Podvodné praktiky pri predaji ojazdených áut pokračujú. V inzercii sa začali objavovať vodou znehodnotené vozidlá, ktoré na Slovensko dovážajú zo zahraničia. Odborníci varujú, že prípadov môže byť viac.
Andrea MAČOŠKOVÁ, redaktorka: Trend dovozu ojazdených vozidiel sa ustavične zvyšuje. Už niekoľkokrát sme upozorňovali na takzvané ojazdeniny so stočenými kilometrami. Len vlani sa na Slovensko doviezlo viac ako 50 tisíc vozidiel.
Ján PRIBULA, Zväzu automobilového priemyslu: Každý dovoz jazdených vozidiel znamená, že sa zhoršuje situácia na cestách, pretože keby sa obnovoval vozidlový park len novými vozidlami, tak samozrejme tá situácia z hľadiska bezpečnosti na cestách, aj z hľadiska emisných hodnôt, tak by bola tá situácia priaznivejšia.
Andrea MAČOŠKOVÁ, redaktorka: Väčšina importov pochádza práve z Nemecka a Francúzska, ktoré v minulých dňoch sužovali rekordné povodne. Riziko dovozu zaplavených vozidiel zo zahraničia sa už dostáva aj na trh s jazdenkami u nás na Slovensku. Autobazáre preto zvyšujú bezpečnosť výkupu vozidiel, ako aj sprísňujú kontroly.
Lukáš SVAČINA, manažér autobazár: Samozrejme sa stretli i s tým, že u nás v autocentre sa nám snažil niekto predať vytopené vozidlo, ale vďaka našej dôkladnej kontrole napríklad toho, kde vozidlo jazdilo, napríklad či nie sú zbytky nánosov bahna na ťažko dostupných miestach, ako...
Andrea MAČOŠKOVÁ, redaktorka: Môžeme si to ukázať, tie ťažko dostupné?
Lukáš SVAČINA, manažér autobazár: Keď dáte dole tesnenie z dverí, tak samozrejme po vytopení je vidieť zbytok bahna alebo akýkoľvek nános bahna pod tesnením pri dverách. Poprípade kontrolujeme zvýšenú koróziu v batožinovom priestore, kde po vytopení je vidieť krásne začínajú koróziu, ktorej sa nedá zbaviť. A ďalším bodom kontroly okrem tesnenia pri dverách a v batožinovom priestore býva prístrojová doska, kam sa tiež ťažko dostať a zbytok nánosov bahna tam taktiež sú viditeľné, pokiaľ vozidlo bolo vytopené.
Martin BABULIC, riaditeľ autoporadca.sk: Hlavný problém je ten, že časté elektronické poruchy, ktoré sú dôsledkom toho, že skorodovali určité kontakty, môžu viesť k tomu, že auto bude vo veľmi krátkej dobe nefunkčné. Keď vás presviedča predávajúci o niečom inom, väčšinou je to len preto, aby uzavrel dobrý obchod.
Lukáš SVAČINA, manažér autobazár: Vzhľadom na túto situáciu sa dá očakávať, že inzertné servery budú v súčasnú chvíľu plné vytopených áut.
Martin BABULIC, riaditeľ autoporadca.sk: Klient by mal trvať na tom, aby v zmluve bola výhrada, ktorá hovorí o tom, že ako náhle auto bolo zaplavené a je to preukázateľne dokázané, klient má nárok na odstúpenie od zmluvy a vrátenie celej sumy peňazí.
Nájdete na stránkach archívu TV Markíza.