Bratislava 27. apríla 2016 – Či už si zákazník kupuje nové alebo jazdené auto, počíta s jeho výmenou za ďalšie tri až štyri roky. Tento všeobecný trend potvrdzujú aj štatistiky najväčšej siete autobazárov AAA AUTO, podľa ktorých viac ako 57 % zákazníkov mení svoje vozidlo do 4 rokov.
Z údajov tiež vyplýva, že počet verných zákazníkov, ktorí sa do autozabáru vracajú sa za posledné 4 roky zvýšil o 163 %. Najčastejšie menia vozidlá mladí ľudia vo veku do 30 rokov (12,3 %), ktorí viac podliehajú módnym trendom a častejšie menia svoje preferencie a tiež životný štýl. Naopak zákazníci v strednom veku, teda v rozmedzí 30 až 50 rokov, menia svoje vozidlo v priemere raz za štyri až päť rokov. „Vek zákazníkov má logický vplyv na časový odstup pri výmene auta. Najmladší zákazníci, ktorí si u nás kupujú svoje prvé auto, väčšinou hľadajú čo najlacnejšie auto, nedbajú príliš na jeho výbavu a motorizáciu. Svoje ďalšie vozidlo si potom väčšinou kupujú v priebehu ďalších dvoch rokov. Chcú viac reprezentatívne auto, ktoré zodpovedá aktuálnym módnym trendom a požiadavkám rýchlo sa meniaceho životného štýlu. Zákazníci po tridsiatke už hľadia pri výbere vozidla viac na praktickú stránku a uprednostňujú mladšie vozidlá s nižším nájazdom. Seniori sú zase menej nároční a vďaka menším nájazdom obmieňajú vozidlá menej často“, doplnila generálna riaditeľka Karolína Topolová.
V roku 2015 sa zákazníci do autocentier AAA AUTO vracali najčastejšie pre vozidlá značiek Škoda (27,7 %), Volkswagen (10,1 %) a Ford (9,9 %), zatiaľčo pred štyrmi rokmi bol vedľa stále obľúbených vozidiel Škoda (31,2 %) a Ford (11,7 %) treťou najvyhľadávanejšou značkou Renault (8,9 %) a až potom štvrtý Volkswagen (7,4 %). Medzi najobľúbenejšie modely patrili u verných zákazníkov vozidlá Škoda Octavia a Fabia, VW Passat alebo Ford Focus a Mondeo.
Vývoj vernosti zákazníkov k značkám v rokoch 2011 a 2015
Tak ako v prípade iného druhu tovaru, aj v prípade trhu s ojazdenými vozidlami platí vysoká pravdepodobnosť, že si zákazník v prípade spokojnosti s výrobkom kúpi opäť rovnakú značku.
Spoločnosť AAA AUTO má pobočku v každom kraji a ponúka najširšiu ponuku jazdených vozidiel na trhu. V prevádzke má unikátne Centrum SUV a Terénnych vozidiel v Bratislave, ponúka tiež širokú škálu poistenia a finančných služieb, profesionálny personál a moderné prostredie, zákazník tak na jednom mieste získa všetko, čo k nákupu vozidla potrebuje. Autocentrá AAA AUTO sú otvorené v 13 mestách na Slovensku.
Skupina AAA AUTO pôsobí na trhu už 24 rokov. Prevádzkuje sieť viac ako 40 pobočiek v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku a v Maďarsku. Počas svojej existencie už obslúžila vyše 1,75 mil. zákazníkov. Auditované výnosy skupiny v roku 2014 predstavovali 437 mil. eur., firma predala 63 613 áut. Skupina predá ročne vyše 63 000 vozidiel a je tak najväčším predajcom ojazdených áut v strednej a východnej Európe. Od roku 2012 predáva vozidlá tiež pod obnovenou značkou Mototechna, pod ktorú sústredila ponuku "zánovných" automobilov. Značka AAA AUTO sa podľa štúdie agentúry Ogilvy & Mather umiestnila medzi desiatimi najlepšími českými značkami po novembri 1989. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-poľský investičný fond Abris Capital Partners. |
Kontakt pre médiá: