Ženy tvoria každý rok čoraz väčšiu nákupnú silu v autocentrách AAA AUTO, čo dokazujú aj každoročné štatistiky. Predajca preto spracoval predajné štatistiky za rok 2014 a aktuálny rok 2015 a pripravil tak zaujímavé porovnanie. Pobočka v Trnave bola otvorená začiatkom mája 2015, preto nebol do porovnaní zahrnutý Trnavský kraj.
Pokiaľ si Bratislavský kraj udrží svoje tempo, zostane podľa zdrojov predajcu jednoznačným víťazom aj v roku 2015. Trenčiansky kraj prekvapil 2% nárastom zákazníčok a Nitriansky zatiaľ zaznamenal takmer 4% pokles oproti minulému roku, čo ho radí na 3. miesto. Takmer o 1 % menej Banskobystričaniek tento rok nakúpilo ojazdené vozidlá, kraj tak skončil na 4. mieste. Žilinský kraj skončil na piatej priečke a štatistiku spolu a bez zmeny uzatvárajú Košický a Prešovský kraj.
„Ako sa ukázalo už v minulosti, ženy majú v súčasnosti na výber auta veľký vplyv, a to aj keď nakupujú spolu s partnerom. Nezaujíma ich už len farba a celkový vzhľad. Zatiaľ čo pre mužov predstavuje automobil viac srdcovú záležitosť, ženy v ňom vidia hlavne praktického pomocníka na každý deň. Podiel žien medzi zákazníkmi pravidelne stúpa už niekoľko posledných rokov“ komentuje výsledky generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová.
Z vlastností uprednostňuje až tretina žien praktickú stránku auta pred komfortom a až treťou bezpečnosťou. Naopak v dostupnej výbave automobilu považuje nežné pohlavie bezpečnosť za najdôležitejšiu. Začiatkom roku 2015 tvorili ženy až 32 % zákazníkov, ktorí si zakúpili hatchback, a prekvapivo až takmer 26 % z predaných pick-upov patrí ženám, čo potvrdzuje preferenciu užitočnosti auta.
Celý článok nájdete tu.