Predaj ojazdených vozidiel sa na Slovensku rozhýbal. Podľa siete autobazárov AAA Auto, predaj áut medziročne stúpol až o 25 percent, čo je takmer o desať percent viac ako v Česku. "Zákazníci prestali hovoriť o kríze a začali prehodnocovať svoje spotrebiteľské správanie. Dokonca sa nezameriavajú len na cenu, ale i na kvalitu," komentuje Dana Pavlousková, PR manažérka spoločnosti. Konkurenčná sieť autobazárov, spoločnosť Darex, rovnako potvrdzuje stúpajúci záujem o ojazdené vozidlá. No podľa hovorcu firmy Petra Plevača celkový nárast na tento rok je len mierny. "Rátali sme so vzostupom až desať percent. Teraz to vyzerá na tých päť. Ale uvidíme, júl sa zatiaľ vyvíja celkom sľubne," uzatvára.
Nitra, Bystrica a Žilina
Len v prvom polroku tohto roka brány autobázarov AAA Auto na Slovensku opustilo šesťtisíc vozidiel. Najvyššie medziročné nárasty zaregistrovali predajné skupiny v Nitre, Banskej Bystrici a Žiline. Zvýšil sa predaj luxusných vozidiel, kabrioletov a dokonca i štvorkoliek. "No najpredávanejšími automobilmi už tradične boli škodovky a vozidlá značiek Renault, Peugeot, Ford a Volkswagen," dopĺňa Dana Pavlousková. Päťpercentný rast predaja spoločnosť očakáva i v blízkej budúcnosti. "Naše odhady na tento rok sú veľmi konzervatívne," uzatvára PR manažérka AAA Auto. Čoraz viac zákazníkov pri kúpe ojazdeného auta podľa autobazárov naráža na opatrnejší prístup lízingových spoločností pri poskytovaní úverov.
Obozretnejšie k zákazníkom
"Boli by sme určite schopní predávať o päťdesiat percent viac áut, v dôsledku krízy však množstvo lízingových spoločností obmedzilo poskytovanie úverov," vysvetľuje Petr Plevač.