej akcie Black Friday skupina AAA AUTO dosiahla počtu 63 000 predaných áut v tomto roku, čim vyrovnala celkový objem svojich predajov z roku 2015. Do konca decembra spoločnosť plánuje predať necelých 70 000 ojazdených automobilov a dosiahnuť tak zhruba 10 % medziročného rastu.
„Posledných niekoľko rokov sme venovali opätovnej expanzii, ktorú prerušila v rokoch 2008 a 2009 ekonomická kríza. Od tej doby sme sa vrátili do Maďarska i do Poľska a do pôvodného počtu štyridsiatich piatich pobočiek nám chýbajú iba tri. Ak tento rok skutočne predáme takmer 70 000 vozidiel, čo doterajšie výsledky naznačujú, bude to znamenať, že predaje AAA AUTO narastú za posledných 5 rokov o 37 %,“ hovorí Karolína Topolová, generálna riaditeľka AAA AUTO. Pred piatimi rokmi, teda v roku 2012, spoločnosť predala 51 000 vozidiel. Dosiahnutie počtu 70 000 predaných automobilov by znamenalo nový „pokrízový“ rekord. „Priblížili by sme sa tiež na dohľad nášmu doterajšiemu absolútnemu predajnému rekordu z roku 2007, kedy sme tesne pred nástupom celosvetovej recesie na štyridsiatich piatich pobočkách predali 80 000 áut, dodáva Topolová.
Dosiahnutie minuloročného celoročného predajného výsledku napomohla i zľavová akcia Black Friday. „Na Slovensku i v ďalších krajinách sme sa do tradičnej nákupnej akcie Black Friday zapojili formou výrazných zliav, ktoré pokračujú i na začiatku tohto týždňa. V priebehu piatka a nadväzujúceho víkendu sme v rámci skupiny predali cez šesť sto automobilov,“ uvádza Topolová.
Spoločnosť chce v budúcom roku docieliť rastu predajov hlavne ďalšou expanziou, ale i ďalšími novinkami. „Plánujeme otvorenie nových pobočiek v niekoľkých krajinách, budeme tiež pokračovať v rozvoji značky Mototechna a v priebehu celého roka, kedy budeme oslavovať 25. výročie založenia firmy, predstavíme nové produkty a služby,“ uzatvára Topolová.
· Celkový počet vozidiel predaných za posledných 5 rokov dosiahne takmer 305 000
· AAA AUTO odmietlo za rovnaké obdobie takmer 700 000 automobilov ponúknutých k výkupu z dôvodu zlého technického stavu, nejasného pôvodu alebo pre podozrenie na stočenie odometra
· Počet zamestnancov narástol z 1800 v roku 2009 na tohtoročných 2400, teda o 33 %
· Počet pobočiek sa zvýšil z 29 v roku 2012 na 42 v roku 2016, t.j. o 45 %
Skupina AAA AUTO pôsobí na trhu už 24 rokov. Prevádzkuje sieť viac ako 40 pobočiek v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku a v Maďarsku. Počas svojej existencie už obslúžila vyše 1,75 mil. zákazníkov. Auditované výnosy skupiny v roku 2014 predstavovali 437 mil. eur., firma predala 63 613 áut. Skupina predá ročne vyše 63 000 vozidiel a je tak najväčším predajcom ojazdených áut v strednej a východnej Európe. Od roku 2012 predáva vozidlá tiež pod obnovenou značkou Mototechna, pod ktorú sústredila ponuku "zánovných" automobilov. Značka AAA AUTO sa podľa štúdie agentúry Ogilvy & Mather umiestnila medzi desiatimi najlepšími českými značkami po novembri 1989. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-poľský investičný fond Abris Capital Partners. Od polovice roka 2016 je spoločnosť AAA AUTO platinovým partnerom Slovenského futbalového zväzu. Verejnosť zvolila spoločnosť i v tomto roku najlepším predajcom ojazdených automobilov v ankete Autobazár roka. |