Autobazáre predávali tak ako vlani. Teraz i zarobili

Bratislava - Predaj nových áut padol, predajcovia ojazdených však na tom nie sú až tak zle. Dokazujú to výsledky českej skupiny AAA Auto.
Ceny už nestiahnu Jej čistý zisk za prvý polrok narástol o 232 percent, a to aj napriek tomu, že predaj medziročne klesol o niečo viac ako tri percentá. Zarobila tak viac ako dva milióny eur. „Dôvodom sú vyššie marže, ktoré pri hrubom zisku dosiahli úroveň 25,8 percenta,“ hodnotí pre HN junior analytik spoločnosti Cyrrus Jan Roh. Z toho vyplýva, že v tomto roku sa predal skoro rovnaký počet áut ako vlani s tým rozdielom, že autobazáre tentokrát na ich predaji aj zarobili.
Trh ojazdených áut na Slovensku bol najviac zasiahnutý v minulom roku, najmä vplyvom krízy, ako aj pre šrotovné, ktoré bolo upriamené na kúpu nových áut.
To obrovským spôsobom zatlačilo na nižšie ceny jazdených áut, ktoré sa často predávali s minimálnymi či žiadnymi maržami. „Polročné predaje sa veľmi porovnávať nedajú, na trhu bola nákupná horúčka kvôli šrotovnému,“ hovorí nám Petr Plevač z Darexu.
Ako sa zhodujú, ceny sa už „nescvrknú“. Nie je podľa nich totiž kam a nie je na to ani dôvod. „Ceny sa už dlhodobo nachádzajú na svojom historickom minime, preto nemožno očakávať príliš veľké zmeny,“ tvrdí pre HN viceprezidentka
AAA Auto Karolína Topolová. Je to však spôsobené aj tým, že predajcovia majú zásoby stále relatívne nízke, preto nie je čo vypredávať. „Už je cítiť nárast cien automobilov. My v súčasnosti máme dokonca ich nedostatok,“ hodnotí Plevač a ako priznáva, od začiatku roka mohli predať asi o desať percent menej vozidiel ako vlani.
Ako sa vyvíjal predaj ojazdených áut na Slovensku v rámci
AAA Auto nám skupina nepovedala, keďže tieto čísla plánuje uverejniť až na konci tohto mesiaca. Viceprezidentka Topolová však uviedla, že predaj za prvý polrok bol u nás o niekoľko percent nižší ako vlani, pričom lepší bol práve v druhom štvrťroku. Predaj podľa autobazárov stále ukazoval, že pri kúpe auta sú zákazníci stále dosť opatrní.
Budúcnosť je neistá Výhľad do budúcnosti autobazáre komentovať nechcú. Napríklad
AAA Auto v tomto prvom polroku predalo takmer 19-tisíc áut, záujem v ďalších mesiacoch však vidia neistý. Lepší druhý polrok neočakávajú ani analytici.




Vážime si vášho
súkromie

Súbory cookie sa používajú na ukladanie vašich nastavení a preferencií, analýzu prevádzky na našich stránkach, zabezpečenie funkcií sociálnych médií a personalizáciu obsahu a reklám. Informácie o používaní našich stránok zdieľame aj s našimi partnermi z oblasti sociálnych médií, reklamy a analýzy. Udeľujete svoj súhlas spoločnosti AUTOCENTRUM AAA AUTO a.s. Viac informácií nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 0 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
Google hodnotenie   4,5
Najlepšie hodnotený
predajca ojazdených vozidiel
na Slovensku.

S priemerným hodnotením
zákazníkov všetkých našich
pobočiek 4,5 hviezdičky.