Bezpečnostné prvky a prvky výbavy, ktoré sa ešte v roku 2008 radili k nadštandardnej výbave, boli v roku 2014 medzi bežnou v predávaných ojazdených vozidiel. Klimatizáciu malo vo výbave 83 percent predaných áut oproti 49 percentám v roku 2008.
"Nakoľko ľudia trávia v automobiloch cez deň veľa času, pozorujeme, že naši zákazníci majú častejšie záujem o autá s bohatšou výbavou ako pred niekoľkými rokmi," uvádza Karolína Topolová, generálna riaditeľka spoločnosti AAA AUTO.
Prvkom, ktorý zaznamenal najvýraznejší nárast, bol tempomat, ktorý sa v minulom roku nachádzal v 38 percentách predaných vozidiel v porovnaní so siedmimi percentami v roku 2008. Zo štatistík ďalej vyplýva, že zatiaľ čo požiadavky na výbavu automobilov sa zvyšovali, preferencie ohľadne značiek sa zmenili len minimálne. Už v roku 2008 bola najpredávanejším ojazdeným autom Škoda Fabia s necelými pernástimi percentami, nasledovali ju Škoda Felícia a Škoda Octavia.
V roku 2014 bolo zo všetkých predaných ojazdených vozidiel najviac Fabií s 10,98 percent, Octavií bolo predaných len o dve desatiny percenta menej a na treťom mieste sa umiestnil VW Passat, ktorý bol v roku 2008 až na trinástom mieste.
"Fabie a Octavie patria dlhodobo k jasným bestsellerom, a preto je aj automobilka neotrasiteľnou jednotkou v ročných predajoch s takmer 30-percentným podielom. Nasledujú značky Volkswagen s deviatimi percentami a Ford s 8,5 percentami, ktoré bodujú s modelmi Golf a Passat, resp. Focus a Mondeo," komentuje predaje jednotlivých značiek za rok 2014 Karolína Topolová.