Test: Jazdený VW Tiguan - dostupné SUV, ktoré si drží hodnotu

Život druhej generácie Volkswagen Tiguan sa postupne blíži ku koncu. V budúcom roku nemecký koncern predstaví jeho ďalšie pokračovanie. Na trhu s jazdenými autami je Tiguan zaujímavou voľbou. Prvé kusy zo začiatku výroby síce už stihli zlacnieť, no stále sa držia pomerne vysoko. Pozrite si, ako vyzerá Tiguan vyrobený v roku 2016.

Test jazdeného Tiguanu vznikol v spolupráci so spoločnosťou AAA AUTO. VW Tiguan existuje v dvoch generáciách. Prvá z nich sa vyrábala v rokoch 2007 až 2017. Ide o verziu, ktorej dizajn je teda približne 13 rokov starý.

Druhá generácia bola predstavená na autosalóne vo Frankfurte v roku 2015. Jej výroba prebieha od roku 2016 až do súčasnosti. Vozidlo stojí na modulárnej platforme MQB, o ktorú sa delí s veľkým počtom koncernových modelov.

VW tento model vyrába v Nemecku, Mexiku, Indii, Malajzii, Alžírsku a v Indonézii. Ide o globálne najúspešnejší model značky. To predznamenáva širokú ponuku na trhu s jazdenými autami. Nárazové testy EuroNCAP automobil absolvoval v roku 2016 so ziskom plného počtu piatich hviezdičiek.

 

 

Motorová ponuka je široká, nafty sa báť netreba

Na trhu s jazdenými autami je Tiguan so širokou ponukou motorov. Benzínové agregáty reprezentujú štvorvalce 1,4 TSI, 1,5 TSI a 2,0 TSI. 1,4-litrový štvorvalec bol vo výrobe do augusta 2018, keď ho nahradil nový motor 1,5 TSI.

Staršia pohonná jednotka sa najmä vo svojich začiatkoch preslávila problémami s rozvodovou reťazou. Tiguan verziu s reťazou nepoužíval, pod kapotou mal rozvodový remeň.

Agregát 1,4 TSI sa vyznačuje priaznivou spotrebou, ktorá má hodnotu približne 6,5 litra na 100 km. Jeho výkon sa pohybuje od 125 do 150 koní. Preplňovaná pohonná jednotka disponuje aj systémom vypínania dvoch valcov pri jej nízkom zaťažení. Tiguan druhej generácie s týmto motorom v súčasnosti predstavuje najdostupnejši­u voľbu.

S jazdným prejavom nového motora 1,5 TSI sme však vo všeobecnosti spokojnejší. Táto pohonná jednotka sa v Tiguane objavuje až od septembra 2018. To znamená, že v bazároch je takto vybavené SUV drahšie.

1,5-litrové TSI disponuje výkonmi 130 alebo 150 koní. Motor je taktiež vybavený technológiou vypínania dvoch valcov. Tiguan s týmto motorom je v bazároch ponúkaný stále ako zánovné auto a jeho cena presahuje hranicu 22-tisíc eur.

Dvojlitrový štvorvalec TSI mal do augusta 2018 výkony 180 a 220 koní. Od tohto dátumu v oboch prípadoch zosilnel o 10 konských síl. Motor sa vyznačuje najmä vyššou spotrebou benzínu.

V rámci naftových motorov má Tiguan len jednu voľbu. Je ňou dvojlitrové TDI naladené na viacero výkonov. V každom prípade však táto pohonná jednotka spĺňa emisnú normu Euro 6. Obavy z možného zákazu vjazdu do vybraných miest preto nie sú na mieste.

Naftový Tiguan druhej generácie je od začiatku vybavený systémom selektívnej katalytickej redukcie. To znamená, že vodič musí okrem benzínu tankovať aj roztok močoviny, ktorý sa vstrekuje do výfukového potrubia, kde znižuje emisie.

Jindřich Topol, regionálny manažér výkupu siete autocentier AAA AUTO, o VW Tiguan: „Druhá generácia Tiguanu pred štyrmi rokmi naviazala na úspešného predchodcu a priniesla pokrok v oblasti designu, priestoru a hlavne technológií. Okrem toho už mohla mať aj sedem sedadiel, a to vo verzii Allspace, ktorá je mimochodom v bazároch aj napriek vyššej cene veľmi žiadaným zánovným ojazdeným autom. Zatiaľ, čo v európskom meradle je Tiguan bestsellerom, v našich končinách mu na ceste k ovládnutiu segmentu kompaktných SUV stála nie len Škoda Kodiaq, Karoq, ale tiež Hyundai Tucson. Oproti ním sa Tiguan pasuje do role prémiovejšieho modelu. Tomu zodpovedá fakt, že viac ako polovica ojazdených áut má automatickú prevodovku a pohon všetkých štyroch kolies. Na takú špecifikáciu s rozumným nájazdom budete potrebovať aspoň 25-tisíc eur.“

Výkon motora sa pohybuje od 115 do 240 koní v prípade biturbo verzie. Práve naftové Tiguany majú na trhu s jazdenými autami najvyšší počet najazdených kilometrov. Tiguan však v porovnaní napríklad s modelom Passat nie je využívaný na hltanie veľkých porcií kilometrov. Pri vyššom počte najazdených kilometrov sa v prípade 2,0 TDI môžu objavovať problémy so vstrekovačmi, s turbom alebo s filtrom pevných častíc. Problémy sa vyskytnú zvyčajne vtedy, ak predchádzajúci majiteľ využíval automobil najmä v meste a na krátkych trasách.

Problematický automat a softvér

V bazároch nájdete Tiguan druhej generácie s manuálnou aj automatickou prevodovkou. Manuál má 6 stupňov, automat 6 alebo 7. Dvojspojkový automat DSG so 6-stupňami využíval len 1,4-litrový motor TSI. Zvyšok motorovej ponuky využíval a stále využíva 7-stupňový automat.

Ak si chcete kúpiť jazdený Tiguan s automatickou prevodovkou, mali by ste sa mať na pozore. Automat sa najmä v prvých rokoch výroby vyznačoval trhaným rozjazdom. VW to často riešil jeho výmenou v rámci záruky. Manuálna prevodovka funguje bez častejších problémov. Tiguan s manuálom je v bazároch zároveň lacnejší.

Tiguan zvykne mať problémy so softvérom informačno-zábavného systému. Majitelia hlásia problémy s prechodom z denného na nočný režim. K zmene v niektorých prípadoch vôbec nedôjde. V niektorých prípadoch štrajkuje navigácia. Tieto nedostatky sa dajú v servisoch vyriešiť nahraním nového softvéru do riadiacej jednotky.

 

 

Zhodnotenie a ceny

VW Tiguan je úplne normálne a príjemné SUV, ktoré nesprevádzajú závažné poruchy a nedostatky. Dizajn je stále atraktívny a keďže je druhá generácia stále v predaji, pred susedmi sa môžete tváriť, že ste si kúpili nové auto.

Na palube môžete nájsť mnohé moderné prvky výbavy ako napríklad adaptívny tempomat, Bluetooth alebo systém na udržanie vozidla v jazdnom pruhu. Problémom je fakt, že vo väčšine prípadov ide o príplatkovú výbavu a mnohé kusy ňou vybavené nie sú.

Keďže ide o globálne najobľúbenejší model automobilky VW, ponuka jazdených Tiguanov je široká. Vysokú výbavu majú najmä kusy dovezené z Nemecka. Tiguan je však špecialista na udržanie hodnoty. Jeho cena klesá len pomaly, konkurenčné modely sú v bazároch lacnejšie. Napríklad Hyundai Tucson je približne o 2-tisíc eur lacnejší.

Najlacnejšie kusy v súčasnosti stoja približne 16-tisíc eur. V ponuke aktuálne nie je problém nájsť aj verzie s počtom najazdených kilometrov nižším ako 100-tisíc so zaznamenanou históriou auta. Nový Tiguan v základnej výbave stojí necelých 23-tisíc.

Motor Výroba Výkon (kw/k) Krútiaci moment (Nm) Emisná norma
1,4 TSI 06/2016–08/2018 92/125 200 Euro 6
1,4 TSI 06/2016–08/2018 110/150 250 Euro 6
1,5 TSI od 01/2019 96/130 220 Euro 6d-TEMP
1,5 TSI od 10/2018 110/150 250 Euro 6d-TEMP
2,0 TSI 01/2016–08/2018 132/180 320 Euro 6
2,0 TSI 10/2016–08/2018 162/220 350 Euro 6
2,0 TSI od 01/2019 140/190 320 Euro 6d-TEMP-EVAP
2,0 TSI od 12/2018 169/230 350 Euro 6d-TEMP-EVAP
2,0 TDI 06/2016–08/2018 85/115 320 Euro 6
2,0 TDI 01/2016–08/2018 110/150 340 Euro 6
2,0 TDI 01/2016–08/2018 140/190 400 Euro 6
2,0 BiTDI 10/2016–08/2018 176/240 500 Euro 6
2,0 TDI od 01/2019 85/115 320 Euro 6d-TEMP
2,0 TDI od 10/2018 110/150 340 Euro 6d-TEMP
2,0 TDI od 12/2018 140/190 400 Euro 6d-TEMP
2,0 BiTDI od 01/2019 176/240 500 Euro 6d-TEMP


Celý článok aj s video testom nájdete na tomto odkaze:
https://auto.pravda.sk/testy/clanok/544013-test-jazdeny-vw-tiguan-specialista-na-udrzanie-hodnoty/

 




Vážime si vášho
súkromie

Súbory cookie sa používajú na ukladanie vašich nastavení a preferencií, analýzu prevádzky na našich stránkach, zabezpečenie funkcií sociálnych médií a personalizáciu obsahu a reklám. Informácie o používaní našich stránok zdieľame aj s našimi partnermi z oblasti sociálnych médií, reklamy a analýzy. Udeľujete svoj súhlas spoločnosti AUTOCENTRUM AAA AUTO a.s. Viac informácií nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 0 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
Google hodnotenie   4,5
Najlepšie hodnotený
predajca ojazdených vozidiel
na Slovensku.

S priemerným hodnotením
zákazníkov všetkých našich
pobočiek 4,5 hviezdičky.