19.9.2007 Hospodárske noviny: Firma obchodujúca s ojazdenými autami chce expandovať na Balkán aj do Ruska.
Spoločnosť AAA Auto obchodujúca s ojazdenými autami ohlásila na Slovensku otvorenie troch nových pobočiek. K sieti ôsmich predajní pribudnú do konca tohto roka nové autobazáry v Bratislave, Poprade a Košiciach.
V prvom polroku 2007 spoločnosť evidovala na Slovensku obrat viac ako 1,6 miliardy korún, čo je zhruba o 67 percent viac v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. V predaných kusoch ojazdených vozidiel táto suma predstavuje približne osem a pol tisíca áut.
Priestor na trhu je
Ďalšiu možnosť rastu u nás má skupine AAA Auto Group zabezpečiť 16-percentný podiel na trhu, ktorý spoločnosť evidovala vlani. Narastajúci trhový podiel v tomto roku môže firme, podľa predsedu predstavenstva spoločnosti Anthonyho Jamesa Dennyho, zaistiť aj franchisingová spolupráca s niektorými predajnými sieťami na Slovensku. Akvizície v ďalšom období vedenie spoločnosti nepotvrdilo, ale ani nevyvrátilo. “Zaoberáme sa niektorými predajnými sieťami nielen na Slovensku,” odpovedal na otázku o prípadnom skupovaní konkurenčných predajcov Denny.
Napriek takmer trojročnému pôsobeniu na Slovensku, spoločnosť nevidí náš trh ako obsadený. “V súčasnosti sa prostredníctvom menších pobočiek spoliehame na malé mestá, v ktorých zaznamenáva nárast v predaji,” tvrdí Marián Broskovič, hlavný manažér spoločnosti pre Slovensko.
Smer východ
Fragmentované trhy východnej Európy sú ďalším cieľom skupiny obchodujúcej s ojazdenými autami AAA Auto Group. V najbližších troch rokoch sa chce spoločnosť zamerať na trhy v Srbsku, Bulharsku, na Ukrajine či v Rusku. Na rozširovanie majú poslúžiť štvorpercentné kapitálové výdavky z celkových príjmov firmy, ktoré sa vlani vyšplhali takmer na 13 miliárd korún. Pri budúcom rozširovaní sa skupina AAA Auto spolieha aj na svoj nedávny vstup na burzu. Spoločnosť AAA Auto ako druhý obchodník s ojazdenými autami na svete ponúkla na verejné obchodovanie na pražskej a budapeštianskej burze 19 a pol milióna svojich akcií. Potvrdenie trhovej pozície svojich autobazárov firma očakáva aj v súvislosti s vyhratým súdnym sporom, so spoločnosťou Darex, o používaní ochrannej známky AAA.