Na Slovenskom trhu bolo v novembri inzerovaných viac ako 46-tisíc ojazdených vozidiel. Číslo znamená pokles o zhruba tisíc vozidiel v porovnaní s minulým mesiacom. Pri kúpe jazdenky si musia motoristi siahnuť hlbšie do vrecka, i naďalej pokračuje ich mierne zdražovanie. Zdrojom pre štatistiky je kontinuálny monitoring trhu, ktorý zabezpečuje AAA AUTO kombináciou analýzy všetkých dostupných inzerátov, konkurencie a vlastných výkupných aj predajných dát.
Ponuka ojazdených vozidiel sa naprieč jednotlivými slovenskými krajmi výrazne líši. Najviac vozidiel bolo v novembri dostupných v Trenčianskom kraji (12 188) a naopak najmenej v Trnavskom (3 489). Priemerná cena ojazdeného vozidla medzimesačne mierne vzrástla na 14 554 €.
Najpopulárnejším ojazdeným autom je naďalej Škoda Octavia, zmena nastala na druhom mieste. Obľúbený Volkswagen Passat vystriedal jeho menší brat VW Golf. Nemecké značky obsadili aj ďalšie priečky rebríčka. Výrazný a prekvapivý skok zaznamenal Mercedes s modelom C, ktorý sa umiestnil na 6. mieste, pričom v októbri bol na 20. Prvú desiatku predaja uzatvára BMW radu 3.
„Dôvodom tohtoročného trendu nárastu cien ponúkaných áut je stále sa znižujúci vek predávaných áut a tiež ich lepšej výbavy. Ide o postupné omladzovanie a skvalitňovanie trhu,“popisuje generálna riaditeľka AAA Auto Karolína Topolová.
Ojazdené vozidlá majú v priemere najazdených približne 142 456 kilometrov a oproti minulému mesiacu klesol ich vek na 7,3 roka. To je pomerne veľký rozdiel oproti Českej republike, kde je vek jazdeniek v inzerátoch priemerne 9,1 roka, horšie sú na tom i Maďarsko a Poľsko, kde sú ponúkané jazdenky v priemere takmer jedenásťročné.
Automobil
|
Rebríček – november 2016
|
Rebríček – október 2016
|
Škoda Octavia
|
1
|
1
|
Volkswagen Golf
|
2
|
3
|
Škoda Fabia
|
3
|
4
|
Volkswagen Pass
|
4
|
2
|
Audi A6
|
5
|
5
|
Mercedes C
|
6
|
20
|
Škoda Superb
|
7
|
7
|
BMW 5
|
8
|
10
|
Audi A4
|
9
|
6
|
BMW 3
|
10
|
8
|
Skupina AAA AUTO pôsobí na trhu už 24 rokov. Prevádzkuje sieť viac ako 40 pobočiek v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku a v Maďarsku. Počas svojej existencie už obslúžila vyše 1,75 mil. zákazníkov. Auditované výnosy skupiny v roku 2014 predstavovali 437 mil. eur., firma predala 63 613 áut. Skupina predá ročne vyše 63 000 vozidiel a je tak najväčším predajcom ojazdených áut v strednej a východnej Európe. Od roku 2012 predáva vozidlá tiež pod obnovenou značkou Mototechna, pod ktorú sústredila ponuku "zánovných" automobilov. Značka AAA AUTO sa podľa štúdie agentúry Ogilvy & Mather umiestnila medzi desiatimi najlepšími českými značkami po novembri 1989. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-poľský investičný fond Abris Capital Partners. Od polovice roka 2016 je spoločnosť AAA AUTO platinovým partnerom Slovenského futbalového zväzu. |