Medzi jednotlivými slovenskými krajmi sú výrazné rozdiely v dostupnosti ojazdených automobilov.
Bratislava, 6. septembra – Na slovenskom trhu bolo v auguste inzerovaných 38 tisíc ojazdených automobilov. Číslo znamená nárast zhruba o tisíc vozidiel v porovnaní s predchádzajúcim mesiacom. Zdrojom pre štatistiky je kontinuálny monitoring trhu, ktorý zabezpečuje AAA Auto kombináciou analýzy všetkých dostupných autoserverov, konkurencie a vlastných výkupných aj predajných dát. Naďalej platí, že o jazdenky pretrváva silný záujem.
Trio najpopulárnejších ojazdených automobilov zostáva nezmenené. Škoda Octavia, Škoda Fabia a Volkswagen Passat kraľovali rebríčku obľúbenosti aj počas augusta. Nákup jazdenky sa finančne vyplatí, priemerná cena sa medzimesačne znížila o viac než päť percent na 13 192 eur.
Ponuka automobilov sa naprieč jednotlivými slovenskými krajmi výrazne líši – najviac jazdeniek bolo dostupných v Trenčianskom kraji (8 500) a najmenej v Trnavskom (2 859). Dokopy si mohli Slováci v auguste vyberať spomedzi 38 tisíc vozidiel. Ponuka sa tak oproti júlu rozšírila zhruba o tisíc automobilov.
„Klesajúca cena automobilov zvyšuje ochotu ľudí investovať vyššie sumy do kúpy automobilov. Platí, že dlhodobo rastie záujem o nákup ojazdeného automobilu. Slováci si môžu takýto nákup dovoliť aj vďaka širokým možnostiam financovania či špeciálnym bonusom v prípade protiúčtu, ak u nás zákazník predá vozidlo a zároveň si vyberie iné z našej ponuky,“ popisuje generálna riaditeľka AAA Auto Karolína Topolová.
Ojazdené vozidlá majú v priemere najazdených zhruba 147 tisíc kilometrov a priemerný vek 8,1 roka.
Prevahu v rebríčku popularity majú nemecké značky nasledované českými výrobcami:
Automobil
|
Rebríček – august 2016 |
Rebríček – júl 2016
|
Škoda Octavia
|
1
|
1
|
Škoda Fabia
|
2
|
2
|
Volkswagen Passat
|
3
|
3
|
Volkswagen Golf
|
4
|
4
|
Škoda Superb
|
5
|
7
|
BMW 5
|
6
|
12
|
BMW 3
|
7
|
6
|
Audi A4
|
8
|
5
|
Ford Focus
|
9
|
8
|
Opel Astra
|
10
|
11
|
pôsobí na trhu už 24 rokov. Prevádzkuje sieť viac ako 40 pobočiek v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku a v Maďarsku. Počas svojej existencie už obslúžila vyše 1,75 mil. zákazníkov. Auditované výnosy skupiny v roku 2014 predstavovali 437 mil. eur., firma predala 63 613 áut. Skupina predá ročne vyše 63 000 vozidiel a je tak najväčším predajcom ojazdených áut v strednej a východnej Európe. Od roku 2012 predáva vozidlá tiež pod obnovenou značkou Mototechna, pod ktorú sústredila ponuku "zánovných" automobilov. Značka AAA AUTO sa podľa štúdie agentúry Ogilvy & Mather umiestnila medzi desiatimi najlepšími českými značkami po novembri 1989. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-poľský investičný fond Abris Capital Partners. |