Prečo kúpiť |
---|
Trvanlivá karoséria Nízka spotreba Dobrý vnútorný priestor Originálny vzhľad Kvalitné spracovanie |
O vozidle
Audi A2 patrí medzi komerčne neúspešné, ale veľmi revolučné automobily. Pritom je to veľmi kvalitný a pozoruhodný automobil, zákazníci ho jednoducho v čase jeho aktívneho modelového života nekupovali kvôli príliš vysokej cene. Prémiové Audi triedy malých automobilov bolo totiž naozaj drahé, a to aj na dnešné pomery, kedy sú zákazníci zvyknutí za štýlové malé autá priplácať nemalé čiastky. Dôvodom k vysokej cene bola absolútne revolučná konštrukcia malého Audi – po luxusnej limuzíne A8 je to totiž jediný model, ktorý bol kompletne vyrobený z hliníka. Z tohto materiálu je tu všetko, od rámu karosérie po jej povrchovej panely. Vďaka tomu je Audi A2 veľmi ľahké a tiež vôbec nepodlieha korózii. Dodnes v segmente malých áut podobne koncipované vozidlo neexistuje, čoho je jednoznačným dôkazom revolučná konštrukcia A2. Tá má však aj svoje nevýhody – opravy po prípadných aj menších haváriách sú finančne náročné, pretože hliníkové diely sa nemôžu opravovať bežným spôsobom. Väčšinou si s opravou poradí len autorizovaný servis, ktorého sadzby nebudú nízke. Problém trochu môže byť aj s náhradnými dielmi, v druhovýrobe existujú len niektoré bežné spotrebné prvky, pre ostatné je opäť treba zamieriť do autorizovaných servisov, a platiť za ne relatívne vysoké ceny.
Audi A2 je svojím vzhľadom dodnes netradičné malé vozidlo. Karoséria má vyššiu stavbu ako napríklad dnes známejšia Honda Jazz. Zadné zvláštne zalomené okno so spojlerom a v ňom integrovaným stieračom však trochu sťažuje výhľad dozadu. Vnútri je celkom dosť miesta, A2 však oproti iným malým automobilom prekvapí aj elegantným interiérom s veľmi dobrým spracovaním. Interiér je tiež prekvapivo variabilný, zadné sedadlá je totiž možné z vozidla dokonca vyberať. Do batožinového priestoru sa zmestí vynikajúcich 390 litrov nákladu, po sklopení sedadiel 1 085 litrov a po ich vybratí 1 140 litrov. V miniatúrnom Audi tak možno napríklad prevážať bicykle, čo je v danej triede unikum.
Ľahká konštrukcia A2 sa odráža aj v úspornej prevádzke. Motory nemajú s autom príliš veľa práce, a ani dynamika nie je zlá. Základnou motorizáciou je agregát 1.4 litra s výkonom 55 kW, druhou benzínovou voľbou bola tisícšesťstovka s 81 kW. Potom sú tu na výber dva vznetové trojvalce 1.4 litra s výkonom 55, alebo 66 kW a naozaj veľmi nízkou spotrebou paliva. Z hľadiska spotreby je však najextrémnejším riešením prevedenie Audi A2 3L, ktoré dostalo trojvalcový turobodiesel s objemom 1,2 litra a výkonom 45 kW. Toto prevedenie má upravenú aerodynamiku aj niektoré ďalšie súčasti vozidla, a chváli sa priemernou spotrebou tri litre nafty na 100 kilometrov. To je méta, ku ktorej sa zatiaľ dnes najmodernejšie a najúspornejšie vozidlá len blížia.
Výbava
Výbava Audi A2 rozhodne patrila v triede malých vozidiel k výraznému nadštandardu, dnes už však v podstate nič revolučného neponúka. Na druhú stranu rad prvkov, ktoré Audi A2 má, stále dnes ponúkajú malé autá len za príplatok, ktorý je ochotný zaplatiť málokto.
Design
Audi A2 ukazovalo svoju výnimočnosť už rovno veľmi netradičným tvarom karosérie. Ten je však zároveň veľmi praktický. Z hľadiska estetiky pôsobí A2 aj dnes až nečakane nadčasovo a moderne, miniatúrne ľahké Audi zostarlo absolútne minimálne.
Spotreba
Spotreba paliva je ukážkovou disciplínou Audi A2. Najväčšou mierou sa na nej podieľa extrémne ľahká hliníková konštrukcia automobilu, vďaka ktorej sa hmotnosť vozidla podarilo stlačiť aj pod hranicu 900 kilogramov. Motory, či už vznetové alebo zážihové, potom nemajú s autom veľa práce.
Jazdné vlastnosti
Audi A2 s pokročilou konštrukciou sa môže pochváliť aj veľmi dobrými jazdnými vlastnosťami a to napriek vyššej stavbe karosérie. Práve aj vďaka ľahkej konštrukcii však vie byť malé Audi v zákrutách zábavné, ovládateľnosť je veľmi jednoduchá.
Bezpečnosť
V nárazových testoch Euro NCAP získalo Audi A2 v roku 2002 skóre štyroch hviezdičiek z piatich možných. To bol na danú dobu v kategórii malých automobilov naozaj skvelý výsledok. Pomohla k nemu pokročilá konštrukcia karosérie aj slušná bezpečnostná výbava, v ktorej boli čelné a bočné airbagy.
Praktickosť
Vnútri je celkom dosť miesta, A2 však oproti iným malým automobilom prekvapí aj elegantným interiérom s veľmi dobrým spracovaním. Interiér je tiež prekvapivo variabilný, zadné sedadlá totiž možné z vozidla dokonca vybrať. Do batožinového priestoru sa zmestí vynikajúcich 390 litrov nákladu, po sklopení sedadiel 1 085 litrov a po ich vybratí 1 140 litrov. V miniatúrnom Audi tak možno napríklad prevážať bicykle, čo je v danej triede unikum.
Komfort
Audi A2 ponúka na triedu minivozidiel tiež prekvapivo dobrý jazdný komfort, hoci tu je nízka hmotnosť trochu nevýhodou a na nerovnostiach sa vozidlo nemôže ubrániť určitému poskakovaniu. Sedadlá sú však pohodlné a dobrá aerodynamika zaisťuje príjemnú akustickú hladinu aj pri vyšších rýchlostiach.
Prevádzkové náklady
Unikátne Audi A2 bude najskôr prevádzkovo trochu náročnejším automobilom a to napriek nízkej spotrebe motorov aj vysokej spoľahlivosti auta a napríklad neexistujúce korózii. Problém je však s dostupnosťou niektorých náhradných dielov a ich cenou – často je nevyhnutné voliť len tie originálne. Aj menšie havárie si potom vyžiadajú výraznejšie výdavky, pretože hliníkové panely karosérie nemožno opravovať bežným spôsobom.