Skupina AAA AUTO predala v roku 2016 69 000 áut. Najobľúbenejšia je Škoda Fabia

Na Slovensku je spoločnosť v prvých troch kvartáloch druhým najväčším predajcom áut po Škoda Auto.

Skupina AAA AUTO dosiahla s 69 000 predanými automobilmi nový „pokrízový“ rekord a  priblížila sa číslam z roku 2007, kedy tesne pred nástupom celosvetovej recesie predala 80 000 áut. Behom prvých deviatich mesiacov predalo štrnásť slovenských pobočiek takmer rovnaký počet osobných vozidiel ako Škoda Auto, ktorá predala len o 341 áut viac a na Slovensku dlhodobo vedie v predajoch nových vozidiel. AAA AUTO sa tak s 12 422 predanými vozidlami stalo druhým najväčším predajcom na Slovensku.
 
Podobný úspech dosiahla spoločnosť i v Českej republike. Za prvých jedenásť mesiacov roku 2016 predala 41 000 áut a stala sa tak druhým najväčším predajcom osobných vozidiel po Škoda Auto, ktorá predala v Čechách viac ako 75 000 áut. „Škodovky, konkrétne modely Fabia a Octavia patria medzi tie najobľúbenejšie i v našich autocentrách na Slovensku a v Čechách. Kým na Slovensku vedie Fabia a Octavia je druhá, v Čechách je poradie obrátené. Na treťom mieste je Volkswagen s modelom Passat a na štvrtom Golf,“ komentuje preferencie zákazníkov generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová a dodáva: „na základe našich predajných štatistík sme vytvorili najobľúbenejšie auto Slovákov roku 2016. Je ním hatchback Škoda Fabia, striebornej farby, s manuálnou prevodovkou a objemom motora 1.2, ktorý jazdí na benzín.“
 
Zo značiek vedie na Slovensku Škoda s 22,2 % podielom na predajoch, nasleduje ju Volkswagen s 9,4 % a Ford s 6,8 %. Rovnaké poradie je i v obľube značiek v Čechách. Výrazne menšiemu záujmu sa Škodovky tešia v Poľsku, s 7,1 % sú až na štvrtom mieste. Prvú priečku obsadzuje značka Ford (10,1 %), druhú rovnako ako na Slovensku a v Čechách Volkswagen (9,3 %) a tretiu Opel (9 %). Ani v Maďarsku Škodovky netiahnu, nedostali sa ani do prvej päťky. Maďari preferujú značky Opel (13,8 %), Suzuky (11,4 %), Ford (9,9 %) a na štvrtom mieste Volkswagen (9,9 %).
 

Najpredávanejšie modely áut v roku 2016

 
Slovensko
 
Česká republika
 
Poľsko
 
Maďarsko
 
1.
Škoda Fabia 
9,4 %
Škoda Octavia 
10,7 %
Škoda Fabia 
4,1 %
Opel Astra
6,9 %
2.
Škoda Octavia 
8,2 %
Škoda Fabia 
10,6 %
Opel Astra
3,8 %
Suzuki Swift
6,2 %
3.
Volkswagen Passat
2,8 %
Volkswagen Passat
3,9 %
Škoda Octavia
2,9 %
Ford Focus
3,7 %
4.
Volkswagen Golf
2,7 %
Ford Focus
3,1 %
Volkswagen Passat
2,8 %
Volkswagen Passat
2,7 %
5.
Ford Focus
2,2 %
Ford Mondeo
2,5 %
Volkswagen Golf
2,7 %
Volkswagen Golf
2,3 %
 

Najpredávanejším typom karosérie je i naďalej hatchback. Na Slovensku sa ich predá až 41 %. Najmenší podiel predajov tvoria hatchbacky v Čechách (33,7 %), najväčší v Maďarsku (47,9 %), kde sa na druhom mieste zabýval sedan, v ostatných krajinách to je combi. V štatistikách predajov sa prejavila i narastajúca obľuba SUV áut, na Slovensku dosahujú 11,2 % predaných vozidiel a v Čechách 11,3 %. V Poľsku je na treťom mieste sedan a v Maďarsku combi.

Vo všetkých krajinách skupiny, teda na Slovensku, v Čechách, Poľsku a Maďarsku, vedú automobily jazdiace na benzín. Akurát v Čechách a na Slovensku je rozdiel medzi benzínovými (51,1 % na Slovensku a 53 % v Čechách) a naftovými motormi (48,7 % na Slovensku a 46,8 % v Čechách) menej výrazný. Celý región preferuje jednoznačne manuálnu prevodovku pred automatom. Jej obľuba sa pohybuje okolo 90 %. Autá s náhonom na všetky štyri kolesá tvoria v regióne len 11 % predaných vozidiel. Najvyšší podiel tvorili na Slovensku (11,5 %).
 
„Dlhodobý nárast predajov súvisí so zlepšujúcou sa ekonomickou situáciou a tým sa zvyšujúcou kúpnou silou obyvateľstva. Ľudia zároveň kladú vyšší dôraz na bezpečnosť, takže sú ochotní investovať do automobilov viac ako v minulosti. Zákazníci v tomto roku utratili za automobil v priemere 6 454,8 €. Priplatiť si za lepší automobil im umožňujú i rôzne finančné produkty, ktoré im trh ponúka,“ vysvetľuje situáciu Topolová.
  

 

logo loptapôsobí na trhu už 25 rokov. Prevádzkuje sieť viac ako 40 pobočiek v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku a v Maďarsku. Počas svojej existencie už obslúžila vyše 1,9 mil. zákazníkov. Skupina predá ročne takmer 70 000 vozidiel a je tak najväčším predajcom ojazdených áut v strednej a východnej Európe. Predáva tiž zánovné vozidlá pod obnovenou značkou Mototechna, pod ktorú sústredila ponuku "zánovných" automobilov. Verejnosť zvolila spoločnosť už druhý krát najlepším predajcom ojazdených automobilov v ankete Autobazár roka 2016. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-poľský investičný fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna sú oficiálnym partnerom Slovenského futbalového zväzu.


  




Vážime si vášho
súkromie

Aby pre vás bolo prezeranie našich stránok čo najpohodlnejšie, využívame súbory cookies. Cookies nám slúžia na zlepšovanie našich služieb a zároveň vám vďaka nim dokážeme lepšie ponúknuť obsah, ktorý pre vás môže byť zaujímavý a užitočný.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 0 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
Google hodnotenie   4,5
Najlepšie hodnotený
predajca ojazdených vozidiel
na Slovensku.

S priemerným hodnotením
zákazníkov všetkých našich
pobočiek 4,5 hviezdičky.