K vývoju cien ropy sa v správach RSTV vyjadril aj Robert Kowalski, manažér AAA AUTO pre Slovensko.
Janette Štefánková, moderátorka: „Cena ropy prvýkrát v tomto roku stúpla nad šesťdesiat amerických dolárov. Pol roka pritom neustále klesala, čo vidíte aj na grafe. No a zdá sa, že nižšia cena ropy mení aj návyky spotrebiteľov. Napriek tomu, že nafta je stále o desať centov lacnejšia ako benzín, skúsenosti predajcov dokazujú, že stále viac Slovákov si kupuje auto s benzínovým motorom.“
Marek Zgalinovič, redaktor: „Pri pohľade na ceny pohonných látok by sa mohlo zdať, že kúpiť si auto na benzín je hlúposť. Stále viac ľudí si však myslí opak. Podľa Zväzu automobilového priemyslu z áut, ktoré vlani pribudli na našich cestách, bolo päťdesiattri percent benzínových a štyridsaťšesť percent naftových. Medziročne však výrazne viac rastie práve záujem o benzín.“
Pavol Prepiak, viceprezident Zväzu automobilového priemyslu: „Zákazníci možno pochopili, že nakoniec keď spočítame prevádzku auta po nejakom časovom období aj s nejakými povedzme vážnejšími opravami v prípade dieselových motorov, ako sú nákladné výmeny trysiek a podobne, tak sa nedostanem až k tak veľkej výhode v tom dieseli.“
Marek Zgalinovič: „Automobilky totiž dostali benzínové motory na takú úroveň, že najmä pri kratších trasách je spotreba porovnateľná. Diesle sú tak stále výhodnejšie pre ľudí, ktorí prejazdia ročne viac ako tridsaťtisíc kilometrov.“
Pavol Prepiak: „To podvedomie ľudí, že to vždycky musí byť o niekoľko litrov vyššia spotreba na porovnateľnom aute, čo sa týka výkonových parametrov, tá už je prekonaná.“
Marek Zgalinovič: „Trend preklápania záujmu zákazníkov smerom k benzínu platí aj pri autách z druhej ruky. Toto je podľa zákazníkov najväčšieho slovenského predajcu jazdeniek ideálne auto. Má tri až päť rokov, je kombi a hlavne jazdí na benzín.“
Robert Kowalski, manažér AAA auto pre Slovensko (preklad z češtiny): „Benzín tak po dlhej dobe prekonal v predaji naftové motory, ktoré po dlhú dobu ovládali trh. My to pripisujeme klesajúcemu trendu cien pohonných hmôt súvisiacich s prepadom cien ropy na svetových trhoch.“
Marek Zgalinovič: „Aj najväčší slovenský výrobca áut bratislavský Volkswagen tvrdí, že u zákazníkov má prednosť benzínový motor.“
Vladimír Machalík, hovorca Volkswagenu Slovakia: „Vozidlá, ktoré vyrábame pre čínsky trh, majú až deväťdesiatpäť percent práve benzínový motor a napríklad aj do USA vyvážame vozidlá z troch štvrtín práve s benzínovým pohonom.“
Marek Zgalinovič: „Napríklad malé mestské vozidlá bratislavská automobilka v dieselovej verzii nevyrába vôbec.“
Celú reportáž nájdete v archíve RSTV.